SillyMilly

Forelsket i forumet
TW detaljer ;)
Med denne posten lurer jeg på om noen har anelse/råd/erfaringer og slikt om dette.

I 4 døgn har jeg hatt blødning. For 3 dager siden var jeg på legevakten og målte blodet, og alt så fint ut. I går snakket jeg med fastlegen på telefon, hun tror jeg blir positivt overrasket på TUL. I dag tok jeg blodprøver for å måle hcg, skal ta ny prøve på mandag. Jeg har TUL om én uke.

Jeg blør nok til at det ligger bittelitt i trusen/bindet, men det faller som oftest ikke ned i do. Det er friskt blod, og jeg kjenner murringer. Ingen smerter! Det er noen koagulerte klumper, men stort sett slim/blodig utflod. Jeg er jo selvfølgelig livredd, og er konstant bekymret. Jeg er også innstilt på at dette ikke går bra, men får ikke skikkelig svar før på ultralyd. Et annet "problem" er at jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei. Jeg tror jeg er 11+4, fastlegen tror jeg er 12+4 (som er det vi går ut ifra) og hvis jeg måler etter menssyklusen så er jeg i rundt uke 15 eller 16. Men jeg tok eggløsningstest, så vi har gått ut ifra den enn så lenge. Og den kan jo jeg ha tolket feil.

Jeg fikk ikke ultralyd på legevakten, legen på legevakten og fastlegen mener jeg ikke blør nok til at det er så bekymringsverdig. Men de forstår at jeg er livredd og bekymret når jeg ser "så mye" blod. På papiret ser det ut som jeg har mensen, mens i doskålen er det som oftest fritt for blod. Det er jo rundt denne tiden hcg skal falle, samme med gravidsymptomer, så de blodprøvene vil sikkert ikke si meg så veldig mye egentlig, med mindre de dropper ekstremt mye. I dag kjente jeg at det kom en klump med blod i trusen (bindet). Hvis jeg lukter på det, lukter det ikke som mens, men mer som utflod. Sykt frustrerende. Jeg har fått beskjed fra fastlegen å ta det så mye med ro som mulig, og blitt sykemeldt ut neste uke.
En annen ting å legge til er at det var under 1 år siden sist fødsel da jeg ble gravid, og jeg ammer fortsatt. Har prøvd å amme minst mulig i disse dagene når jeg blør. For 2 uker siden hadde jeg lik blødning, men det varte bare en dag. Jeg har også hatt SA før i uke 7 for ca 2,5 år siden og da fikk jeg kraftige menssmerter. Det jeg har nå kan ikke sammenlignes, jeg kjenner kun småmurringer nå.

Sorry for ekle detaljer, men har dere (eller vet dere om noen som har) opplevd dette? Hva tror dere at det kan være?
 
Hei! Det er jo veldig vanskelig å si uten ul. Har du mulighet til å gå privat? Jeg har gjort det noen ganger når jeg har vært usikker. Selv har jeg opplevd blødning i svangerskapet. Det har både gått bra og ikke gått bra og symptomene har vært veldig like ved begge tilfellene. Krysser fingre og tær for deg om at dette går bra! HCG-målingene vil ikke gi noe svar siden det skal synke nå uansett, så ul er vel eneste måten å få et kjapt fasitsvar på.
 
Hei! Det er jo veldig vanskelig å si uten ul. Har du mulighet til å gå privat? Jeg har gjort det noen ganger når jeg har vært usikker. Selv har jeg opplevd blødning i svangerskapet. Det har både gått bra og ikke gått bra og symptomene har vært veldig like ved begge tilfellene. Krysser fingre og tær for deg om at dette går bra! HCG-målingene vil ikke gi noe svar siden det skal synke nå uansett, så ul er vel eneste måten å få et kjapt fasitsvar på.
Jeg kan gå privat, men det koster jo mye og føles som unødvendige penger når jeg har en UL som venter. Mere blod har kommet, så jeg ser svært mørkt på dette :(
 
Jeg kan gå privat, men det koster jo mye og føles som unødvendige penger når jeg har en UL som venter. Mere blod har kommet, så jeg ser svært mørkt på dette :(
Krysser fingrene for at du får positivt svar om en uke :Heartred
 
Sniker litt, men jeg har fått blødninger i begge mine svangerskap. Helt forferdelig, men det gikk bra begge gangene. Ene gangen var det som at jeg fikk TR nummer to etter EL når den skulle ha kommet andre gangen tror jeg det var i forbindelse med at fosteret flytter over til morkaken? Husker det var vanlig med blødning i forbindelse med det. Krysser fingrene for at du får en positiv overraskelse på TUL :Heartred
 
Back
Topp