Blødning i begynnelsen av graviditeten?

Linda4

Andre møte med forumet
Mulig å blø mye og med koagler/klumper men likevel ikke abortere? Vet noen hva hematologisk under graviditet er?

Mulig å blø mye og med koagler/klumper men likevel ikke abortere? Vet noen hva hematologisk under graviditet er?
Om det er både blod og koagler, er det så og si helt sikkert at det er en spontanabort. Mange gravide kan blø litt friskt blod helt i starten, men ikke i mengder og med klumper, dessverre.

Hvor langt er du på vei?

Jeg har en venninne som ved begge hennes svangerskap blødde i de tidlige ukene og den kom også ut koagler, hun hadde ingen smerter. Ble to fine jenter det :). Men blødning pluss smerter er som regel spontanabort.
Hematologisk under svangerskap betyr vel bare blødning under svangerskap.

Hvor langt er du på vei? Har du målt hcg?

Om det er både blod og koagler, er det så og si helt sikkert at det er en spontanabort. Mange gravide kan blø litt friskt blod helt i starten, men ikke i mengder og med klumper, dessverre.

Hvor langt er du på vei?
Spør for ei veninne hun er tidlig kanskje 4-5 uker. Takk for svar.

Mener flere har blødd med klumper, uten at det har vært SA. Har du smerter i tillegg, ville jeg tenkt SA.
Åja, spør for ei veninne. Hun sier hun har litt sånn murringer. Mensen var litt kortere enn ellers hun blør i 5-6 dager denne gangen var det 3 dager også var det litt sånn brunaktig utflod og så var det bitte litt spotting. Hun skal til legen en av de nærmeste dagene.

Jeg blødde mye og med klumper tidlig! Men hadde ikke direkte smerter, bare litt ubehag/murringer. Fikk beskjed om at det ikke nødvendigvis er unormalt :) Kan være et hematom, tvilling-abort eller noe med hvordan livmoren ligger.

Jeg blødde dog også ved graviditet utenfor livmoren, så tenker det alltid bør sjekkes med lege :)

Jeg har en venninne som blødde masse med koagler tidlig i hennes første svangerskap. Hun var helt sikker på at det var en spontanabort, men på ultralyd blinket hjertet. Han er i dag en frisk og fin gutt :Heartpink

Eg har i begge svangerskap blødd. Første gang i uke 13 blødde eg som en foss i 6t. Satt på legevakten, men de prioriterte meg ike fordi de trodde det var en spontanabort. Det trodde jo eg og. Fekk aldri komme inn så tilslutt når blødningen ga seg litt reiste eg bare him. Neste dag fikk eg en hastetime på hausken på en lørdag å da var det ikke en abort vertfall. Han er 2.5år i dag :)
Var masse store klomper, murringer osv. men ikke direkte vondt.

Neste graviditet blødde jeg i uke 9 og 14! Samme greiene men ikke så lenge. I uke 9 var det 45min og uke 14 ca 3t. Klomper, murringer osv. men etter blødningen i uke 13 hadde eg småblødninger i en mmd ca

Ingen aning om ka det va. Såg et stort hematom i uke 19 da på siste mann. Det kom aldri ut.

Jeg fekk styrtblødning med koagler når jeg var i uke 6 ish. Var helt sikker at jeg mistet. Dagen etter viste blinkende hjerte, med et hematom nedenfor. Jenta mi er over et år nå. Så det kan gå begge veier i sånne situasjoner♥️

Eg har i begge svangerskap blødd. Første gang i uke 13 blødde eg som en foss i 6t. Satt på legevakten, men de prioriterte meg ike fordi de trodde det var en spontanabort. Det trodde jo eg og. Fekk aldri komme inn så tilslutt når blødningen ga seg litt reiste eg bare him. Neste dag fikk eg en hastetime på hausken på en lørdag å da var det ikke en abort vertfall. Han er 2.5år i dag :)
Var masse store klomper, murringer osv. men ikke direkte vondt.

Neste graviditet blødde jeg i uke 9 og 14! Samme greiene men ikke så lenge. I uke 9 var det 45min og uke 14 ca 3t. Klomper, murringer osv. men etter blødningen i uke 13 hadde eg småblødninger i en mmd ca

Ingen aning om ka det va. Såg et stort hematom i uke 19 da på siste mann. Det kom aldri ut.
Åja☺️
Dette har jeg aldri hørt før. Der kan du se. Alt kan skje og man må aldri miste håpet♥️
Godt alt gikk bra tross for sikkert store bekymringer du har hatt.

