blødning

Piasnuppa

Forelsket i forumet
er 9+4 i dag......I går oppdaget jeg en liten blødning/ brunlig utflod..Ble veldig skremt. Det var blodlig slim, i dag tidlig hadde jeg lyserosa på papiret ved toalettbesøk. har ikke hatt noe mer i løpet av dagen..men det er litt lyserosa i utfloden om jeg ser godt etter. Jeg har tatt det veldig med ro etter dette. Har ikke løftet på datteren min på to år i dag. for å se om dette kan være årsaken...håper det ikke kommer noe mer..man blir jo så redd selv om det ikke var mye.
Noen som har opplevd dette? tok dere kontakt med lege? Kan det være løfting av datteren min som har vert årsaken? løfter ikke mye på henne...men opp i stol, opp av badekar osv....

Tviiiler på at løfting og bæring er grunnen. Det skal som regel gå bra, om alt er ok. En mer logisk grunn kan være sex? Er lett for at det kan sprekke litt blodkar og sånn i graviditeten :-) 

var nok ikke pga sex, for det har vi ikke hatt på en stund pga kvalme med mer ;)
jeg er jo bekymret for at det skal gå galt...å miste..man har jo ingen garantier....

Ville prøvd å roe meg med tanken på at alt er ok. Jeg er ingen lege, men kan virke som et sprukket blodkar eller lignende. Ingen smerter eller noe i tillegg?

Bare følg med, men ta det opp med lege/jordmor på neste sjekk.
Evt ring for å sjekke om alt er ok, hvis du ikke klarer å roe deg.. Evt om det blir mer av det.

Jeg har mistet i uke 12, men da var det MYE blod m/klumper + skikkelig smerte!
Ikke til å ta feil av. 

Følg med, og ring legen om du føler for det. Tvitvi. :-)))))

Dette går sikkert bra :) Man har gjerne litt skjøre blodkar og dermed er det mindre som skal til for en pitteliten blødning under graviditeten. Spesielt siden det var så minimalt og ikke smerter tilknyttet blødningen.
Men når det er sagt, for å roe seg, kanskje det kunne vært godt å kontaktet lege i morgen for å få bekreftet at alt er fint og det er enklere for deg å senke skundrene?

Klemmer :)

Takk for svar jenter :) er godt å få noen andres meninger og :)Ingen smerter nei..litt murringer bare. Jeg får bare se om det gir seg. og håpe på det beste:) det er mye som kan gå galt, men man må ikke tenke slik. Masse lykke til videre til dere og :)

Hadde det slik selv, og da var det bare litt blod ifra livmortappen. Blødde i noen uker.

Ellers har man skjøre blodkar/slimhinner, så skal nok lite til. Jeg fikk det sjekket hos legen, så det må du bare gjøre som du føler for. Men er vel kanskje ikke så lenge til første legesjekk uansett?

Så lenge du ikke blør mye eller har smerter så skal du se at det går fint :) er nok bare ett Bilskadereperatør eller lignende :)

Niceday skrev:
Så lenge du ikke blør mye eller har smerter så skal du se at det går fint :) er nok bare ett Bilskadereperatør eller lignende :)

Jeg tror også helt klart at det er en bilskadereparatør! :D

Men ja, d er nok ingenting å bekymre seg over:)
Jeg blødde i flere uker i starten av sist svangerskap, men d gikk helt fint, fikk en ekstra ul da:)

Jeg blødde noen uker og fikk sjekket hos legen, og alt var i orden mente han. Jeg fikk ul likevel for jeg var så redd (mistet 2 ganger tidligere). Da viste det seg at det hadde vært 2, og jeg så hjertet banke hos den andre :-) det er noe som skjer veldig ofte har jeg lest, men oppdages ikke så ofte da det er få som tar ul så tidlig!
Håper det går bra med deg, tida går så tregt når man går og er bekymret :-)

Takk for beroligende ord jenter :) får ta det opp med lege når jeg skal dit 11+6. Er to uker til det. Håper alt er som det skal da :)

Det er ikkje bare litt rester av tidligere mens? Hadde det selv men alt er tipp topp fint var på ultralyd i uke 12 som påviste at alt e tipp topp.. :-) men utnytt deg av ultralyd i uke 12 som staten dekker.. DET fikk eg :-) fått d me denne og sist gang

Mamma til 2 nydelige gutta skrev:
Det er ikkje bare litt rester av tidligere mens? Hadde det selv men alt er tipp topp fint var på ultralyd i uke 12 som påviste at alt e tipp topp.. :-) men utnytt deg av ultralyd i uke 12 som staten dekker.. DET fikk eg :-) fått d me denne og sist gang

Kan man bare komme med ønske om ultalyd i uke 12, eller må det være en grunn som blødning etc??? Ville gjerne hatt en tidlig ultralyd for å vite om alt står bra til!

D er opp til legen om han vil henvise deg til tidlig ul eller ikke, man skal som regel ha en medisinsk grunn... Men vet noen leger er snillere og andre strengere på dette... men blødning vil jeg tro er legitim grunn altså, jeg fikk henvisning sist pga d i hvert fall:)

Back
Topp