Blødning

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Våknet plutselig med en del blod i trusen.. Gikk på do og da bare rant det ut enda mer. Helt friskt blod. Håper ikke det er noe galt, har ikke vondt noe sted. Er 10 uker.. Har tatt på meg et bind så får jeg kanskje ta en tur til legen i morgen tidlig.. Så trist hvis det skulle gå galt.

Nei uff.. Krysser fingre og tær!!!

Å nei... Tenker du har hatt en lang natt nå stakkars...
Krysser fingrene for deg <3

Huff, håper du får deg en sjekk hos lege.
Masse lykke til -
Klem <3

Uffamei :( Jeg begynte å blø med syke smerter i uke 12 forrige svangerskap, og var sikker på at jeg hadde mista...men da vi kom på sykehuset var det jammen et lite hjerte som slo, og i dag er gutten 14 mnd ;) Håper alt er bra hos deg også :)

Håper at det bare er en uskyldig blødning, alltid veldig skummelt, håper at du får time fort og blir sendt rett til ul.

Sender deg mange gode klemmer og positive tanker ♡

Ta kontakt med lege, så finner dere ut av det. Er mange her som har erfart at blødning ikke betyr at det er over. Krysser fingrene for deg! Lykke til i dag!

Ringte legen nå og fikk beskjed om å komme inn å ta en hcg prøve i dag. Så får jeg komme inn igjen om en uke å ta ny..
Når man nærmer seg uke 10 så skal hcg begynne å gå ned igjen, så det kan være en litt vrien måte å gjøre det på så sent.
Også så leeeenge du må vente da! Sa du til legen hvor langt på vei du er?Med mindre du er verdens mest tålmodige, så husk at det er en mulighet for å oppsøke privat ultralydjordmor eller gynekolog for å ta en titt :)

• Liker
Reactions: BMC
Når man nærmer seg uke 10 så skal hcg begynne å gå ned igjen, så det kan være en litt vrien måte å gjøre det på så sent.
Også så leeeenge du må vente da! Sa du til legen hvor langt på vei du er?Med mindre du er verdens mest tålmodige, så husk at det er en mulighet for å oppsøke privat ultralydjordmor eller gynekolog for å ta en titt :)

Jeg sa hvor langt jeg er på vei, men legen mente det var det eneste de kunne gjøre. Vurderer å bestille en time til ultralyd for å se. Får se om jeg finner en klinikk som har ledig time snart.

Hei, enig med Kålormen. En hcg prøve nå skal uansett ha stagnert eller begynt å synke, så den vil ikke gi deg noe svar. Gyn sa til meg at man ikke skal ta hcg etter uke 7, da var det ul man skulle bli undersøkt med. Spør heller legen om han kan ringe sykehuset og høre om du kan komme inn. Her jeg bor tar alltid sykehuset inn ved blødninger. Eneste gangen jeg har opplevd å ikke komme inn var en fredag kveld og alle legene var i operasjon, da fikk jeg komme lørdag morgen. Lykke til! Du bør få ultralyd!

Jeg sa hvor langt jeg er på vei, men legen mente det var det eneste de kunne gjøre. Vurderer å bestille en time til ultralyd for å se. Får se om jeg finner en klinikk som har ledig time snart.
Det er ikke sant at det er det eneste de kan gjøre. Legen kan ta deg inn til en samtale og henvise deg til ultralyd på sykehuset eller hos en gynekolog. Hcgprøve vil ikke gi dere svar så sent i svangerskapet. Jeg blir litt sånn provosert på dine vegne. Jeg ville nesten vurdert å ringe legevakten heller, og be om en henvisning til ultralyd derfra.

En gang jeg ble henvist til sykehuset for ultralyd etter abort (den var allerede bekreftet, skulle bare se at alt var ute) fikk jeg komme inn på timen.

Hvis ikke ville jeg absolutt prøvd å få en time privat. De har ofte kort ventetid, kan gjerne ta deg inn på dagen også.

Våknet plutselig med en del blod i trusen.. Gikk på do og da bare rant det ut enda mer. Helt friskt blod. Håper ikke det er noe galt, har ikke vondt noe sted. Er 10 uker.. Har tatt på meg et bind så får jeg kanskje ta en tur til legen i morgen tidlig.. Så trist hvis det skulle gå galt.

Jeg har også blødd, og jeg skal inn til ul etterpå..
Håper det går godt for oss begge to!

Hvordan gikk det hos legen? Spurte du etter ul?

Jeg fikk ikke time hos legen.. var bare inne å tok en hcg test og så skal jeg igjen om en uke.. Har ikke legetime før 7 desember.. Det er første kontroll. De i luken kunne ikke forstyrre legen for å spørre om henvisning til ul. så får evt ringe til en privat klinikk å få en time til uken.

Jeg fikk ikke time hos legen.. var bare inne å tok en hcg test og så skal jeg igjen om en uke.. Har ikke legetime før 7 desember.. Det er første kontroll. De i luken kunne ikke forstyrre legen for å spørre om henvisning til ul. så får evt ringe til en privat klinikk å få en time til uken.

Det er jo veldig dårlig oppfølging av lege/legekontor. Fra uke 10-11 skal jo hcg synke... Har du blødd mer da? Bor du et sted det er lett å få privat ul?

Det er jo veldig dårlig oppfølging av lege/legekontor. Fra uke 10-11 skal jo hcg synke... Har du blødd mer da? Bor du et sted det er lett å få privat ul?

Har heldigvis ikke blødd mer, men synes jeg blødde ganske mye i natt. Trodde jeg hadde tisset på meg. Fortsatt ingen smerter da heldigvis. Håper det bare var uskyldig. Jeg bor i Bergen så det er sikkert ikke noe problem å få en time et sted.

Har heldigvis ikke blødd mer, men synes jeg blødde ganske mye i natt. Trodde jeg hadde tisset på meg. Fortsatt ingen smerter da heldigvis. Håper det bare var uskyldig. Jeg bor i Bergen så det er sikkert ikke noe problem å få en time et sted.
Så bra at det har stoppet! Jeg har hatt noen friske blødninger selv og vet hvor skummelt det er. Håper du finner deg en time er sted. Du kan evt gå via legevakten i helgen.

Jeg ville insistert på en hastetime hos legen på mandag. Ring når de åpner og si du må komme inn. Uansett så måler man vanligvis ikke hCG med ei uke mellom. Det pleier å måles med 48 timer mellom, og som flere nevner så er det ikke en god indikasjon nå som du er så langt på vei. Håper du ikke blør mer og at det går bra.

Back
Topp