Blødning, hva er normalt?

sukkerklumpen

Flørter med forumet
Hei,

Fikk litt sjokk i dag når jeg var på toalettet, det var blod på papiret. Det var klar rød farge, men ikke noen klumper. Har ikke hatt blødning eller smerter tidligere i svangerskapet. Heller ingen smerter i dag. Er 10+5. Bør jeg bekymre meg? Og når bør man ta kontakt med lege? Det er vell ingenting å gjøre med det? Har fått med meg at noen blør litt i svangerskapet uten at det behøver å være noen fare. Spennende å se om det gir seg, eller det kommer mer.

Jeg fikk også en blødning rundt uke 10. Dro til legevakten da blødningen hadde vart i 3 dager og ble henvist til ultralyd på sykehuset. Der sto alt bra til med den lille :D fikk beskjed om at det er normalt å få litt blødninger i starten av svangerskapet, og at jeg skulle ta kontakt dersom blødningen ble sterkere eller varte over over lengre tid. Hos meg ga blødningen seg igjen etter 5 dager :-)

Jeg fikk også en blødning rundt uke 10. Dro til legevakten da blødningen hadde vart i 3 dager og ble henvist til ultralyd på sykehuset. Der sto alt bra til med den lille :D fikk beskjed om at det er normalt å få litt blødninger i starten av svangerskapet, og at jeg skulle ta kontakt dersom blødningen ble sterkere eller varte over over lengre tid. Hos meg ga blødningen seg igjen etter 5 dager :)

Takk for svar Da vet jeg hva jeg skal være obs på! Vil ikke bekymre meg, og prøver å tenke at alt er normalt så lenge det ikke er smerter eller klumper. Så får jeg bare se om det går over

Hadde en blødning i ett svangerskap der det sikkert kom en dl blod! Og en stor klump (størknet blod), og alt var likevel bra. ( jeg mistet ikke en tvilling altså).

Uff, det er så fælt! Jeg hadde rosa slim en gang og fikk panikk. Det var ingenting å bry seg om. Dette var i uke 9+noe. Mest sannsynlig skyldes det morkaken. Det gjorde det på meg og var helt ufarlig. Stor klem ❤️❤️

Jeg blødde ganske mye rødt blod i uke 12 i første svangerskapet. Jeg fikk komme inn på legevakta. Men jeg hadde smerter også da. Vi vet at det ikke var tvilling da vi hadde vært på tul, men de fant aldri ut av hvor blodet kom fra. Det kom en frisk baby ut av det svangerskapet ❤️

Takk for omtanke og svar❤️ Bra å høre at det har gått bra med dere Har ikke kommet noe mer siden i går, så håper det holder seg. Har ikke mulighet for ultralyd før slutten av neste uke fordi jeg er bortreist. Så må bare leve som normalt og satse på at det er ufarlig og ikke kommer mer.

Jeg leste akkurat at det er vanligt med en liten blødning i uke 9-10 når morkaka overtar. Faktisk så vanlig at på en svensk side var bilde til en beskrivelse av denne tiden i svangerskapet en stor rød dråpe blod

Jeg leste akkurat at det er vanligt med en liten blødning i uke 9-10 når morkaka overtar. Faktisk så vanlig at på en svensk side var bilde til en beskrivelse av denne tiden i svangerskapet en stor rød dråpe blod

Jøss, venter nr 4 nå å sette viste jeg ikke. Men hadde en blødning for 2 uker siden og ble litt bekymret.. hele doskåla var rød men så kom det ikke noe mer etter det..

Hei! Jeg hadde blødning i uke 8-9 og når jeg var 11+5. Hjertet stopper jo litt opp når man ser doskåla fylle seg med blod, men så lenge det gir seg med en gang og man ikke har smerter er det visstnok ingen fare. Jeg er gravid med tvillinger og da er det visst veldig vanlig med blødninger. Jeg var på ultralyd i går uke 11+6 for å sjekke at alt stod bra til:) Blødninger trenger altså IKKE bety spontanabort..kjekt å notere seg så man ikke går helt i kjelleren hvis man ser blod. ImageUploadedByBV Forum1478241747.854385.jpg

Hei! Jeg hadde blødning i uke 8-9 og når jeg var 11+5. Hjertet stopper jo litt opp når man ser doskåla fylle seg med blod, men så lenge det gir seg med en gang og man ikke har smerter er det visstnok ingen fare. Jeg er gravid med tvillinger og da er det visst veldig vanlig med blødninger. Jeg var på ultralyd i går uke 11+6 for å sjekke at alt stod bra til:) Blødninger trenger altså IKKE bety spontanabort..kjekt å notere seg så man ikke går helt i kjelleren hvis man ser blod. Vis vedlegget 205828

Fantastisk bild

Back
Topp