Blødning uke 11

Bkno3237032

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg trenger oppmuntring og trøstende ord.
Jeg er i dag gravid i uke 11+5. Så det nærmer seg virkelig 12 uker.

På fredag våknet jeg av at jeg blødde mye. Rent friskt blod. Ikke smerter. Jeg ble knust og tenkte nå var det over. Det rant i do og jeg tok bind på. Fikk heldigvis komme på kontroll på sykehuset samme formiddag. De fant ikke årsak til blødning. Men alt bra i magen. Jeg var så sikker på det ikke skulle være liv :( så det var en lettelse. Men gjennom helgen har jeg vært kjempe bekymret. Hadde ikke blødninger i går lørdag, før det plutselig kom litt friskt blod igjen på kvelden i går.
Ikke blødd friskt blod i dag, så langt. Bank i bordet. Men jeg har litt mørke brunt på papiret.

Er veldig redd og bekymret for at dette skal gå gale. De fant ikke ut hvorfor jeg blør. Og det er ikke mye jeg kan gjøre fra eller til forstod jeg.

Noen som har opplevd noe lignende og har noen solskinnshistorier?
 
Jeg blødde selv uke 11+4, her startet det faktisk med mye vann som rant. Jeg ble livredd og trodde fostervannet gikk. Fikk komme inn på sjekk hos legen og fant heldigvis liv, og avkreftet at det var fostervann.
Hadde en ul 12+3 og da ble det nevnt at jeg hadde væske i livmoren.
Skal nå igjen på tirsdag 14+1 for å sjekke mer, da legen lurte på om jeg ønsket dette.
Men jeg er ikke bekymret lenger, og takket mer ja til ul bare for det er kjekt med en ekstra titt[emoji5]

Jeg har forstått at det er svært vanlig å blø under svangerskapet, at forskjellige årsaker.. (og at ingen svangerskap er like, mine 2 første barn har jeg ikke blødd, denne gangen har jeg 2 kraftige blødninger til nå) og når du har sett liv så ville jeg prøvd å tatt det med ro, og slappe av og tenke positive tanker [emoji5][emoji173]️ dette går nok helt fint skal du se[emoji4]
 
Jeg hadde blødning i uke 6 og tom fostersekk på ul. Ul uka etter viste foster 5-6 dager kortere på vei enn menstermin tilsa.
Begynte å spotte brunt for snart 3 uker siden. Ul var fin. Styrtblødning for 2 uker siden, fikk ul hos legen som ikke ga meg noe svar og legen syns ikke jeg skulle kjøre til sykehuset fordi det var så langt. Fortsatte å spotte brunt - fikk til slutt time på sykehuset nå om torsdagen - da var jeg 12+2. Alt var helt fint, men hun kunne ikke finne årsak til blødningene.
Har fremdeles brun spotting på papiret ved dobesøk, men jeg har slutta å se på papiret og prøver å slappe av.
 
Jeg hadde blødning i uke 6 og tom fostersekk på ul. Ul uka etter viste foster 5-6 dager kortere på vei enn menstermin tilsa.
Begynte å spotte brunt for snart 3 uker siden. Ul var fin. Styrtblødning for 2 uker siden, fikk ul hos legen som ikke ga meg noe svar og legen syns ikke jeg skulle kjøre til sykehuset fordi det var så langt. Fortsatte å spotte brunt - fikk til slutt time på sykehuset nå om torsdagen - da var jeg 12+2. Alt var helt fint, men hun kunne ikke finne årsak til blødningene.
Har fremdeles brun spotting på papiret ved dobesøk, men jeg har slutta å se på papiret og prøver å slappe av.


Så godt å høre at det går fint med deg :)
Jeg spottet også brunt for ca en uke siden. Ble veldig redd da. Så stoppet spottingen. Og noen dager senere kom blodet. Var helt overbevist om at alt håp var ute. Ble lettet over å se liv. Men samtidig så redd for å begynne å blø igjen.

Har en del brunt på papiret innimellom nå. Håper det gir seg alt snart.

Du er flink som klarer å slappe av altså. Ikke noe vondt i magen?
Er du i jobb?
 
