Blødning under eggløsning

Nelly84

Glad i forumet
Er det noen andre som har opplevd å blø under eggløsning?

Jeg var på UL-kontroll nå på fredag (4 uker siden MA/utskrapning). Der kunne de se at det satt modne egg på min høyre eggstokk. Ivrig og opprømt har jeg tatt EL-test lørdag, søndag, og mandag. Først i går (mandag) ble den positiv.

I går på ettermiddagen fikk jeg sterke kramper på høyre side, og jeg er har hatt mensmurringer i hele natt og i dag. Jeg har også kastet opp to ganger pga kvalme og smerter.
Nå blør jeg friskt blod i moderate mengder, og smertene er avtagende.

Jeg vet jo at dette ikke er mens, ettersom både kontrollen og EL-test tilsier at dette er en eggløsning.

Anyone?? :computer005

Hadde det nå sist.

Fikk også positiv EL test igår.
Hatt ekstremt vondt i venstre eggstokk idag. Skikkelig mens smerter, spesielt når jeg beveger meg, men forsvinner når jeg legger meg. Ikke blødd, men sikkert ikke unormalt :)

Håper du har lagt inn litt aksjer igår og idag;)

Fikk også positiv EL test igår.
Hatt ekstremt vondt i venstre eggstokk idag. Skikkelig mens smerter, spesielt når jeg beveger meg, men forsvinner når jeg legger meg. Ikke blødd, men sikkert ikke unormalt :)

Håper du har lagt inn litt aksjer igår og idag;)

OM vi har.. Lagt inn aksjer helt siden jeg var på kontrollen ;) Så håper på full klaff, selv om det ikke er så sannsynlig mtp at jeg hadde MA for 4 uker siden.

OM vi har.. Lagt inn aksjer helt siden jeg var på kontrollen ;) Så håper på full klaff, selv om det ikke er så sannsynlig mtp at jeg hadde MA for 4 uker siden.

Tror du trygt kan håpe på full klaff!;)
Mye mulig, selv etter en MA.
Lykke til!:) det blir spennende!

Tror du trygt kan håpe på full klaff!;)
Mye mulig, selv etter en MA.
Lykke til!:) det blir spennende!

Tusen takk, lykke til selv også!! :) Vi får håpe på januarbebiser! :D Om det klaffer for meg nå så har jeg termin rundt de dagene jeg fyller 30, det hadde vært den ultimate gaven :D

jeg også har hatt det slik m el smerter og kvalme, første blødning søndag (pos eltest) og så i går kveld startet det ennå ikke gitt seg, såpass at jeg ikke trenger bind...

Kan jeg spørre om hvor lenge du blødde? Jeg har blødd i ett døgn nå, og det virker ikke som det skal gi seg med det aller første.
Ett døgn. Sist i halvannen dag.

jeg også har hatt det slik m el smerter og kvalme, første blødning søndag (pos eltest) og så i går kveld startet det ennå ikke gitt seg, såpass at jeg ikke trenger bind...

Sånn er det for meg også, jeg bruker kun truseinnlegg, men det kommer for det meste kun på toalettpapiret. Jeg har lest litt om det på nett og man blir rådet til å oppsøke lege dersom blødningene varer i mer enn 3 dager.. ?
Merker jeg blir litt stressa over det nå, siden det står at det kan være f.eks cyster.. men når de så egg på UL + at jeg fikk positiv el-test på mandag (graviditetstest var negativ allerede for 2 uker siden, så jeg vet at alt hcg er ute av kroppen siden sist graviditet) så MÅ det jo være eggløsning... *sukk*.

Sånn er det for meg også, jeg bruker kun truseinnlegg, men det kommer for det meste kun på toalettpapiret. Jeg har lest litt om det på nett og man blir rådet til å oppsøke lege dersom blødningene varer i mer enn 3 dager.. ?
Merker jeg blir litt stressa over det nå, siden det står at det kan være f.eks cyster.. men når de så egg på UL + at jeg fikk positiv el-test på mandag (graviditetstest var negativ allerede for 2 uker siden, så jeg vet at alt hcg er ute av kroppen siden sist graviditet) så MÅ det jo være eggløsning... *sukk*.

Jeg begynner å bli nervøs! for vi hadde oss i går men det var så vondt, når han var helt inne, fikk vondt utpå venstre side typ hvor eggstokk kan ligge, et voldsomt press :( :( heeeldigvis skal vi til gyn på mandag å ordne med ivf søknad, så da skal jeg si dette til henne så hun kan sjekke. blødning forsvant ila gåsdagen da heldigvis!

Jeg begynner å bli nervøs! for vi hadde oss i går men det var så vondt, når han var helt inne, fikk vondt utpå venstre side typ hvor eggstokk kan ligge, et voldsomt press :( :( heeeldigvis skal vi til gyn på mandag å ordne med ivf søknad, så da skal jeg si dette til henne så hun kan sjekke. blødning forsvant ila gåsdagen da heldigvis!

Da er det bra du skal til gyn, for det der hørtes ikke behagelig ut :( Er nok ufarlig, men greit å få sjekket ut! Jeg venter på at jordmor/lege skal ringe meg opp igjen selv, for mine blødninger vil ikke avta, og jeg har mensmurringer.
Jeg forstår ikke hva dette kommer seg av. På kontrollen sa de at slimhinna var så tynn at jeg iallefall ikke fikk mens før om tidligst 2 uker. Og de så egg... og positiv el-test 3 dager senere.. (som jeg har nevnt før). Men det skal da ikke vare i flere dager og bare bli mer og mer blod, og i tillegg være så vondt at man kaster opp? :(
Usj så nervøs og redd jeg er nå. På toppen av det hele er dette min 3. MA siden juni, så nervene er rimelig tynnslitte og kroppen føles rimelig "herja".
Håper iallefall dine smerter går over, positivt at du ikke blør mer da?

