Blødninger i 1. trimester?

Januarbaby2015

Andre møte med forumet
Hei alle dere fine damer!

Litt bekymra her nå... Var på ultralyd i går (7+6) og fikk se et bittelite magetroll, med 120bpm (hadde ikke spist eller drukket annet enn vann før ul, så jordmor mente det var derfor bpm var lav). De siste dagene har jeg hatt litt lysebrun utflod, men siden ultralyden viste at alt var normalt har jeg ikke bekymret meg noe særlig for det. I dag har jeg imidlertid noe som kjennes ut som milde menstruasjonssmerter, også blør jeg friskt blod... Ikke mye, men... Nok til at jeg blir stressa!

Har hørt at det er mulig å få en menstruasjonslignende blødning, når man egentlig skulle hatt mensen, selv om man er gravid..?

Er det noen som har erfaringer med blødninger tidlig i svangerskapet, som IKKE har endt i abort?

Jeg var hos Gynokolog i går og jeg hadde en liten bloddråpe sist uke og var besymret. Hun sa til meg at det er mer vanlig at gravide blør litt under graviditeten enn at de ikke blør.. Men er du veldig besymret ville jeg ringt denne Gynokologen du var hos og tok ul.:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Jeg hadde også en blødning i helgen som var. Friskt blod. Var på ultralyd i går og den lille var der fortsatt:) blødningen kom fra et annet sted og var ikke forbundet med babyen. Ønsker deg lykke til:)

Foreløpig termin 12.01.15

Håper sånn at det går bra... Er så stressa for tiden, og redd for at det går ut over magetrollet, og da blir jeg enda mer stressa... Ond sirkel det der.

Håper sånn at det går bra... Er så stressa for tiden, og redd for at det går ut over magetrollet, og da blir jeg enda mer stressa... Ond sirkel det der.
Hei! Hvordan går det nå, blør du fortsatt? Jeg har også blødd litt, etter fysisk aktivitet og etter UL, og satser på at det er uskyldig. Håper det står bra til i magen din! :)

Venninna mi blødde en god del (les: masse!!) i svangerskapet. Både friskt og gammelt, og det startet i uke 7 og gav seg i uke 10. Dette var mye av og på. Hun har termin i juli, og mageboeren har det helt fint! :) Ville bare fortelle deg dette, så kanskje du får tankegangen inn i positive baner. Skjønner at det kan være kjempeskummelt å blø når man er gravid, og at det er enklere sagt enn gjort, men håper det hjalp litt. Håper det går bra med deg og at den lille i magen har det fint! :)

Tusen takk! Det hjelper virkelig med positive svar kjenner jeg... :)

Tirsdag kveld begynte jeg å fossblø. Var overbevist om at det hadde gått galt, men på ultralyd i går morges fant de jammen liv! Legen ble kjempeoverrasket, og sykepleieren måtte tørke ei tåre... :) Lette lenge og vel etter årsaken til blødningen, men fant ingenting. Fikk beskjed om å ta det helt med ro frem til uke 12.

Tirsdag kveld begynte jeg å fossblø. Var overbevist om at det hadde gått galt, men på ultralyd i går morges fant de jammen liv! Legen ble kjempeoverrasket, og sykepleieren måtte tørke ei tåre... :) Lette lenge og vel etter årsaken til blødningen, men fant ingenting. Fikk beskjed om å ta det helt med ro frem til uke 12.
Fantastisk! :) Tenker det var en herlig opplevelse!

Så braaa :) fikk du sykmelding da?

Back
Topp