Så godt å høre at det går fint med deg :)
Jeg spottet også brunt for ca en uke siden. Ble veldig redd da. Så stoppet spottingen. Og noen dager senere kom blodet. Var helt overbevist om at alt håp var ute. Ble lettet over å se liv. Men samtidig så redd for å begynne å blø igjen.

Har en del brunt på papiret innimellom nå. Håper det gir seg alt snart.

Du er flink som klarer å slappe av altså. Ikke noe vondt i magen?
Er du i jobb?

Ikke vondt i magen nei.. bare murringer - som jeg har hatt hele veien.
Har ikke jobbet siden den første blødningen. Da ble jeg sykemeldt og nå er det søkt om svangerskapspenger da jobben min er svært fysisk krevende og innebærer mye stress, mye kjøring og mye nattarbeid. Finnes ingen måte å tilrettelegge på heller :)
 
Ikke vondt i magen nei.. bare murringer - som jeg har hatt hele veien.
Har ikke jobbet siden den første blødningen. Da ble jeg sykemeldt og nå er det søkt om svangerskapspenger da jobben min er svært fysisk krevende og innebærer mye stress, mye kjøring og mye nattarbeid. Finnes ingen måte å tilrettelegge på heller :)

Hørtes lurt ut å være sykemeldt da.
Jeg har ikke hatt vondt i magen direkte, men følt meg litt øm på en måte. Har og murringer.
Har du fått beskjed om å ta det med ro og hvile eller bare leve som før?

Vurderer å ta en tur til fastlege og få snakket om bekymringene mine der.
 
Hørtes lurt ut å være sykemeldt da.
Jeg har ikke hatt vondt i magen direkte, men følt meg litt øm på en måte. Har og murringer.
Har du fått beskjed om å ta det med ro og hvile eller bare leve som før?

Vurderer å ta en tur til fastlege og få snakket om bekymringene mine der.

Slappe av, ikke stresse og ikke løfte. Datteren min veier 17 kg og fikk ikke løfte henne heller. Han syns heller ikke at jeg skulle kjøre på humpete veier - noe vi har overalt her jeg bor...
Det var fastlegen som sa dette - gyn på sykehuset sa ingenting om det. Jordmor syns at det han sa om å kjøre på humpete veier var bare tull.

Ville nok snakket med legen eller jordmor ja for å få tømt deg litt.
Jeg var hos en turnuslege sist, og hun var behagelig rett fram. Sa at helsepersonell-jeg fikk gå hjem og at hun ville høre hvordan gravide-jeg hadde det... lett å ta på seg maska når man er redd og engstelig. :)
Krysser fingrene for at alt er bra hos deg og :)
 
Slappe av, ikke stresse og ikke løfte. Datteren min veier 17 kg og fikk ikke løfte henne heller. Han syns heller ikke at jeg skulle kjøre på humpete veier - noe vi har overalt her jeg bor...
Det var fastlegen som sa dette - gyn på sykehuset sa ingenting om det. Jordmor syns at det han sa om å kjøre på humpete veier var bare tull.

Ville nok snakket med legen eller jordmor ja for å få tømt deg litt.
Jeg var hos en turnuslege sist, og hun var behagelig rett fram. Sa at helsepersonell-jeg fikk gå hjem og at hun ville høre hvordan gravide-jeg hadde det... lett å ta på seg maska når man er redd og engstelig. :)
Krysser fingrene for at alt er bra hos deg og :)


Takk for svar, godt å høre fra de det har gått fint med. :)

Jeg fikk legetime senere i dag. Da får jeg luftet meg litt. På sykehuset var det mer kontroll av magen.

Siden fredag har jeg nesten bare lagt på sofa i frykt for å blø igjen. Gått veldig lite. Gikk en tur på 15 min i går. det var eneste jeg var ute av huset.
 
Håper alt viser seg å være fint på kontrollen:)
 
(Jeg hører til på mai.)