Jeg fekk styrtblødning med koagler når jeg var i uke 6 ish. Var helt sikker at jeg mistet. Dagen etter viste blinkende hjerte, med et hematom nedenfor. Jenta mi er over et år nå. Så det kan gå begge veier i sånne situasjoner

Jeg fekk styrtblødning med koagler når jeg var i uke 6 ish. Var helt sikker at jeg mistet. Dagen etter viste blinkende hjerte, med et hematom nedenfor. Jenta mi er over et år nå. Så det kan gå begge veier i sånne situasjoner♥️
Så fint å høre sånne finne historier selv om de kan være litt skumle i begynnelsen. Godt det gikk bra♥️

Jeg har en venninne som blødde masse med koagler tidlig i hennes første svangerskap. Hun var helt sikker på at det var en spontanabort, men på ultralyd blinket hjertet. Han er i dag en frisk og fin gutt :Heartpink
Så fint å høre at alt kan gå bra selv om man blør tidlig i svangerskapet. Man må rett og slett ikke miste håpet☺️

Jeg blødde mye og med klumper tidlig! Men hadde ikke direkte smerter, bare litt ubehag/murringer. Fikk beskjed om at det ikke nødvendigvis er unormalt :) Kan være et hematom, tvilling-abort eller noe med hvordan livmoren ligger.

Jeg blødde dog også ved graviditet utenfor livmoren, så tenker det alltid bør sjekkes med lege :)
Ok. Var dette samme svangerskap da du blødde når du var gravid utenfor livmoren?
Eller mener du at du blødde i to svangerskap?

Ok. Var dette samme svangerskap da du blødde når du var gravid utenfor livmoren?
Eller mener du at du blødde i to svangerskap?
Blødde i begge svangerskap ja, er gravid i uke 15 nå og blødde mye rundt uke 4 denne gangen også :Heartred Med klumper og alt. Blødde igjen rundt uke 8, og masse i uke 11 (mulig ukene er litt feil). Sett baby på ultralyd flere ganger etter, og alt har vært veldig bra :)

Blødde i begge svangerskap ja, er gravid i uke 15 nå og blødde mye rundt uke 4 denne gangen også :Heartred Med klumper og alt. Blødde igjen rundt uke 8, og masse i uke 11 (mulig ukene er litt feil). Sett baby på ultralyd flere ganger etter, og alt har vært veldig bra :)
Dette er så fint å høre sånne historiers vi får jo hele tiden høre at hvis man blør i hver fall med klumper så er det spontan abort.
Lykke til videre med svangerskapet☺️ og tusen takk for at du deler din erfaring angående dette ♥️

Til alle dere som svarte☺️
Blødde dere i noen dager eller var det kun en dag?
Min veninne har vanligvis mensen i 5-6 dager denne gangen var det i 3 dager der 4 dagen var brunaktig utflod og 5 dagen var det litt rosa utflod veldig lite lysbrun utfold.
Hun lurte på om noen av dere har erfart å blø utover noen dager eller var dette en en gangs hendelse? Hun skal selv klart til fastlege for å skjekke dette ut.

Jeg blødde og spottet om hver andre, med smerter og tidvis koagler/klumper. Hadde både rødt blod og mørkt/gammelt blod. Det var så ille at jeg en natt våknet av smerter og var sikker på at det ikke gikk bra, men det gikk bra! Hadde blødninger og smerter fra uke 3-4 til og med uke 10. Hun fylte nylig 3 år :love7:Heartpink

Jeg blødde og spottet om hver andre, med smerter og tidvis koagler/klumper. Hadde både rødt blod og mørkt/gammelt blod. Det var så ille at jeg en natt våknet av smerter og var sikker på at det ikke gikk bra, men det gikk bra! Hadde blødninger og smerter fra uke 3-4 til og med uke 10. Hun fylte nylig 3 år :love7:Heartpink
Så godt det endte bra☺️ mange historier jeg leser nå som endte bra. Og det er et levende bevis på at man må ikke miste håpet. ♥️

I mitt andre svangerskap begynte jeg og blø som vanlig mens. Til vanlig tid og vanlig mengde. Hadde aldri tenkt at jeg var gravid hadde jeg ikke testet positivt før mens. Var sikker på at jeg mistet. Legen var enig og vi bestemte å måle hcg med to ukers mellomrom for å være sikker på at alt var kommet ut, pga komplikasjoner rundt en tidligere abort. Blødde hver dag frem til ca uke 10. I dag er hun 15mnd og raser rundt høyt og lavt.

Back
Topp