Blødning rundt eggløsning og overvekt

Førstegangsprøver96

Andre møte med forumet
Jeg fikk maksimal på fertilitetsmonitoren fra Clearblue på syklusdag 12. Stripsene fra babyplan ble aldri positive. Forrige menstruasjon varte bare i 3 dager, noe som er kort for min syklus. Jeg hadde så og si ingen smerter eller tegn til eggløsning på syklusdag 13. Idag er jeg på syklusdag 15 og har begynt å få litt kramper og brunaktig blod i truseinnlegget mitt ikveld. Nå når jeg tørket meg så var det lys rosa på papiret. Noen som har opplevd liknende? Får jeg virkelig mensen igjen nå eller kan man blø litt etter en eventuell eggløsning??

Jeg har også vært hos gynekolog for å få hjelp til å bli gravid pga vi har forsøkt i snart et år. Fått beskjed om at jeg er formtung til å få hjelp og må gå ned i vekt først. Noen er som har en del kilo for mye men likevel fått Letrozol eller liknende?
 
Det er vel slik at kroppen kan hoppe over 1-2 eggløsninger i året, og det er normalt?

Vet ikke om det er relevant men her er min erfaring: kroppen «hopper over» eggløsning når jeg er syk, så jeg får mensen. Dette skjedde sist i desember, men dette opplevde jeg ofte i tenårene før jeg begynte på prevensjon. Jeg har bare tenkt at det er normalt og kroppen min prioriterer energien på å bli frisk framfor å modne egg, så aldri sjekka det opp. Har ikke tatt fertilitetssjekk, men har tatt UL av eggstokker og alt så normalt ut.
 
Back
Topp