Forstår så godt den redselen du har nå. Ikke noe kjekt med blødninger:(
Jeg opplevde I mitt forrige svangerskap det samme. fikk plutselig blødning i uke 10, var på ul og alt så bra ut. De hadde ingen forklaring på hvorfor jeg blødde...
Slik fortsatte det hele svangerskapet.. det var store blødninger også. både friskt og brunaktig blod.
Men alt gikk bra! Baby ble født prematurt i uke 33, men klarte seg kjempefint:)

Nå skal jeg krysse alt jeg har for det vil gå like bra med deg[emoji173]️ føler veldig med deg og sender over mange gode tanker[emoji173]️
 
(Jeg hører til på mai.)

Forstår så godt den redselen du har nå. Ikke noe kjekt med blødninger:(
Jeg opplevde I mitt forrige svangerskap det samme. fikk plutselig blødning i uke 10, var på ul og alt så bra ut. De hadde ingen forklaring på hvorfor jeg blødde...
Slik fortsatte det hele svangerskapet.. det var store blødninger også. både friskt og brunaktig blod.
Men alt gikk bra! Baby ble født prematurt i uke 33, men klarte seg kjempefint:)

Nå skal jeg krysse alt jeg har for det vil gå like bra med deg[emoji173]️ føler veldig med deg og sender over mange gode tanker[emoji173]️

Tusen takk for kommentar.
Så godt å høre andre som opplever det samme, og som det faktisk går bra med. Orker ikke lese triste historier nå.

Jeg håper jeg er like heldig som deg.
Jeg våknet i natt med ny blødning. Som fortsatte utover morgenen. Hadde heldigvis time til 12 ukers kontroll i dag. Var nervøs. Men ultralyd gikk kjempe fint og alt var bra. [emoji173]️[emoji173]️
Men de finner ikke årsak til blødningene. Jeg blir jo ikke så mye mer beroliget av det :( men livmormunnen var lang og lukket.

Jeg regner med jeg vil fortsette å spotte litt og kanskje blø mer. Men jeg håper det sluttet snart. For jeg blir virkelig engstelig [emoji22]
 
Tusen takk for kommentar.
Så godt å høre andre som opplever det samme, og som det faktisk går bra med. Orker ikke lese triste historier nå.

Jeg håper jeg er like heldig som deg.
Jeg våknet i natt med ny blødning. Som fortsatte utover morgenen. Hadde heldigvis time til 12 ukers kontroll i dag. Var nervøs. Men ultralyd gikk kjempe fint og alt var bra. [emoji173]️[emoji173]️
Men de finner ikke årsak til blødningene. Jeg blir jo ikke så mye mer beroliget av det :( men livmormunnen var lang og lukket.

Jeg regner med jeg vil fortsette å spotte litt og kanskje blø mer. Men jeg håper det sluttet snart. For jeg blir virkelig engstelig [emoji22]

Jeg kjenner meg SÅ igjen i det du skriver.. kan jo hende det er mer vanlig med slike blødninger enn det man tror.
Hos meg var det perioder hvor det fossa ut.. måtte gå med både bleie og ha hånkle i både bil og seng.. visste aldri når det kunne komme.
Jeg trodde flere ganger at jeg mista. Legene hadde aldri noe forklaring på blødningene men de prøvde å berolige meg med at alt var i skjønneste orden. Fikk tett oppfølging og det hjalp:)
Var en periode jeg var innlagt. Var i ro hele tiden. Fikk kun lov å gå på do. Og da roa alt seg..
Helt til jeg ble utskrevet.
Men med meg var det ekstremt . Var under mye press den perioden , så det gjorde nok ting verre.
Jeg blødde ikke hver dag altså.. kom og gikk litt.. men gikk nok ikke en hel uke uten å blø.

Jeg tror alt vil gå veldig fint med deg. Men tror det er viktig at du roer litt ned. Ta godt vare på degselv og lille i magen[emoji179]
Så må du prøve å berolige deg med at alt vil gå veldig fint [emoji179]
Så godt at ultralyden gikk så bra idag![emoji178] vil tro det hjalp mye på å få bekrefta igjen [emoji5][emoji5]
 
Hei

Blødninger i svangerskapet er faktisk ikke så uvanlig. Men ser hører man ikke så mye om.
Håper alt går bra med deg og babyen i magen :)
 
Back
Topp