Blødning i svangerskapet.

Guest
Hei har spm ang blødning i svangerskapet.
Blødde en del i starten og var på UL der lege mente det var abort. Men den store blødningen kom aldri. På ny UL i uke 9 viste det seg at det ikke var en abort.

Nå er jeg kommet til uke 18+5 dette er mitt 3. svangerskap. De to første var fine svangerskap uten store problemer foruten bekkenplager.

I dette svangerskapet har kynnerne kommet mye tidligere, rundt uke 15. Ikke smertefulle men ofte. I natt blødde jeg en god del. Stor flekk i sengen og en del i toalettet. Friskt blod. vanskelig å si hvor mye, men mye mer enn en hel menssyklus. La meg å ble liggende. ringte legevakta og fikk beskjed om å komme morgenen etter da jeg ikke hedde smerter eller blødde mer. Skulle ta kontakt om det forandret seg.
Hadde mye kynnere men aldri smertefulle.

Dagen etter var jeg på UL legen var mutt og rask. Sa alt så fint ut, fosteret morkaka osv. kunne ikke si hva som var årsaken til blødningen.

Så til spm. for jeg lurte på om jeg skulle gjøre noe, passe på så det ikke skjedde noe mer. Fikk da til beskjed at hvis det var et levedyktig foster så skjedde det ikke blødninger og derfor skulle jeg fortsette som normalt i jobb og hjemme.
Her ble jeg litt usikker og lurer på om dette er rett. virket som legen ikke hadde sin beste dag og svarte ganske bryskt.
Så derfor lurer jeg på om det er bare å fortsette som før med 100% abr og hjemme med 2 små selv om jeg har en del kynnere. eller om en skal ta dette som et teng på at en skal roe seg ned. Utenom kynnerne, bekkenet og at jeg er ganske sliten på kvelden, så feiler det meg ikke noe.

Håper på svar :D Bekymret mor.
 
Back
Topp