Blødning og lav hcg

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hadde en MA 7+4 i november og er nå gravid igjen via fryseforsøk (satt inn blasto)
5+5 (fredag) kl. 16.00 fikk jeg en "styrtblødning". Blødde langt mer enn ved en mensen og det kom ut mye svarte klumper, men ingen smerter. Kl. 23.00 stoppet det opp like brått som det begynte og ikke blødd mer.
6+1 fikk jeg målt hcg til 4467.
(Skal måle hcg på nytt torsdag og ultralyd på fredag). Det jeg lurer på er:
1. Kan det forekomme så sterke blødninger og med klumper uten at man mister? Om jeg mistet, burde ikke blødningen da vart lenger?
2. Ut i fra hva jeg leser på nett er hcg verdien min lav for å være 6+1, men stemmer det at hcg stiger saktere ved fryseforsøk?
3. Vi har ei jente som ble til på ferskforsøk. Da gikk jeg på klexane frem til uke 12 (forsøk ved klinikk Hausken som anbefalte det.... Nå er vi på St.Olavs). Kan det være at jeg må ha blodfortynnende for ikke å miste siden jeg nå mest sannsynlig har mistet 2 ganger uten? Hva er det blodfortynnende gjør som hjelper meg til å ikke miste?
 
Sterk blødning tidlig i svangerskapet gir alltid grunn til bekymring - men kan forekomme uten at det skjer noe galt med embryoet. Hos deg vil det jo være ultralyd om et par dager som vil gi deg svar på om alt går bra denne gangen.
HCG stigningen er individuell. Men man kan si at synkende HCG er et negativt tegn.
Blodfortynnende ville jeg ikke tenke på.
 
Back
Topp