Tror ikke du trenger å bekymre deg:)
Akkurat det samme skjedde med meg på tirsdag. Hadde EL smerter i venstre eggstokk tidligere på dagen og kjente det på samme måte som deg når vi hadde oss senere på kvelden.

Var hos gyn idag (andre årsaker).
Forklarte at vi prøvde å bli gravid og at jeg hadd EL på tirsdag. Han tok UL og alt så veldig bra ut:) helt normalt og ufarlig.
Var jo dessverre for tidlig å se om jeg var blitt gravid, så det var kjedelig :p

Da er det bra du skal til gyn, for det der hørtes ikke behagelig ut :( Er nok ufarlig, men greit å få sjekket ut! Jeg venter på at jordmor/lege skal ringe meg opp igjen selv, for mine blødninger vil ikke avta, og jeg har mensmurringer.
Jeg forstår ikke hva dette kommer seg av. På kontrollen sa de at slimhinna var så tynn at jeg iallefall ikke fikk mens før om tidligst 2 uker. Og de så egg... og positiv el-test 3 dager senere.. (som jeg har nevnt før). Men det skal da ikke vare i flere dager og bare bli mer og mer blod, og i tillegg være så vondt at man kaster opp? :(
Usj så nervøs og redd jeg er nå. På toppen av det hele er dette min 3. MA siden juni, så nervene er rimelig tynnslitte og kroppen føles rimelig "herja".
Håper iallefall dine smerter går over, positivt at du ikke blør mer da?

Tror jeg puster litt lettet ut da, tenker at hvis vi har oss i dag elr i morgen får jeg jo testet ut om det fremdeles gjør vondt, krysser fingre for ikke vondt!
Uff, høres ikke noe greit ut dette for deg nelly, håper virkelig for at det ordner seg snart da. Forstår godt dine nerver er bra tynnslitt, ikke så mye å si annet enn at jeg håper det blir bedre snart! mange tanker din vei! :) :)

Smertene gikk over til mandagen, og så startet blødningen uten vondter igjen tirsdagen og i går begynte blødning å avta, nå blør jeg ikke lengre heldigvis! :)

Tror ikke du trenger å bekymre deg:)
Akkurat det samme skjedde med meg på tirsdag. Hadde EL smerter i venstre eggstokk tidligere på dagen og kjente det på samme måte som deg når vi hadde oss senere på kvelden.

Var hos gyn idag (andre årsaker).
Forklarte at vi prøvde å bli gravid og at jeg hadd EL på tirsdag. Han tok UL og alt så veldig bra ut:) helt normalt og ufarlig.
Var jo dessverre for tidlig å se om jeg var blitt gravid, så det var kjedelig :p

Åå så bra da, at du ser helt fin ut :D Da krysser jeg fingre for at alt ser bra ut til meg også :D Lykke til da nå i dpo-land! :D håper det blir bebis på deg! :D

Tror jeg puster litt lettet ut da, tenker at hvis vi har oss i dag elr i morgen får jeg jo testet ut om det fremdeles gjør vondt, krysser fingre for ikke vondt!
Uff, høres ikke noe greit ut dette for deg nelly, håper virkelig for at det ordner seg snart da. Forstår godt dine nerver er bra tynnslitt, ikke så mye å si annet enn at jeg håper det blir bedre snart! mange tanker din vei! :) :)

Smertene gikk over til mandagen, og så startet blødningen uten vondter igjen tirsdagen og i går begynte blødning å avta, nå blør jeg ikke lengre heldigvis! :)

Da har jeg vært på sykehuset og på en ganske grundig gyn+UL undersøkelse. Årsaken til at blødningene mine har vært såpass kraftige er at det mest sannsynlig har sprukket en cyste samtidig som jeg har hatt eggløsning. Heldigvis så er det ufarlig og det påvirker ikke en eventuell graviditet eller mulighetene til å bli gravid nå eller i fremtiden. *puh*! Så nå er det bare å senke skuldrene og ta det som det kommer fremover.

Vet ikke helt når min IKM er siden jeg ikke har hatt mens siden utskrapningen, men siden eggløsningen var ca. 30.april så regner jeg vel med at jeg kan teste rundt 17.mai...? :) Sist graviditet hadde jeg eggløsning 03.feb og positiv test på morgenen den 18.feb.

Jeg har ikke så store forhåpninger denne gangen, ser for meg at blødningene har gjort slik at svømmerne måtte jobbe "mot strømmen", eller at slimhinna har blitt mer skjør av blødningen og dermed kan ikke egget feste seg (dette er mine tanker da, ikke noe legen sa).

Fikk med meg en "goodiebag" hjem også: Ekstra "sterke" folat tabletter, hormongele som skal hjelpe til i første trimester og hvorvidt jeg skal ha blodfortynnende medisin er oppe til vurdering.

Det skal ikke være lett, jenter!.. Håper vi alle har en baby iløpet av 2014 <3

Jeg begynner å bli nervøs! for vi hadde oss i går men det var så vondt, når han var helt inne, fikk vondt utpå venstre side typ hvor eggstokk kan ligge, et voldsomt press :( :(

Ikke sikkert det har direkte sammenheng, men jeg hadde sterke ELsmerter og fikk vondt under samleie (når han kom helt i "bunnen") den dagen jeg etter alt å tyde ble gravid ;)
Lykke til! :D

Back
Topp