Blødning og magemurringer

Newbie21

Første møte med forumet
Junibarna 2015
Hei.

Er litt bekymret nå jeg. Startet i går morgen med at jeg kjente at jeg hadde type mensen murringer i magen. Det hadde jeg gjennom hele dagen i går. Var ganske aktiv og dro på jobb på ettermiddagen. Da jeg kom hjem klokken 22 gikk jeg på do og da kom det blod på papiret. Det fortsatte gjennom hele natten. Ikke helt mensen-blod, men litt mer tykt og slimete. Nå har det gitt seg å blø (bare litt brune rester) og er ikke særlig øm i magen lenger...

Kan det ha noe å gjøre med at jeg egentlig skulle hatt mensen nå? Eller tror dere det er en SA? [emoji17]

Ringte legevakten og de sa bare at de ikke kunne gjøre noe, jeg måtte ringe legevakten. De sa også at man ikke skulle blø når man er gravid, så ble veldig bekymret. Spurte om det var greit om jeg drar på jobb etterpå, eller om jeg burde hvile, men da sa de at jeg måtte dra på jobb....

Hva tenker dere? [emoji26][emoji26]

Jeg gikk gjennom det samme fjor hvor jeg hadde murringer, men ellers lite smerte. Blødning og etc. Ringte legevakten som ba meg komme med engang (Takk Gud for det), hadde uansett dratt dit om ikke de ba meg gjøre det. Vi tok blodprøver og kjente på magen. Alt så normalt ut utenom at jeg blødde. Ble henvist til gynekolog ettersom de ikke kunne gjøre noe mer. Da dette var en helg måtte jeg vente til mandagen. Møtte opp til timen og fant ut at jeg mistet i uke 7 og at det var en MA. Ikke gode nyheter for meg, men håper og krysser fingrene for at det går bedre for deg. [emoji173]️

Men hadde jeg vært deg hadde jeg fått fikset en TUL.

Eg ville tenkt på meg selv å slappet av. Ringt fastlegen imorgen tidlig og fått henvisning til ul. Evt bestillt en ul selv. Noen blør og har mensmurringer uten at det er noe gale og noen opplever en SA/MA. Noen blør også når di i utgangspunktet skulle hatt mensen. Men greit å få det sjekket!

Tenker det kommer litt ann på hvilken jobb du har :) Men syns ikke terskelen skal være stor til å bli hjemme, da kan du evt ta en egenmeldingsdag.

Håper blødningen er uskyldig :Heartred Tenker det er positivt at det har gått over til brunt og at smertene har gitt seg :) Når jeg mistet sist begynte det med brun utflod 2 dager før jeg mistet og da jeg mistet var det ikke tvil om hva som skjedde (det var forferdelig vondt med rielignende smerter og myyyyye blod over flere timer). Mange opplever heldigvis å blø uten at det betyr at de mister :) Krysser fingrene for deg :Heartred

Hei.

Er litt bekymret nå jeg. Startet i går morgen med at jeg kjente at jeg hadde type mensen murringer i magen. Det hadde jeg gjennom hele dagen i går. Var ganske aktiv og dro på jobb på ettermiddagen. Da jeg kom hjem klokken 22 gikk jeg på do og da kom det blod på papiret. Det fortsatte gjennom hele natten. Ikke helt mensen-blod, men litt mer tykt og slimete. Nå har det gitt seg å blø (bare litt brune rester) og er ikke særlig øm i magen lenger...

Kan det ha noe å gjøre med at jeg egentlig skulle hatt mensen nå? Eller tror dere det er en SA? [emoji17]

Ringte legevakten og de sa bare at de ikke kunne gjøre noe, jeg måtte ringe legevakten. De sa også at man ikke skulle blø når man er gravid, så ble veldig bekymret. Spurte om det var greit om jeg drar på jobb etterpå, eller om jeg burde hvile, men da sa de at jeg måtte dra på jobb....

Hva tenker dere? [emoji26][emoji26]

Jeg hadde ringt direkte til føden ... de bruker å være veldig snille, hensynsfulle og kanskje du får tatt en ul ..

Håper det går bra med deg ❤

Jeg hadde ringt direkte til føden ... de bruker å være veldig snille, hensynsfulle og kanskje du får tatt en ul ..

Håper det går bra med deg [emoji173]

Ringte føden nå, de kunne ikke gjøre noe [emoji26] Tidlig ultralyd var visst noe de aldri gjorde, måtte bestille privat sa hun.. Anbefalte meg bare å vente. Enten var det en SA eller ikke. Var ikke veldig betryggende [emoji17]

Tusen takk [emoji173]️

Jeg startet med vondt i magen og litt brunt når jeg hadde en Sa. Jeg ringte legen og han sa at siden jeg var så kort på vei (5+2) var det ikke noe de kunne se på UL (han ringte til poliklinikken). Det jeg måtte gjøre var å ta en blodprøve samme dag og en to dager etterpå. Sykt frustrerende å vente! Men det var ikke noe annet å gjøre i følge han.Vi så at beta hcg var falt betraktelig. Men før blodprøve nr 2 begynte jeg å blø veldig, så jeg var ikke i tvil! Jeg ville holdt meg hjemme var jeg deg. Ikke vits å være på jobb når han er trøtt, sliten og bekymret! Lykke til! Krysser fingrene for at alt er bra ❤

