Blødning i uke 5 + 3 (ikke bare på papiret)

Jenny Øst

Blir kjent med forumet
Hei Jenter,

I går kveld da jeg skulle gå og legge meg, oppdaget jeg at jeg blødde litt. Jeg gikk og la meg, men fikk ikke sove. Ca to timer etter dette, sto jeg opp. Det kom like mye friskt blod som under en helt normal mensturasjon. I dag tidlig er blodet blitt brunt. Jeg har ikke vondt.


Jeg leste en professoruttalelse, prof. dr. Babill Stray-Pedersen, spesialist i kvinnesykdommer og fødselslære, Rikshospitalet i natt:

"Enhver blødning fra skjeden når du er gravid skal undersøkes. Du bør derfor kontakte legen eller helsestasjonen og så ta det med ro, helst gå til sengs. En blødning tidlig i svangerskapet kan være tegn på en truende abort. .... Ca 1/3 av fødende kvinner har hatt blødning tidlig i svangerskapet. Ofte lar det seg ikke gjøre å påvise årsaken til blødningen...."

Jeg har tatt fri fra jobb i dag og fått time hos lege mandag.

Er det noen andre som har hatt det samme? Gikk det bra/dårlig? Professoren sier også at om man aborterer, så kommer det til å være takvise smerter nederst i magen, det har jeg ikke.

Jeg er så redd dette ikke skal gå bra [:(]
 
Vet det er mange som kan få litt blødninger tidlig i svangerskapet, håper det ikke er noe alvorlig!! Oppdater oss etter legen i dag, lykke til og krysser fingene for at ingenting er galt[;)]
 
Tusen takk for det!

Drar ikke til legen før mandag, har fått streng beskjed om å ikke røre meg fra dyna før den tid.. Kommer til å bli en fantastisk morsom helg.

Jenny
 
Her blødde jeg masse i flere uker da jeg gikk gravid, og vet om mange flere septembermammaer som hadde lite/masse blødninger... Og så lenge du ikke har vondt/mens murringer så tror jeg du kan slappe litt av [:)][:)]
 
For min del hadde jeg lavtliggende morkake, noe som førte til blodoppsamlinger, men gikk jevnlig til UL for å sjekke utviklinga for min og sambo sin del.. Er jo lite som kan gjøre i begynnelsen, men det var veldig beroligende å se gulle vårt sparke og kose seg (var hele 8 ganger på UL under svangerskapet)..
 
Så det kan være vanlig, men ville fått sett det på UL/hos lege bare for å berolige sjel og sinn [:)][:)]
 
jeg har mistet to ganger. oktober 2009 i uke 5+3 og desember 2009 uke 5+4.

jeg hadde ikke smerter i magen men STORE blødninger. av typen blod overalt når jeg tok av meg buksa for å gå på do.

hvis du blør bare litt ville jeg tat det med ro til mandag, om det er mye ille jeg dratt til gfastlegen og fått tatt e blodprøve i dag for å sjekke hcg verdiene i blodet
 
ORIGINAL: Jenny Øst

Hei Jenter,

I går kveld da jeg skulle gå og legge meg, oppdaget jeg at jeg blødde litt. Jeg gikk og la meg, men fikk ikke sove. Ca to timer etter dette, sto jeg opp. Det kom like mye friskt blod som under en helt normal mensturasjon. I dag tidlig er blodet blitt brunt. Jeg har ikke vondt.


Jeg leste en professoruttalelse, prof. dr. Babill Stray-Pedersen, spesialist i kvinnesykdommer og fødselslære, Rikshospitalet i natt:

"Enhver blødning fra skjeden når du er gravid skal undersøkes. Du bør derfor kontakte legen eller helsestasjonen og så ta det med ro, helst gå til sengs. En blødning tidlig i svangerskapet kan være tegn på en truende abort. .... Ca 1/3 av fødende kvinner har hatt blødning tidlig i svangerskapet. Ofte lar det seg ikke gjøre å påvise årsaken til blødningen...."

Jeg har tatt fri fra jobb i dag og fått time hos lege mandag.

Er det noen andre som har hatt det samme? Gikk det bra/dårlig? Professoren sier også at om man aborterer, så kommer det til å være takvise smerter nederst i magen, det har jeg ikke.

Jeg er så redd dette ikke skal gå bra [:(]


Det slo meg med engang at du kanskje er på feil forum? at du kanskje skal være på september 2011?!

Sånn ellers så kan det o gå begge veier ang blødning, jeg har fem friske jenter og når jeg gikk med to av dem så blødde jeg en god del i svangerskapet. Lykke til, det går sikkert bra [:)]
 
Det går nok bra dette her! Vet det er vanskelig, men du får bare prøve å slappe av [:)]

Og skulle du ikke klare å slappe av, ring legen/legevakten for en tidligere sjekk -bedre det enn å gå unødig på veggene hjemme.
 
Jeg hadde litt i uke 10 med nr 2 - men dette var veeeeeldig lite og lyse rosa da.....
 
Det kan jo være noe så enkelt som festeblødning... Det hadde jeg rundt den tiden, husker det var helt grusomt for det var en søndag og vi var i et bursdagselskap til bror til mannen og vi skulle bare fortelle det til dei men der var det en annen gravid som tydligvis luktet det på meg [:D] så da kom det jo frem i åpenheten men da vi kom hjem hadde jeg blødning og jeg trodde jeg mistet men sitter nå med en fine friske gut på 3 mnd <3 [:D]
 
jeg har mistet 8 ganger mellom mine 2 barn, og kun èn gang hadde jeg vondt/takvise smerter som lignet menssmerter. jeg blødde heller ikke masse de gangene kroppen ordent opp selv og jeg ikke trengte utskrapning, kun som en vanlig mens.

dette er veldig forskjellig fra person til person. noen blør lite når de mister, andre mye. noen blør i begynnelsen av svangerskapet og noen gjennom hele. og mange går det bra med [:)]
for meg var blod alltid dårlig nytt, enten det var friskt eller gammelt (noen sier gammelt blod (brunt) er mindre farlig enn friskt, det er tull og kan være tegn på ma (missed abortion, hvor kroppen ikke støter ut fosteret men tror fortsatt du er gravid)
det er dessverre ikke noe fasitsvar på dette, det er kun en ultralyd som kan bekrefte eller avkrefte om det har gått galt.
rundt uke 6 kan man se hjerteaktivitet, så jeg råder deg til å få en henvisning til ul for å få et svar [:)]

Lykke til [:)]
 
Back
Topp