Blødning

Oboy

Flørter med forumet
Kom hjem fra jobb igår kveld og begynte å blø. Hadde hatt en del brunt utflod på dagen.
Noen som har opplevd det samme?
Har en fysisk tung jobb, kan det være kroppen så sier at jeg må roe ned?

Skal til legen 11.15 idag. Spent på hva som skjer. Håper på gode nyheter ☺

Jeg har kun opplevd blødning i forbindelse med sa. Men da stoppet det ikke. Kan nok være lurt å roe ned på jobb hvis det er fysisk krevende uansett :)

Jeg har hatt to blødninger med friskt blod som gikk over til brune lutinusrester (pga ivf) ganske kjappt. Veldig små blødninger. Alt er ok her.
Jeg ville fått målt hcg og stigning for å slippe å bekymre meg.. og snakket med legen om jobb og evt tilrettelegging :)

Takk alle sammen ☺ er vanskelig å tilrettelegge på jobb. Vi er kun 2stk og om jeg må tilrette legge i forhold til tunge løft å slike ting, er det umulig for meg å være på jobb. Har prøvd frem til nå å være forsiktig men det er klin umulig. hvor lang tid tar det å måle hcg?

Lykke til hos legen :)

Takk alle sammen ☺ er vanskelig å tilrettelegge på jobb. Vi er kun 2stk og om jeg må tilrette legge i forhold til tunge løft å slike ting, er det umulig for meg å være på jobb. Har prøvd frem til nå å være forsiktig men det er klin umulig. hvor lang tid tar det å måle hcg?
Da burde du høre med legen din om du kvalifiserer for svangerskapspenger. Du skal ikke måtte presse kroppen når du er gravid. Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge, er det sånn det blir :)

Hcg tar man i 2 prøver med 2-3 dagers mellomrom. Svar på prøven varierer, hos meg tok det 1 dag.

Holdt ikke du til i Haugesund? Be om å få ta prøven direkte på sykehuset. Det tar 2-3 timer før du får svar. Så tar du ny etter 48 timer for å sjekke stigning.
Masse lykke til :)

Takk ☺ skal snakke me legen nå snart. Sitter og venter. Skal faktisk være så frekk å mase meg til en ultralyd jeg holder til i Haugesund ja ☺ hva er svangerskaps penger? Aldri hørt om

Dette står på nav.no om svangerskapspenger: Hvem kan få svangerskapspenger?
Du kan ha rett til svangerskapspenger hvis arbeidet, eller forhold på arbeidsplassen, medfører risiko for skade på fosteret. Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid.

Dette gjelder for eksempel

arbeid med kjemiske stoffer
fysisk krevende arbeid
arbeid med stressbelastning
psykososiale forhold"

Forøvrig gjelder vanlige vilkår for sykepenger.

Blødninger er visst vanlige fikk jeg beskjed om sist, men skal alltid tas på alvor :) krysser fingrene for deg :)

Takk for info legen nevnte dette selv idag faktisk. Så dette kan være et alternativ om arbeids plassen ikke kan tilrettelegge.
Nå skal jeg snart på ultralyd for sjekk.

Da har jeg vært på sjekk. Det viste seg at jeg er mindre på vei enn antatt. Derfor kunne de ikke se noe hjerteslag. Så enten hadde det sluttet og vokse eller så er jeg 1-2 uker mindre på vei.
Tok hcg idag og skal igjen på fredag.

Håper du bare er litt mindre på vei :) Fikk du tatt UL på sykehuset i dag? Var de vaskelige når du ba om det?

Krysser fingrene for deg!

Krysser fingrene for deg! god klem.. :)

Sender over en god klem <3
Jeg hadde en del brun utflod i sist svangerskap (har en liten gutt på 8 mnd), over flere dager,
men brunt utflod skal ikke være noe alvorlig. Tvi tvi :)

Back
Topp