Blødning uke 15

Mammafor2engler♡

Forelsket i forumet
Opplevde dagen etter bryllupet mitt å sette meg ned på do og det bare fosset blod. Blødde da igjennom tre bukser og truser og tenkte, nå er det over. Dro på legevakten og blodverdiene var fine ble henvist til ahus og fikk innvending ultralyd. Fosteret levde og de kunne ikke finne årsaken til hvorfor jeg blødde. Men hun sa at det muligens var en pågående abort. Ble sykemeldt hele denne uken og fikk beskjed om å ta det med ro. Hadde litt brunlig utflod de neste dagene og nå er det ikke noe som helst av utflod eller blod. Det jeg lurer på er det noen som har opplevd dette? Er frustrerende å ikke vite.. har fått time på poliklinikken den 31. Oktober. Hva skjer etterpå hvis fosteret overlever? Blir jeg sykemeldt resten av svangerskapet? Kjenner meg veldig trist og frustrert om dagen. Tar gjerne mot gode råd.
Er i uke 16 + 0 i morgen.

Eg blødde masse med nr 1 ca halveis i svagerskapet og blødde litt tidligere med nr 2. Fikk beskjed når jeg ringte fra jobb når jeg blødde første gang at jeg mistet! Det var alså ikkje sant, babyen va frisk og rask som bare det <3 håper det går fint med deg ☺ jeg vil tro du hadde hatt veeeldig vondt i magen om det var abort ( alså du hadde ikkje vert i tvil selv)

Eg blødde masse med nr 1 ca halveis i svagerskapet og blødde litt tidligere med nr 2. Fikk beskjed når jeg ringte fra jobb når jeg blødde første gang at jeg mistet! Det var alså ikkje sant, babyen va frisk og rask som bare det <3 håper det går fint med deg ☺ jeg vil tro du hadde hatt veeeldig vondt i magen om det var abort ( alså du hadde ikkje vert i tvil selv)

Takk for det. Ikke godt å vite om man har abortert eller ikke når man aldri har opplevd det før :)

Hei... jeg har opplevd lignende, men det var i første trimester. Blødde plutselig mye en kveld... deretter blødninger og brun utflod de neste dagene... Denne utfloden varte nok to uker. Var hos fastlege som mente dette var SA. Jeg klarte ikke roe meg helt og oppsøkte privat ultralyd som bekreftet et bankende hjerte. Senest i dag, seks uker senere, har jeg hørt hjertelyd... Ingen vet hvor blodet kom fra... Så blødning er ikke alltid abort, heldigvis, men viktig å få sjekket. Lykke til!

Har opplevd lignende. Har blødd med alle mine. Mest med nr.3. Da hadde eg to episoder med store blødninger. Blødning nr.2 var eg klar over at mest sannsynlig ville komme. Var på ul etter fyste blødning som var i uke 14, fekk da vite at bebis hadde det kjempe fint og mormunnen var lukket og fin. Men at det var eit hematom som hadde blødd ut. Og han fant eitt til som mest sannsynlig ville tømme seg. Og det gjorde det ca.1.5 uke etter. Det gjekk kjempe fint og ho blir 1år i morgo:-) Hadde ein blødning denne gangen også i uke 11 eller 12. Fortsatt fint med lille i magen:-) Men er grusomt å oppleve slikt og ikkje vite hva som vil skje videre. Er veldig inveduelt hva som blir gjort, noen blir sjukemeldt ut svangerskapet mens andre bare ein liten periode. Eg fekk bare beskjed om å ta det heilt rolig fram til det hadde roa seg, etter det var eg på jobb igjeng. Nå følte eg meg trygg på å gå tilbake på jobb da... Dette går nokk kjempe fint. Mykje stress kan også framprovosere uskyldig blødning om morkaka ligger lavt eller man har veldig skjøre blødårer.., har eg fått beskjed om...

