blødning

kailin

Glad i forumet
jaja jenter.. da tror jeg at min tid hos dere kanskje er ferdig... 
Jeg sto opp for ikke sålenge siden, gikk på do, og der kom der mye friskt rødt blod. Ingen klumper eller levrer eller lignende.. bare reint friskt rødt rennende blod, nesten som jeg har kuttet meg innvendig på en måte. ah.. forbanna hel****!!!! 
har ingen smerter, bare litt murringer som kommer av og til, men det har jeg jo hatt hele svangerskapet...  bah, er så lei meg. Jeg bare håper for gudsskyld at det enten var en tvilling, eller en blodfylt cyste som har sprukket. siden jeg har mange cyster på begge eggstokkene..
Nei, huff det her ble langt. beklager. er bare så forferdelig lei meg..

Når kan jeg ta en ny graviditetstest for å bekrefte abort?... Kan jeg ta en digital med uke indikator for å se om noen dager? da vil vel hcg gått ned såpass mye? at jeg kan få f.eks 1-2 uker eller gravid, eller ikke gravid?... noen som vet?

Aner ikke når du kan ta test, men du kan jo høre med legen om du kan få en hastetime i morgen. Jeg hadde blødning uten smerter i uke ti sist svangerskap, men det var rett og slett ikke farlig. Jenta vår satt like fast:) 

Krysser fingrene for at det går bra med deg og spiren:)

MammatilDani skrev:
Aner ikke når du kan ta test, men du kan jo høre med legen om du kan få en hastetime i morgen. Jeg hadde blødning uten smerter i uke ti sist svangerskap, men det var rett og slett ikke farlig. Jenta vår satt like fast:) 

Krysser fingrene for at det går bra med deg og spiren:)

hm.. okei:) ja, kanskje jeg kan gjøre det. nå har jeg ikke time med fastlege og han vet ingenting om graviditet. Men jeg har fått time hos spesialist inne gynekologi, pga jeg ble undersøkt i forhold til infertilitet, så skal til han om en og en halv uke.. 
men jeg har begynt å få en del murringer nå, ikke store smerter eller noe. bare vanlige murringer som kommer og går.. 
Har aldri hatt SA, eller vært gravid før dette så vet utrolig lite..

Men er det ikke sånn at, ved en SA så kommer det ut klumper/trevler eller lignende?... ¨huff, blir helt forvirra og stressa av dette her. 

Aner ikke.. Aldri hatt SA. Men ring gynekologen din i morgen og hør om du kan få komme inn. Jeg ringte legevakten da jeg blødde, men fikk beskjed om at jeg skulle bare slappe av og ta det helt med ro, så lenge det ikke gjorde skikkelig vondt, så skulle det gå bra. Og det gjorde det jo. Lykke til:)

ikkke ta digitaltest, du vil uansett kunne få feil svar. Ville ringt legen og bedt om en ul, evt ta hcg-prøve. lykke til, har hatt en SA i uke 9 og det var utrolig kjipt :-(

MammatilDani skrev:
Aner ikke.. Aldri hatt SA. Men ring gynekologen din i morgen og hør om du kan få komme inn. Jeg ringte legevakten da jeg blødde, men fikk beskjed om at jeg skulle bare slappe av og ta det helt med ro, så lenge det ikke gjorde skikkelig vondt, så skulle det gå bra. Og det gjorde det jo. Lykke til:)

skjønner.. ja, kanskje jeg kan gjøre det. Skader ikke å høre hvert fall.. 
ja, håper det bare var blødning etter sex i går kveld, som har samlet seg opp mens jeg har sovet i natt, og at det ikke var embryoet som blir støtet ut..:( huff.. Hadde begynt å kose meg og ikke tenke på SA og sånn, så skjer dette. typisk! jaja.. Håper det går bra med meg som hos deg! tusen takk for svar:)
TAKK! :)

Samuels hjertemamma skrev:
ikkke ta digitaltest, du vil uansett kunne få feil svar. Ville ringt legen og bedt om en ul, evt ta hcg-prøve. lykke til, har hatt en SA i uke 9 og det var utrolig kjipt :-(

okei:) ja, tror jeg skal gjøre det. Synes bare det er så utrolig flaut å ringe igjen til medi3(ålesund), når jeg ikke for så lenge siden ringte og fortalte at jeg var gravid og fikk time om 1,5 uke.. Hadde jeg hatt nr til gynekologen og ikke skranken, så hadde det kanskje vært lettere. hehe. herre, her sitter jeg og gruer meg til en tlf samtale når jeg kanskje ikke er gravid alikavell! Kokko i hodet her jeg sitter! 

uke 9? huff. det tror jeg virkelig på! er nok verre til lenger ut i svangerskapet man er i.. Jeg er jo veldig tidlig i svangerskapet, men alikavell.. det er ikke bare bare... :( VIL BARE AT ALT SKAL VÆRE BRA!!!!

takk for svar <3

*Nyperose* skrev:
Blør du enda da?

nei ikke som jeg merker. var bare den ene gangen i dag tidlig, og når jeg var på toalettet i sta med nr 2 :P , men ingenting i truseinnlegget.. og ingen smerter nå.. bare ltit murringer av og til..forvirra!

