Blødning uke 6

**Snøkrystall**

Betatt av forumet
Hei. Jeg er gravid 6+ 1. Jeg har vert dårlig siden pos test. I går våknet jeg og hadde mørke brun utflod, litt mer brunt neste toalettbesøk og litt mer blod senere i går og veldig lite brunt i går kveld. I mårres våknet jeg med rødt blod når jeg tørket meg, en time etter førte talettbesøk var det rødt blod i trusen. Jeg har ingen smerter, noen som har opplevd det samme? Tror dere det en SA? Uten smerter?

Ved Sa er det vanlig at det blir litt kraftig blødning med litt koagulert blod. Jeg hadde ikke spess vondt da jeg mistet men hadde litt menssmerter og var ganske øm/nummen

Min SA i oktober forløp seg omtrent slik du beskriver, men jeg fikk vanlige menstruasjonssmerter og blødningene tiltok utover dagen. Det lureste er vel å dra til legen. Veldig deilig med en bekreftelse på at alt er ok, samtidig som det kan være greit å få bekreftet at det er en SA hvis det er det. Da slipper man å sitte og lure. Legen målte hcg på meg da jeg var der. Da svaret kom tilbake var det ikke tvil om at det var SA. Krysser fingrene for deg og håper alt står bra til. Det er tross alt relativt vanlig å blø underveis i svangerskspet har jeg hørt.

Min SA startet slik. Brun blødning først og ingen smerter. Blødde mer friskt i løpet av dagen. Vev og koagler kom utover uka. Har legen din UL - apparat? Sender god klem og håper det er uskyldig.

Jeg har nettopp hatt MA, men det er kanskje litt ulikt SA.
Jeg startet med lyserosa blod to ganger på søndag, så ingen ting før ettermiddagen på mandag. Dette fortsatte til tirsdag. Da bestilte jeg time for privat UL og fikk konstatert MA. Onsdag var jeg på sykehuset for å få tablett for å starte aborten. Den tok jeg i går morges. Før jeg tok den hadde det begynt å komme rødt blod og murring i magen. På ettermiddagen i går silblødde jeg og måtte på sykehuset. Nå er alt ute. Da slipper jeg å vente til i morra, slik planen var. Godt å være ferdig, men det har vært en jævlig opplevelse. Håper jeg blir fort gravid igjen, og at det går bra hele løpet.

Jeg har nettopp hatt MA, men det er kanskje litt ulikt SA.
Jeg startet med lyserosa blod to ganger på søndag, så ingen ting før ettermiddagen på mandag. Dette fortsatte til tirsdag. Da bestilte jeg time for privat UL og fikk konstatert MA. Onsdag var jeg på sykehuset for å få tablett for å starte aborten. Den tok jeg i går morges. Før jeg tok den hadde det begynt å komme rødt blod og murring i magen. På ettermiddagen i går silblødde jeg og måtte på sykehuset. Nå er alt ute. Da slipper jeg å vente til i morra, slik planen var. Godt å være ferdig, men det har vært en jævlig opplevelse. Håper jeg blir fort gravid igjen, og at det går bra hele løpet.
Huff! Sender deg en klem og håper du blir fort gravid igjen. Synes det er urettferdig med alle disse SA og MA jeg [emoji34] [emoji34]

Det verste var at jeg så fosteret falle ut i doen hjemme. Fostersekken og morkaka satt igjen og ble dratt ut av legen da jeg kom på sykehuset.
Krysser fingra for at jeg blir fort gravid igjen, og at det sitter da. Jeg får bare trøste meg med at fosteret var for sykt til å overleve.

Det verste var at jeg så fosteret falle ut i doen hjemme. Fostersekken og morkaka satt igjen og ble dratt ut av legen da jeg kom på sykehuset.
Krysser fingra for at jeg blir fort gravid igjen, og at det sitter da. Jeg får bare trøste meg med at fosteret var for sykt til å overleve.

Er ikke MA når man må ha hjelp til å fjerne rester/foster - altså utskrapning. At man merker fosteret stoppet og utvikles?

Og SA ved at kroppen order opp selv.

Ved MA har ikke kroppen forstått at fosteret er dødt, og du har fortsatt symptomer på graviditet. Du trenger hjelp ved enten tabletter eller utskrapning.

Ved SA støter kroppen ut fosteret av seg selv.

Jeg hadde en blødning med nr 2 rundt uke 10. Det fosset ut en gang, kongler og alt, og jeg var sikker på at løpet var kjørt. Men på legevakta var de sikre på at alt var ok siden jeg ikke hadde smerter. Og det var det! Legen brukte sikkert 20 minutter med dopler for han ville finne hjertelyden, og den fant han. I dag fyller den herlige gutten fire år <3

Jeg sitter nå og venter på svar fra andre hcg. Var på ul på tirsdag og fant tom livmor, men legen trodde det kunne være for tidlig, evt at det aldri hadde vært noe.