Er det mulig å ha sex nå? Nå som jeg ikke har hatt antydning til blødning siden søndag?
Eg vil sei ja. Eg hadde sex 2 dager etter tegn til noe blødning, gjekk veldig bra Fått beskkjed av lege ved blødning i tidligere svangerskap at så lenge blødningen har gitt seg helt og man ikkje har vondt så er det heilt trygt med sex:-) Så lenge du føler deg trygg sjav og ikkje har fått noe beskjed om avhold så er det bare å hive seg rundt;-)

Har foran liggende morkake og alt var fint med babyen på innvendig ul i dag. De hadde fortsatt ikke noe formening om hvor blødningen kom fra. Men jeg er glad lillegull i magen holdt seg fast. ❤

Sniker fra mars:) jeg har også hatt noe lignende, men det var i uke 30! Det fosset blod en morgen jeg våknet for å gå på do. Veldig skremmende opplevelse. Ble lagt inn til observasjon på sykehuset men de fant egentlig ikke ut hvor blødningen kom fra. Samme skjedde dagen før termin. På termin fødte jeg en frisk og rask gutt :)

Hei, har opplevd det samme! En styrtblødning i uke 15, men vitalt foster med fin hjerteaksjon på UL. Det er nå gått 1 uke og 4 dager siden det skjedde. Satt et så stort støkk i meg, og jeg var helt sikker på at jeg mistet. I etterkant har jeg hatt en mindre blødning til, et opphold på 6 dager, og så en mørk blødning med påfølgende brun utflod (beklager detaljer). Er sykemeldt nå, grunnet stresset det har påført meg. Men alle legene har sagt at fysisk er det ingenting i veien for å leve som normalt, men jeg fikk beskjed om å avstå fra samleie til det har stabilisert seg helt. I tillegg ikke løfte tungt da dette visstnok kan fremprovosere blødninger i seg selv. Ikke gjøre noe som belaster eller øker trykket mot bekkenbunnen. De gav meg gode utsikter på UL, men ba meg også være forberedt på det verste... grusomt!!! Håper at det stabiliserer seg nå, og at man kan ha et noenlunde normalt svangerskap videre. Hadde jo det frem til dette plutselig skjedde som lyn fra klar himmel! Fikk du absolutt ingen forklaring på blødningene? Jeg fikk vite at jeg hadde lavtliggende morkake, og at denne kunne være forklaringen på blødningen. Dersom blodårer i den blir strukket (det er mye mer bevegelig ned mot mormunnen), og ryker. Eller det oppstår en liten rift.

Håper det går bra for oss! Hvor langt er du på vei nå? Vært på ordinær UL enda?

Hei, har opplevd det samme! En styrtblødning i uke 15, men vitalt foster med fin hjerteaksjon på UL. Det er nå gått 1 uke og 4 dager siden det skjedde. Satt et så stort støkk i meg, og jeg var helt sikker på at jeg mistet. I etterkant har jeg hatt en mindre blødning til, et opphold på 6 dager, og så en mørk blødning med påfølgende brun utflod (beklager detaljer). Er sykemeldt nå, grunnet stresset det har påført meg. Men alle legene har sagt at fysisk er det ingenting i veien for å leve som normalt, men jeg fikk beskjed om å avstå fra samleie til det har stabilisert seg helt. I tillegg ikke løfte tungt da dette visstnok kan fremprovosere blødninger i seg selv. Ikke gjøre noe som belaster eller øker trykket mot bekkenbunnen. De gav meg gode utsikter på UL, men ba meg også være forberedt på det verste... grusomt!!! Håper at det stabiliserer seg nå, og at man kan ha et noenlunde normalt svangerskap videre. Hadde jo det frem til dette plutselig skjedde som lyn fra klar himmel! Fikk du absolutt ingen forklaring på blødningene? Jeg fikk vite at jeg hadde lavtliggende morkake, og at denne kunne være forklaringen på blødningen. Dersom blodårer i den blir strukket (det er mye mer bevegelig ned mot mormunnen), og ryker. Eller det oppstår en liten rift.

Håper det går bra for oss! Hvor langt er du på vei nå? Vært på ordinær UL enda?

Hei :)
Har forliggende morkake som kunne skyldes blødningen. Kan være trygg nå på at det går bra. De sa at den mest sannsynlig kom til å trekke seg bakover. Har oul 17.11 så får vel vite mer da.

Så bra :-) Masse lykke til på Oul. Håper du får vite at morkaken har flyttet seg oppover. Selv har jeg oul den 21.11. Håper virkelig at de kan betrygge meg da. Foreløpig hører jeg på hjertet ca 1 gang om dagen, og kjenner også litt liv (til tross for at morkaken min i tillegg til å være lavtliggende er foranliggende- altså på magesiden og ikke bakre vegg. Men kjenner faktisk litt at jeg aldri vil slappe helt av i dette svangerskapet grunnet det jeg opplevde. Trist.. hadde et helt problemfritt svangerskap med første mann og kan virkelig skrive under på at ingen svangerskap er like!! ❤️

Back
Topp