Blødning

TSM97.25

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
Hei. Jeg har blødning i dag og har det enda, blodet er rødt og friskt. Det var rosa til og starte med. Er redd for at det kan være en spontanabort som har kommet. Men, graviditet symptomene er der enda. Er usikker på om de vil forsvinne. Hvor mye blod det er snakk om, er som starten av vanlig menstruasjon.
Har kommet til uke 6+3. Har prøvd å ringe jordmor, men var selvfølgelig for sent å ringe i dag (rundt 15 tiden)... Har ikke opplevd kvalme og oppkast. Feber har jeg heller ikke.

Hva kan årsaken være ? Håper virkelig ikke at det er spontanabort.Eller har dere noen råd osv?

Takker for svar på forhånd.

Hei. Jeg har blødning i dag og har det enda, blodet er rødt og friskt. Det var rosa til og starte med. Er redd for at det kan være en spontanabort som har kommet. Men, graviditet symptomene er der enda. Er usikker på om de vil forsvinne. Hvor mye blod det er snakk om, er som starten av vanlig menstruasjon.
Har kommet til uke 6+3. Har prøvd å ringe jordmor, men var selvfølgelig for sent å ringe i dag (rundt 15 tiden)... Har ikke opplevd kvalme og oppkast. Feber har jeg heller ikke.

Hva kan årsaken være ? Håper virkelig ikke at det er spontanabort.Eller har dere noen råd osv?

Takker for svar på forhånd.
Sniker fra april...
Blødninger er kjempevanlig de første 12 ukene, men det er helt umulig å forutsi grunnen til at du blør. Jeg har hatt blødninger mer eller mindre daglig siden uke 6(er nå 9+0), men kun blodblandet utflod, ikke friskt. Det jeg har lest meg fram til er at så lenge blødningen ikke tar seg opp og ikke er kombinert med smerter er det som regel ufarlig. Så du må nok dessverre bare vente og se det an.... Lykke til!:Heartred

Kan bare være et hematom som tømmer seg. Jeg hadde det 6+6. Begynte på kvelden, og fortsatte neste morgen med rødt friskt blod og noen koagler. Sålenge du ikke har smerter går det som regel bra:happy:

Var hos legevakta i dag, var spontanabort dessverre. Får vel prøve på nytt når muligheten er der

Det går fint med meg i dag, er bare litt trist. Ble gynekologisk sjekket hos legevakta og hun sa det var tegn til spontanabort. Redd for at det kan skje igjen.. Er det slik at jeg må vente med å prøve på nytt til en normal menstruasjon har vært ?

Det går fint med meg i dag, er bare litt trist. Ble gynekologisk sjekket hos legevakta og hun sa det var tegn til spontanabort. Redd for at det kan skje igjen.. Er det slik at jeg må vente med å prøve på nytt til en normal menstruasjon har vært ?
Så leit å høre Da jeg hadde en MA i 2015 anbefalte de å vente èn syklus før ny prøving, men her satt ny spire før jeg rakk å vente og den gangen holdt det hele veien

Det er bare å kjøre på, kroppen slipper ett nytt egg når den er klar for det ❤️ Og det positive er at man ofte har lettere for å bli gravid igjen, ettersom man fortsatt har spor av Hcg i blodet Masse lykke til!

Det er bare å kjøre på, kroppen slipper ett nytt egg når den er klar for det ❤️ Og det positive er at man ofte har lettere for å bli gravid igjen, ettersom man fortsatt har spor av Hcg i blodet Masse lykke til!

Oki, tusen takk for svar :Heartred

Hei igjen, jeg er nå i uke 8 og som nevnt tidligere har jeg hatt en del rosa utflod av og på + en runde med friskt blod. Har i tillegg ekstrem svangerskapskvalme, så akkurat nå er det ikke så lett psykisk.

I kveld har jeg på nytt fått en blødning, startet med brunaktig utflod og er nå mer friskt blod. Blir naturligvis redd da jeg ikke har vært på UL eller noe, vet jo at legevakten ikke kan gjøre noe så jeg må jo bare vente…

Håper derfor jeg kan få høre noens erfaringer med å miste.