Har hatt mye menssmerter side lørdag/søndag, tørket lyserosa tre dager på rad, og i går kom det slim.

Prøven fra onsdag viser at jeg i hvert fall var gravid da. Men så får vi se hva neste viser.

Håper ikke du mister <3 krysser fingrene for deg!

Ved MA har ikke kroppen forstått at fosteret er dødt, og du har fortsatt symptomer på graviditet. Du trenger hjelp ved enten tabletter eller utskrapning.

Ved SA støter kroppen ut fosteret av seg selv.
Øker hcg ved MA?

Tror HCG kan øke, men ikke dobles. Er noe med at morkaken osv kan vokse uten baby en liten stund

Takk for alle svar og lykkelnskninger<3 jeg var hos legen, han tok hcg, skal ta ny hcg på mandag. Bedt om å ta det helt med ro. Før og etter legen var det pittelitt blod i truseinnlegget. Nå kl 14 var det pittelitt. Ingen smerter. Får ta et dobesøk om gangen og en dag om gangen! Ble veeldig lei meg i går, men er bedre i dag. Håper enda at det er liv:) veldig urettferdig at så mange har MA og SA:( vi har to barn fra før, begge ble jeg gravid med en gang! Denne gangen har vi prøvd lenge:( nesten et år nå:/

Hadde blødning nå i morges, var hos legen igår og han mente jeg var 6+2 og ikke 5+4 så jeg er vel 6+3 idag..
Det rant rødbrunt blod i doet (litt over en spiseskje i mengde) og kom mye blod på papiret de to første tørkene, var nesten helt sikker på at løpet var kjørt... men etter jeg hadde sittet 5-10 min på do var blødningen stoppet helt! Ikke så mye som rosa på papiret lengre! Hadde heller ikke noe smerter :S
Ringte legen og fikk komme inn bare 30 min etter jeg ringte :p fikk gynekologisk undersøkelse og hun sa at mormunnen var helt lukket og hun kunne ikke se noe tegn til blod så jeg trengte ikke hcg måling siden hun ikke var på jobb i neste uke så hadde ikke fått svar før i midten/slutten av neste uke uansett... skulle bare ta kontakt igjen hvis det kom mer blødning :S har fortsatt ingen smerter og ikke noe blod på papiret, er å sjekker sånn hvert 30. Min.. syntes dette var veldig rart..
hadde blødning i uke 11 med førstemann også hvor de ikke fant grunn til blødning der heller :S

Er ikke MA når man må ha hjelp til å fjerne rester/foster - altså utskrapning. At man merker fosteret stoppet og utvikles?

Og SA ved at kroppen order opp selv.
Slik jeg har tolket det er en MA at man fortsatt har graviditetssymtomer, HCG osv. Dette kan man ha en lang periode selv om utviklingen at fosteret har stoppet opp. Dersom man har gått lenge nok med en MA vil kroppen kunne ordne opp i dette selv også. Altså, dvs. at fosterutvikling kan ha stoppet i uke 8, man får gjerne en bitte liten rosa eller misfarget blødning, men det kan ta 4 uker før aborten settes ordentlig i gang og du begynner å blø.

Det stemmer nok. Jeg var i uke 13, og fosterets utvikling ble målt til å ha stoppet opp 8+4. Selv om jeg fikk litt rosa blod fikk jeg ei pille for å starte medisinsk abort. Kvelden før jeg tok pille hadde nok aborten startet litt av seg selv. Nesten 8 timer etter at jeg tok pilla begynte jeg å fossblø. Jeg kom meg til sykehuset og legen fikk dratt ut det kroppen ikke fikk ut selv. Jeg slapp å ta resten av pillene jeg egentlig skulle ha tatt 48 t etter den første.

Ja jeg hadde ikke smerter. Trodde jeg fikk mensen jeg. Kroppen min ordnet opp selv. Blødde kl 09:00. 10:30 kom embryoet ut i bindet. (5-6 uker gml). Det var rent og pent. Lang fin reke ( så ut som en muskel som man ser på sånn plakater hos legen). Hel og fin med fin hvit og hel fostersekk. Spott blødde så litt. Så kom rester ut (for de som har født før kjenner disse små brune flekkene som kommer) . Det svidde nedentil hele kvelden. 2-3 dager etterpå fikk jeg litt småfeber og skalv litt, og fikk bare beskjed om å ta paracet og komme tilbake om feberen steg. Kjentes akkurat ut som om jeg har født... mini fødsel.

Husk at det er utrolig mange som spott blør nesten hele svangerskapet, de fleste vil bare ikke fortelle d, for å verne om hormonelle gravide damer. U know what I mean?!

Det er lov å spørre om alt mulig men da kan man jo si at man skal svare i en PM! For å verne om deg også fra disse gravide hormonelle damene. U know what I mean!? ☺️

Tvi tvi

MissM

Back
Topp