Blødning uke 6

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
God ettermiddag,

Jeg har siden går kveld opplevd lette blødninger. I går ettermiddag var det rødt, men etter det har det kun vært rosa/brunt. Kan virke som at det kommer litt mer etter jeg har anstrengt meg litt.. Jeg har ingen smerter, og blødningen er så liten at jeg er ikke bekymret foreløpig. Men likevel ønsker jeg å høre med dere om blødninger så tidlig i svangerskap. Det står jo at det er vanlig, men har dere opplevd det? :oops:

Last edited:
Jeg hadde blødning rundt uke 8 i forrige svangerskap. Og det gikk bare bra :Heartred

Jeg har hatt blødninger i uke 5, 6, 8, 10 og 14. både små blødninger, blod med klumper og styrtblødninger. Er nå 22 uker på vei med ei som sparker som bare det inni der!

Jeg har desverre ingen god erfaring men verken spotting eller blødning, men vet også at mange har det og at det går helt fint:Heartred
Her har SA begge gangene starta med spotting i 1-3 dager så mer over fra brunt til friskt blod, så endt i SA. Men forrige gang jeg opplevde det å spørte i termingrubba på facebook var det flere som hadde hatt store blødninger å det gikk helt fint :) vet man kan få hematom feks som kan begynne å blø å være ufarlig. Håper alt er bra med lille spiren:Heartred

Jeg hadde friskt blod spotting i uke 9, med datteren min. Det gikk bra :)

Håper dere har rett :love017 Det har avtatt litt nå i ettermiddag/kveld. Har ikke sett noe mer på en stund, og går med truseinnlegg for å følge med om det skulle komme noe. Men det har det ikke gjort :) Håper det forblir sånn!

Jeg blødde endelig i uke 7-8 i forrige svangerskap. Tok en tidlig ul og alt så fint ut heldigvis :love7 Så kjenn etter på magefølelsen din de neste dagene :happy:

Blør enda… Ikke mye, men litt. Stoppet som sagt i går kveld, i dag tidlig var det kommet litt i trusa og når jeg tørket meg. Var to tørk med utvannet blod, så kom det ikke mer. Jeg får ta en tur til legen på mandag for å ta målinger, hvis det er en SA som er på gang…

Veldig mange forteller at de spotter og til og med blør friskt blod, og at det går helt fint. Men det er uansett skummelt, det skal være sikkert! Jeg opplevde å miste en tvilling 6+5, og opplevde spotting i dagene før. I dag er jeg 7+1. I følge gynekologen kan årsak til spotting også være nedovervendt morkake. Håper det går bra med deg ❤️❤️

Her er det nå full strøm. Så er sikker på det har gått galt her. Sist jeg mista sa han at 40% av alle som blør ender bra. Så er jo håp for deg. Krysser fingrene for deg.

Blør fremdeles, kun brunt. Vel og merke mindre. Har ligget i hele natt og kjent etter tegn til større blødninger, men ikke kjent noen ting. I dag tidlig hadde det ikke kommet noe i truseinnlegget, og kom minimalt når jeg tørket meg. Håper det forblir sånn :angelic: Puppene er fremdeles ømme, og litt murringer i livmor. Ømt å ligge på magen. Håper forblir sånn…

Rettelse: begynte blød mer utover morgningen. Ikke ferskt blod. Eller, kanskje litt rødbrunt. Kommer bare når jeg tørker meg. Kun få dråper i trusa.. Prøver å forberede meg på det verste, men håper på det beste :Heartred

Last edited:
Tror dessverre ikke dette går veien :( Begynt å kjenne mer murringer nede i livmor, men fremdeles ikke vondt. Har likevel en veldig dårlig magefølelse med denne blødningen…

Tror dessverre ikke dette går veien :( Begynt å kjenne mer murringer nede i livmor, men fremdeles ikke vondt. Har likevel en veldig dårlig magefølelse med denne blødningen…

så kjedelig, men magefølelsen er ikke alltid å stole på når det gjelder blødninger. Jeg hadde masse og dårlig magefølelse første trimester ved forrige graviditet, det gikk fint. Men jeg hadde nok ordnet meg en ultralyd for å få visshet den ene eller andre veien, om jeg var deg. Har du noen undersøkelser planlagt? Om ikke er det nok indikasjon for ø-hjelpsvurdering på sykehuset i løpet av kommende uke.

Jeg småblødde innomellom fra uke 5-10 sist jeg var gravid , hadde også murringer i perioder ☺️ Jeg tok en TUL i uke 8 da for var sikker på det va over! Men det var fult i liv der og no e han 1 år :-p
Og gangen før det fossblødde jeg i uke 14, og han er 8 år no :-p krysser fingrene for deg ☺️

Krysser fingrene for at det er en harmløs blødning. Ser jo at veldig mange har opplevd det hvor det har gått bra. Uansett utfall håper jeg du finner ut av det fort så du slipper å gå og lure :Heartred

Takk for gode ord :Heartred Men blør mer og mer. For første gang måtte jeg sette på et bind i kveld.

Ååå sender deg en stor klem :Heartbigred Se hvordan det utvikler seg om du bør ta en tur til legen for å måle HCG :Heartpink Stor klem

I natt kom de store blødningene. Regner med jeg takker for meg etter legebesøket på tirsdag. Får ikke kommet meg dit i dag, da vi har besøk av foreldrene mine som reiser imorgen.

Har tilgode å få smerter oppi alt det her. Litt milde mensen murringer er det nærmeste jeg kan beskrive prosessen. Men mengden blod som var kommet ved toalettbesøket i dag tidlig sier vel sitt :)

Det var for godt til å være sant at det skulle klaffe i første pp, uten å egentlig prøve. Sa det til samboeren min med en gang vi stod der med den positive testen i hånda. Og rett hadde jeg! :bag:

Last edited:
Back
Topp