Blødning i andre trimester

Jordbærjente

Glad i forumet
Lurer på om det er noen her inne med erfaringer med blødning i andre.trimester? Jeg begynte å blø en god del da jeg var 16+2. Dro på legevakten og ultralyd,innvendig og utvendig og babyen har det kjempefint var så aktiv. De kunne heller ikke gi meg noen svar hvor blødningen kom fra, men høyst sannsynlig fra livmoren og muligens pga at morkaken ligger litt foran mormunnen, men fikk ingen klare svar. Har vært på 2. ultralyder etter dette og babyen i magen har det kjempefint. I morgen skal vi på ordinær ultralyd og jeg kjenner babyen sparker i magen er nå 18+1. Jeg syns det er veldig tungt å gå rundt å ikke vite og sliter veldig på psyken, men prøver å tenke positivt. Spotter ennå brunt utflod, men ingen friske blødninger.

Noen som har opplevd lignende i andre trimester?

Jeg hadde to blødninger da jeg ventet min første.. en i andre trimester og en i begynnelsen av tredje.. Fant ingen årsak til det da heller..

Forrige svangerskap gjorde jeg det, i andre trimester, og det ble påvist en sopp infeksjon. Tok kur og ble kvitt det.
Dette svangerskapet hadde jeg blødninger fra uke 8 til uke 16..og dette skyldtes et sår i livmora..
Kjeden er jo full av muskler, og det er ofte at ikke alt blodet kommer med en gang pga musklene holder igjen, men kommer litt og litt da musklene først slapper av..og da kan blødningene vare mye lenger..
Har og ei venninne som er plaget med mye blødninger, hun er i uke 15 nå...
Det er nok helt fint med spiren din...men er du bekymret, så ringer du sykehuset og får ny ul igjen...jeg ble fulgt opp med ul en gang i uken frem til uke 17...

tusen takk for svar, setter kjempestor pris på det. skal si ifra i morgen at jeg vil ha ultralyd en gang i uken. Skal egentlig på en liten husmorsferie i helga med fly for å besøke min syke bestemor, men dere som har blødd har de frarådet dere å fly? 

dytter denne litt opp[:)]

Jeg blødde hver dag fra uke 12 til uke 22 i dette svangerskapet. Legene mener det kommer fra morkaken som ligger litt for nært mormunnen og jeg har vært sykmeldt nesten hele svangerskapet. Som regel flytter morkaken seg oppover etterhvert som livmoren vokser, og man vil da slutte å blø [:)] Som regel skjer dette rundt uke 24-28 [:)]

Jeg har ikke hørt noe om å fly, men spør legen som tar ultralyd på deg neste gang [:)] Det jeg har fått beskjed om er å holde meg mest mulig i ro, ikke løfte tungt, ikke ha sex [:)]

Back
Topp