Blødning

Therese.

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Desemberlykke 2018
Er 18+5, og når jeg var på do i stad kom det blod på papiret:( ingen smerter. Kjente liv senest i går. ringte legevakta, men fikk beskjed om å ta det med ro i dag, og ta kontakt med jm/fastlege i morgen hvis det ikke endret seg i løpet av dagen. Tok blødningen seg opp eller jeg fikk smerter skulle jeg kontakte dem igjen. Noen som har erfaring med blødning så sent? Har aldri blødd tidligere verken i dette eller forrige svangerskap så kjenner jeg er skikkelig nervøs:sorry: var på oul på tirsdag, alt så bra ut og morkaka var det lang opp, bak.

Kan evt bare være ett blodkar i skjeden som har brista. Har opplevd det selv. Men da stopper det iløpet av dagen

Last edited:
Uff, så skummelt! Men at du ikke har smerter bør jo være positivt :) Håper det gir seg kjapt!

Jeg blødde i uke 12.. mest sannsynlig av samleie, fant ikke noe galt på tul og har ikke blødd siden. :)

Kan evt bare være ett blodkar i skjeden.som hat brista. Har opplevd det selv. Men da stopper det iløpet av dagen
Uff, så skummelt! Men at du ikke har smerter bør jo være positivt :) Håper det gir seg kjapt!
Ja, tenker selv også at det er et godt tegn at det ikke er smerter:)
Håper på et blodkar bare. Gav seg i stad, men var lyserosa på papiret igjen nettopp. Så blir en telefon til fastlegen før vi reiser på ferie:)

Jeg blødde i uke 12.. mest sannsynlig av samleie, fant ikke noe galt på tul og har ikke blødd siden. :)
Har ikke hatt samleie, hvis ikke hadde jeg raskt skyldt på det:p så godt å høre at alt var bra og at du ikke har blødd etter det. Skal ringe fastlegen i morgen og høre hva hun sier før vi kjører på ferie i morgen:)

Ta en sjekk hos legen du, så slipper du bekymring

Hvordan går det med deg? :)

Hvordan går det med deg? :)
Takk som spør! Joda, det går greit:) har ikke hatt nå mer etter sist runde der det var lyserosa på papiret. Så føler meg ganske trygg på at alt er bra med lille bølla, men klarer ikke helt å slappe av. Så håper fastlegen tar meg inn i morgen så jeg får høre hjertelyden. Da skal jeg klare å slappe av, tror jeg :)

Jeg har blødd veldig mye i dette svangerskapet. Var et blodkar i livmoren som fylte livmoren med blod. Har gitt seg nå, men jeg blør veldig lett. Er ofte litt rosa på papiret, men alt er Ok med lille i magen. Jeg har vært gravid tre ganger før og aldri hatt det sånn som dette. Tror nok det går helt fint med lille i magen din og.

Jeg har blødd veldig mye i dette svangerskapet. Var et blodkar i livmoren som fylte livmoren med blod. Har gitt seg nå, men jeg blør veldig lett. Er ofte litt rosa på papiret, men alt er Ok med lille i magen. Jeg har vært gravid tre ganger før og aldri hatt det sånn som dette. Tror nok det går helt fint med lille i magen din og.
Så "godt" å høre at det er flere som opplever blødninger/spotting sent i svangerskapet uten at det er nå galt:) hører kun om de som opplever dette de første 12 ukene.

Har vært hos legen nå og hørt hjertelyden til lille:Heartred hun hadde det iallefall fint, og virket ikke som det var noe som påvirket henne. Siden de kom tilbake i morgest fikk jeg beskjed om å komme tilbake hvis det ikke ga seg innen 2-3 dager. Da kunne det tyde på at det var livmormunnen som var svak. Så da drar vi på ferie nå og håper på å slippe å komme tilbake om et par dager:)

Så "godt" å høre at det er flere som opplever blødninger/spotting sent i svangerskapet uten at det er nå galt:) hører kun om de som opplever dette de første 12 ukene.

Har vært hos legen nå og hørt hjertelyden til lille:Heartred hun hadde det iallefall fint, og virket ikke som det var noe som påvirket henne. Siden de kom tilbake i morgest fikk jeg beskjed om å komme tilbake hvis det ikke ga seg innen 2-3 dager. Da kunne det tyde på at det var livmormunnen som var svak. Så da drar vi på ferie nå og håper på å slippe å komme tilbake om et par dager:)
Så bra. Godt de tar det på alvor

Ååh så bra ❤️

Så flott med hjertelyd og at alt var bra. God ferie! :)

Tenkte å bare gi dere en liten oppdatering på blødningene:)
De gav seg ikke utover uka, så da var det bare å ta seg en tur til legen igjen. Fortsatt finnog jevn hjertelyd, og ingen tegn til stress på jenta vår. Men legen var redd det kom av at livmor var svak så han sendte oss videre til sykehuset. De tok en GU, og der fant de en polypp på livmorshalsen. De fjernet deler av den og tok celleprøve, oh forhåpentligvis slipper jeg da flere blødninger. Ingen flere blødninger etter dette, og jeg føler meg 10 kg lettere:D
Nå syns jeg vi har fått nok i dette svangerskapet, og håper vi kan nyte de siste 20 ukene før jenta vår kommer:)

Åh, så bra de har funnet ut av det! Krysser fingrene for 20 rolige uker :)

Så bra de fant årsaken!
Jeg begynte plutselig å blø på tirsdag, og dro på legevakten. Men blødningen ga seg etter hvert, og de fant hjertelyd. Så da ble jeg bare sendt hjem. Og ingenting mer har skjedd siden, så jeg håper alt er bra. Oul på onsdag, så da får vi se.

Så bra de fant årsaken!
Jeg begynte plutselig å blø på tirsdag, og dro på legevakten. Men blødningen ga seg etter hvert, og de fant hjertelyd. Så da ble jeg bare sendt hjem. Og ingenting mer har skjedd siden, så jeg håper alt er bra. Oul på onsdag, så da får vi se.
Håper alt er bra med lille:) når jeg først fikk tok ikke legevakta meg inn en gang, fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen. Fastlegen sjekka også kun hjertelyd, og så fikk vi beskjed om at vi kom til å bli henvist til sykehuset hvis det ikke gav seg. Det var visst ganske vanlig med blødninger også såpass langt uti svangerskapet, men at årsaken da ofte var plasseringen til livmor eller noe hos mor. Men en blir jo så redd for disse små uansett :Heartred

Ja, plasseringen av morkaken kan påvirke det. Jeg hadde litt forliggende morkake da jeg blødde masse 9+0, og fikk haste-ultralyd. Mulig den fremdeles er årsaken.

Back
Topp