blødning?

Baby L

Blir kjent med forumet
Noen her som har opplevd å hatt liten blødning...eller kan vel heller kalle det brunaktig utflod...blør jo ikke rødt akkurat. Og bare litt, hatt dt i tre dager nå.
Er fem uker på vei...og litt bekymra nå. Men har ikke hatt noen smerter!
Noen andre her som har opplevd / opplever det samme??

Er veeeeeldig normalt i begynnelsen :-) Du kan jo ringe legen din og få målt hcg-stigning hvis du er nervøs :-)

Hadde det sist gang, da blødde jeg i 18 dager faktisk!  Har i dag en frisk gutt på 15mnder:)

Yupp jeg trodde jeg fikk mensen på lørdag for en uke siden, så jeg for på fest men så gidde det seg å ble brunt.
Søndag brunt, mandags morgen færskt på pappir så ble det brunt igjen, tirsdag og onsdag brunt så da for jeg til sykehuset på UL etter 3 tester var positive.
Tok blodprøve da og må ta en ny på mandag så får jeg bare håpe alt er bra <3
X'er fingrene for deg også emoticon

Takk for beroligende svar.  Gynekologen og fastlegen min har tatt ferie så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet.... 

hei baby L,
jeg har hatt og har blødning. For 6 dager siden fikk jeg en styrtblødning. Etter den har jeg småblødd hver dag mer slik du beskriver.
Jeg målte hcg på tirsdag som var på 7300 ca og på torsdag var den på 11600, så det går virkelig å blø uten at det skal være noe galt med fostret selv om.
Jeg skal til lege på tirsdag for å få avklart om jeg skal søkes til UL, men det skal jeg be om unasett!
Men ta kontakt med lege å få målt hcg, du blir mer rolig av det selv også! Lykke til.

Tenk at det skal liksom være helt normalt altså!!
Her trodde jeg at det var sikkert ensbetydende med at hvis man blør under svangerskap så er det noe som holder på å gå galt!
Er jo så mye man aldri har hørt om og så mye nytt man lærer når man blir gravid selv for første gang!

det skal ikke være normalt! Det er slik at selv om man faktisk i et svangerskap IKKE skal blø er det en del kvinner som gjør det av ulike årsaker. Kan være ømfintelige blodkar, det kan være en tvilling som ikke er levedyktig, det kan være foranliggende morkake ( men gjerne ikke så tidlig i svangerskapet som jeg er i nå ) eller andre ting. Så en blødning skal man likevel ta seriøst. Men man ser jo gjerne at de som ofte blør med smerter, eller få små blødninger først med en større etterhvert gjerne aborterer oftere enn de med smertefri små langvarige blødninger. Men det er sååå forskjellig, og det ene betyr ikke noe mer enn det andre i et svangerskap, for vi gravide kvinner er så forskjellig!
Men selv om man ensbetydene tenker ast en blødning er abort, trenger det ikke være det.

Back
Topp