Blødning i andre trimester.

nr 3 på tur.

Forelsket i forumet
ER det noen her som har erfaring med dette?
Jeg blødde noen dager i uke 6, men ikke noe etter dette før nå i uke 18. Styrtblødning med masse friskt blod. Ikke smerter men en del kynnere. har hatt mye kynnere dette svangerskapet mitt 3. Var på UL i dag alt så fint ut. foster morkake osv. Kunne ikke si noe om årsaken til blødningen.

Men det jeg lurer på er:
Jeg spurte om en skulle ta noen forsiktighetsregler en tid fremmåver. Fikk da tilbake at var fosteret levedyktig så holdt det seg der inne hvis ikke så kom det ut. skulle fortsette som normalt. Var gammeldags at man skulle ta det med ro sa han.

Kjenner på meg at jeg ble litt usikker, tror ikke det var legens beste dag han var ganske brysk. Men trodde det var vanlig at en tok det litt med ro etter noe slikt. jobber 100% i fysisk krevende jobb og er sambo er ikke hjemme nå.
Hadde denne legen da jeg var inn i uke 6 også, da oppførte han seg anderledes.

Lurer på å ringe fastlegen ang dette. Men tengte jeg skulle høre med de kloke mødrene her inne først. For det jeg leser på nettet sier jo at en skal ta det med ro en stund etter.

da jeg har blødd og vært inne til sjekk (2 ganger) har jeg fått beskjed om at jeg skulle ta det med ro..

var slimhinne som gikk på utsiden av livmoren som blødde, var vist vanlig at kunne skje etter at man har brukt p piller.. (husker ikke helt forklaringen men mener det var det slik ca) 

fikk beskjed om at jeg antagelig kom til og blø utover i svangerskapet, utflod med blod osv.. MEN hvis det kom mye skulle jeg ta det med ro.. og (veldig) mye + smerter ringe føden/legevakten... ellers kunne jeg leve "normalt"

Jeg hadde også endel bødninger og en styrtblødning og jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro. Legen på sykehuset sa at det var kjempe viktig, så jeg var hjemme fra jobb i ett par uker og tok det helt med ro.

ta det med ro, og ha verdens beste samvittighet for å ta det med ro!!!!!!!!

Jeg hadde styrtblødning forje uke. Jeg har sex-forbud, ikke løfte, ikke stresse og generelt leve ett latmansliv.. Nå er jeg student, men hadde jeg vært yrkesaktiv hadde jeg vært sykemeldt..

Skal sies at jeg også hadde svake rier...

Jeg hadde blødninger fra uke 11 og helt til jeg var halvveis.. Fikk beskjed om å ta livet helt med ro og ikke ha sex.. De fant aldri ut av hva som gjorde at jeg blødde, men det slutta som sagt plutselig etter 8-9 uker.. Om du er i en krevende jobb, så bør du nok få en sykemelding..!

Takk for alle svar. har tatt ut 2 egenmld dager. Men skal snakke med fastlegen i dag. Så får vi høre hva han har å si.

Takk for alle svar. har tatt ut 2 egenmld dager. Men skal snakke med fastlegen i dag. Så får vi høre hva han har å si.

jeg blødde ofte gjennom hele svangerskapet sist, helt frem til godt over uke 30. Legene mente jeg bare hadde lettblødelig livmortapp. Og det er jo masse forandringer i livmoren, ting som strekkes og hormonelle forandringer. 
Er ikke så mye å gjøre for å forebygge tror jeg, det bare skjer.

Jeg hadde sånn som du beskriver i Uke 8 og i uke 16. Måtte tråkke i mitt eget blod for å komme ut av "pølet". Ble sykemeldt med beskjed om å ta det heeelt med ro begge gangene. Har aldri hørt om noen som ikke har fått den beskjeden etter en sånn blødning. Lykke til!

Back
Topp