Håper det går bra!

Hadde også lignede blødning for 1,5 uke siden, men ikke noe mer. Blitt henvist til gyn, men ikke fått time enda. Var virkelig bekymret, men har fortsatt alle symptomer på å være gravid. Så trur det bare var en blødning, har hørt dette er ganske vanlig. Så krysser fingrene for at alt er bra :)

Håper det går bra, lykke til:-)

kailin skrev:

*Nyperose* skrev:
Blør du enda da?

nei ikke som jeg merker. var bare den ene gangen i dag tidlig, og når jeg var på toalettet i sta med nr 2 :P , men ingenting i truseinnlegget.. og ingen smerter nå.. bare ltit murringer av og til..forvirra!

Uten å være sikker så vil jeg tro at om du mister så hadde du ikke sluttet å blø. Da jeg var på do og gjorde nummer to da jeg mistet sist kom det mye mer enn det gjorde når jeg bare gikk rundt. Krysser fingrene for deg :)

Jeg har fått beskjed om at om en mister, så blør en mer en mens. Har ikke opplevd det selv.

*Nyperose* skrev:

kailin skrev:

*Nyperose* skrev:
Blør du enda da?

Uten å være sikker så vil jeg tro at om du mister så hadde du ikke sluttet å blø. Da jeg var på do og gjorde nummer to da jeg mistet sist kom det mye mer enn det gjorde når jeg bare gikk rundt. Krysser fingrene for deg :)

ja, det er det jeg har lest en del om at de som mister, har gjerne mye og blør lengre eller i noen dageer/flere dager. synes det er rart at jeg har sluttet å blø.. nå har jeg bare vært på toalettet 3 ganger i dag, og jeg gruer meg hver gang! vil ikke blø! vil ha et helt friskt lite embryo/foster...!!! Takk for det! krysser fingrer jeg og!

når vil symptomene gå over om man mister?..

Før du hatt fått påvist bra stigning av hcg eller dunkende hjerte på ul er det vanskelig å ikke bekymre seg...så bare ta den telefonen du...det er veldig vanlig å være bekymret når man opplever blødninger i svangerskapet, det forstår sikkert de som jobber med dette ekstra godt. Ja er verre jo lenger inn i svangerskapet man har kommet, men er uansett kjipt da..skal ikke bagatellisere en SA, det oppleves forskjellig fra person til person og det er jo uansett en sorg over noe som ikke blir...men heldigvis er sorgen etter en tidlig SA kortvarig sålenge man kan bli gravid igjen etter noen mnd...men akkurat når det står på og de mnd det tar før man blir gravid igjen er selvfølgelig tunge for alle. 

Men håper ikke dette er en SA...spent på oppdateringer...

Tenkte å spørre deg i sted om du hadde hatt sex, men var redd det ble for personlig. Du har nok bare irritert skjeden litt ved å ha samleie. Det var det som skjedde meg. Kan så godt som garantere at du fortsatt er gravid. Hurra!!:-):-):-)

Ønsker deg lykke til, og at alt er i orden med den lille i magen. Jeg sitter selv med en frykt for MA, siden legen ikke fant et dunkende hjerte på UL for en uke siden. I den forbindelse har jeg lest myyyyyyye på nettet om SA og MA. Det e veldig mange som blør i starten av svangerskapet uten at det er noe galt. Jeg derimot har hverken smerte eller blødninger og er full av gravide symptomer, men det kan allikavel være MA. Vanskelig og utrygg periode disse første ukene :) Masse lykke til, sender deg gode tanker :)

tusen takk for gode svar jenter! 

mammatildani:  
Ja, hadde sex i går, så godt mulig det bare er derfor jeg blør/blødde... Jeg har hatt lett for å få rosa/brun utflod etter sex nå når jeg har vært gravid så kan hende det var derfor, og at det samlet seg opp i natt og kom ut når jeg gikk på do. for jeg hadde ingen smerter ved toalettbesøk, og ingen tegn til at det skulle vær en SA,.. men man er jo forskjellig så hvem vet.! tenker jo det verste! 

Samuels hjertemamma: Ja, vet.. Får hive meg rundt og ta den telefonen i morgen. bedre å prøve enn å sitte hjemme og bekymre seg i hjel!... har roet meg litt ned, siden jeg ikke blør mer og ikke har smerter. menmen, bekymringer vil vel være der om man er gravid eller ei.. alt man gjør for barna, selv om de ikke har blitt noe barn og bare er et lite foster/embryo! :) 

Back
Topp