Det kan være ingenting og et tegn på at noe er galt, som andre her har skrevet. Dessverre er det ikke mye hjelp man får ifb med det før uke 12. Det er skikkelig kjedelig å gå i uvitenhet :(
Jeg anbefaler deg å bestille privat ul om du har muligheten, det vil gi det raskest svar. Lege kan også muligens henvise til en gyn, men det vil sannsynligvis gå noen dager før du får en time.
Håper på det beste for deg[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Stor klem [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Ringte føden nå, de kunne ikke gjøre noe [emoji26] Tidlig ultralyd var visst noe de aldri gjorde, måtte bestille privat sa hun.. Anbefalte meg bare å vente. Enten var det en SA eller ikke. Var ikke veldig betryggende [emoji17]

Tusen takk [emoji173]️
Å fy så dårlig gjort !!Vet ikke hvor du bor .. men hadde det vært kongsvinger ( føden ) så hadde du helt sikkert fått komt inn ..
Merkelig at det skal være så stor forskjell rundt omkring synes det skulle vært en selvfølge at de kunne hjelp deg med dette ( du sa sikker at du var veldig redd og bekymret ??)

Hvor langt er du på vei ?

Uff , føler sånn med deg ❤

Å fy så dårlig gjort !!Vet ikke hvor du bor .. men hadde det vært kongsvinger ( føden ) så hadde du helt sikkert fått komt inn ..
Merkelig at det skal være så stor forskjell rundt omkring synes det skulle vært en selvfølge at de kunne hjelp deg med dette ( du sa sikker at du var veldig redd og bekymret ??)

Hvor langt er du på vei ?

Uff , føler sånn med deg [emoji173]

Jaa [emoji17] Skal på privat ul nå, har blødd en del nå så er nok en SA [emoji26]

Bor i Østfold så er Kalnes de sa det til meg [emoji1304] Er 8+4 i dag.

Tusen takk alle sammen [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Uff, syns det er altfor dårlig at de ikke tilbyr ul! :(

Sender deg en god klem :Heartred

Tusen takk alle sammen [emoji173]️[emoji173]️

Da har jeg vært på ul. Var et foster der og hun så pulsering[emoji173]️ Men det var litt svakt så hun satt opp en ny time til meg på mandag neste uke.

Det at jeg blør kan enten bety at jeg er på vei til å miste og at det vêr derfor pulseringen var svak, eller det kunne vært ufarlig og fosteret kunne ligge i en stilling som gjorde det vanskelig å se hjertet. Håpe virkelig på det siste!

Nå blør jeg bare litt og litt, men dersom jeg fikk en SA sa hun at jeg ville merke det. Det vil komme mye blod og jeg vil få sterke magesmerter.

Jordmoren sa at vi skulle ha et lite håp [emoji173]️[emoji173]️

Anbefaler virkelig alle som er bekymret til å kontakte privat klinikk. Har snakker med både legevakt, føden og flere leger og ingen bryr seg eller vil gjøre noe som helst. Når jeg tilslutt ringte privat klinikk ble jeg møtt av utrolig forståelsesfulle mennesker og fikk time 3 timer senere[emoji173]️[emoji1360] Betalte bare 800kr og neste time får jeg gratis. Følte meg ivaretatt [emoji173]️

Da har jeg vært på ul. Var et foster der og hun så pulsering[emoji173]️ Men det var litt svakt så hun satt opp en ny time til meg på mandag neste uke.

Det at jeg blør kan enten bety at jeg er på vei til å miste og at det vêr derfor pulseringen var svak, eller det kunne vært ufarlig og fosteret kunne ligge i en stilling som gjorde det vanskelig å se hjertet. Håpe virkelig på det siste!

Nå blør jeg bare litt og litt, men dersom jeg fikk en SA sa hun at jeg ville merke det. Det vil komme mye blod og jeg vil få sterke magesmerter.

Anbefaler virkelig alle som er bekymret til å kontakte privat klinikk. Har snakker med både legevakt, føden og flere leger og ingen bryr seg eller vil gjøre noe som helst. Når jeg tilslutt ringte privat klinikk ble jeg møtt av utrolig forståelsesfulle mennesker og fikk time 3 timer senere[emoji173]️[emoji1360] Betalte bare 800kr og neste time får jeg gratis. Følte meg ivaretatt [emoji173]️

Så flott at du endelig ble tatt på alvor en plass :)
Det er jaggu frustrerende når det offentlige helsevesenet ikke kan eller vil gjøre noe og en blir overlatt til seg selv!
Krysser fingrene for at dette går veien! ❤️

Håper det går veien for deg! Godt du ble tatt på alvor nå.

Åååå,håper så inderlig at det kommer til å gå bra ❤

Så bra at du fikk hjelp så fort da du kontaktet det private ❤ og det er jo trygt og godt å bli tatt i mot med 'åpne armer '
( har hørt at SA skal være veldig vondt og du blør veldig masse..akkurat som de har sagt til deg ) så er jo positivt oppi alt nå da at du ikke blør så mye ..

Tvitvi på neste ul ❤

Klem

Ser du skrev du bor i Østfold. Hvor reiste du for privat ultralyd idag?

Jeg håper med deg[emoji173]

I natt blødde jeg mye, så er ganske sikker på at jeg mistet [emoji17] Har prøvd å komme gjennom til legen min, men de svarer ikke..

Sendte en melding til hun private jordmoren jeg var hos i går og hun ville ha meg inn til henne så fort som mulig[emoji173]️ Helt fantastisk oppfølging! Skal dit 15.30 for å få bekreftet at det var en SA [emoji26][emoji26]

Back
Topp