Blødning uke 16

Septembergull15

Forelsket i forumet
Hei! Jeg fikk idag, for første gang, en liten blødning. Det vart bittelitt mørkt blod i trusa da jeg skulle gå på do istad. Jeg var på tidlig ultralyd i uke 13, hvor jeg fikk se at alt var bra. Ble skikkelig nervøs av den lille blødningen.. Noen som har opplevd dette så sent i svangerskapet, er det farlig?

Hei! Jeg fikk idag, for første gang, en liten blødning. Det vart bittelitt mørkt blod i trusa da jeg skulle gå på do istad. Jeg var på tidlig ultralyd i uke 13, hvor jeg fikk se at alt var bra. Ble skikkelig nervøs av den lille blødningen.. Noen som har opplevd dette så sent i svangerskapet, er det farlig?
jeg hadde litt brunt når jeg var i ca uke 16, eneste jeg har hatt. freaka helt ut, men det kom ikke mer og fikk beskjed om at det var ufarlig. så se litt an, blir det mer/friskt blod, så ring legevakten å hør. blir det ikke mer, så er det nok gammelt og helt ufarlig ;)

jeg hadde litt brunt når jeg var i ca uke 16, eneste jeg har hatt. freaka helt ut, men det kom ikke mer og fikk beskjed om at det var ufarlig. så se litt an, blir det mer/friskt blod, så ring legevakten å hør. blir det ikke mer, så er det nok gammelt og helt ufarlig ;)
Skal heldigvis på kontroll til jordmor idag :) Får håpe hun finner hjertelyden, hvis ikke freaker jeg......

Jeg har hatt flere episoder med spotting gjennom svangerskapet (er 18+0 i dag). Hos meg har det variert fra lyse rosa til brunt til friskt blod. Sist jeg spottet var jeg forstoppet og det var for cirka en uke siden. For min del har det ikke vært farlig og i følge jordmor så er det vanlig med småblødninger ettersom blodmengden øker. Men jeg ville tatt en telefon til jordmor eller lege slik at du får en fagpersons mening og så kan du kanskje bli beroliget :) . Jeg ble sykemeldt 50 % i hele mars fordi jeg hadde spottet 3 uker i strekk i fra midten av februar. Og gikk beskjed om at dersom det startet på samme måte igjen så måtte jeg bare ta kontakt med legen for ny sykemelding.

Lykke til :) Det går nok bra :)

Jeg hadde en blødning i uke15-16 og ble sendt på ultralyd. Alt var bra. Ta det opp med jordmor i dag!

Det har ikke vært noen blødninger etterpå. Også var det mørkt/brunt blod. Jordmor konkluderte med at det var mest sannsynlig gammelt blod. Fant hjertelyden med en gang, og den var fin og normal :) kan vel bare slappe av hvis det ikke kommer mer blod før o.ul 4 mai :)

Det har ikke vært noen blødninger etterpå. Også var det mørkt/brunt blod. Jordmor konkluderte med at det var mest sannsynlig gammelt blod. Fant hjertelyden med en gang, og den var fin og normal :) kan vel bare slappe av hvis det ikke kommer mer blod før o.ul 4 mai :)
så bra det gikk fint <3 :)

Ta kontakt med jordmor/lege for å være på den sikre siden :)

Jeg blør litt etter sex, men jeg vet jo da at det bare er det :) men ellers anbefales det vel å ta kontakt med lege :)

Back
Topp