Forsvant svangerskaps symptomene, som for eksempel kvalme og ømme bryster?
Blødde dere mye (som en teskje eller måtte dere bytte bind liksom?
Økte blødningene og hvor lenge varte de?
Hva med smerter?
Hvor vonde var de smertene, som mensmurringer eller kraftigere?

Hei! Håper det ikke er sa du opplever :(

Jeg fant ut av sa at ukesindikator gikk fra 2-3 til 1-2, dette var en mandag. Tirsdag dro jeg til legen for å måle hcg og de tok en gtest der. Hcg var på 55 var 5 uker, gtest var negativ. Hadde fortsatt litt symptomer, men langt i fra så ømme pupper som jeg hadde hatt. Torsdag morgen begynte jeg å blø. Blødde litt mer enn mens, men fortsatt ganske lite og 3 dager. Han vanligvis så lite mens at det holder med truseinnlegg halve dag 2. Denne gangen måtte bytte truseinnlegg 3 ganger i løpet av dag 1. Så dabbet det av dag 2, nesten ingenting dag 3. Ingen smerter, kan ikke huske mensmurringer heller, og alle symptomer var borte.

Forskjellen på mens og SA for meg var at blodet kom med en gang, ikke noe forvarsel som ved mens. Jeg pleier å få litt rosa først, litt forsiktig. Men nå kom det en liten femmer med blod plutselig.

Men er ingen fasit på dette. Har du tatt noen noen tester du kan sammenligne med for å se om hcg blir sterkere eller svakere?

masse lykke til! Håper spira sitter og at det er en uskyldig blødning.

Hei! Håper det ikke er sa du opplever :(

Jeg fant ut av sa at ukesindikator gikk fra 2-3 til 1-2, dette var en mandag. Tirsdag dro jeg til legen for å måle hcg og de tok en gtest der. Hcg var på 55 var 5 uker, gtest var negativ. Hadde fortsatt litt symptomer, men langt i fra så ømme pupper som jeg hadde hatt. Torsdag morgen begynte jeg å blø. Blødde litt mer enn mens, men fortsatt ganske lite og 3 dager. Han vanligvis så lite mens at det holder med truseinnlegg halve dag 2. Denne gangen måtte bytte truseinnlegg 3 ganger i løpet av dag 1. Så dabbet det av dag 2, nesten ingenting dag 3. Ingen smerter, kan ikke huske mensmurringer heller, og alle symptomer var borte.

Forskjellen på mens og SA for meg var at blodet kom med en gang, ikke noe forvarsel som ved mens. Jeg pleier å få litt rosa først, litt forsiktig. Men nå kom det en liten femmer med blod plutselig.

Men er ingen fasit på dette. Har du tatt noen noen tester du kan sammenligne med for å se om hcg blir sterkere eller svakere?

masse lykke til! Håper spira sitter og at det er en uskyldig blødning.
Skal ta HCG x2 hos legen denne uka :)

Hei igjen, jeg er nå i uke 8 og som nevnt tidligere har jeg hatt en del rosa utflod av og på + en runde med friskt blod. Har i tillegg ekstrem svangerskapskvalme, så akkurat nå er det ikke så lett psykisk.

I kveld har jeg på nytt fått en blødning, startet med brunaktig utflod og er nå mer friskt blod. Blir naturligvis redd da jeg ikke har vært på UL eller noe, vet jo at legevakten ikke kan gjøre noe så jeg må jo bare vente…

Håper derfor jeg kan få høre noens erfaringer med å miste.

Forsvant svangerskaps symptomene, som for eksempel kvalme og ømme bryster?
Blødde dere mye (som en teskje eller måtte dere bytte bind liksom?
Økte blødningene og hvor lenge varte de?
Hva med smerter?
Hvor vonde var de smertene, som mensmurringer eller kraftigere?

jeg har også hg i hvert svangerskap, og har mistet tidligere. Da forsvant kvalmen en dag før jeg begynte å blø.. blødde ikke så mye mer enn ved vanlig mens, ikke mer smerter heller.
har hatt blødning dette svangerskapet også, men det var en uskyldig, liten blødning, rosa utflod. Da vedvarte kvalmen, og hcg har steget fint. Så fra mine erfaringer er vedvarende kvalme og oppkast gode tegn;)

Back
Topp