Blødning fra skjeden ved avføring

Babygull2016

Betatt av forumet
Novemberlykke 2016
Har 3 ganger nå hatt litt blødning fra skjeden når jeg har hatt avføring. Er litt hardere i magen og går ikke like ofte som jeg gjorde (beklager detaljer). Men det kommer friskt blod, ikke så veldig mye, pleier å "vaske utav" meg i dysjen. Har ikke noe smerter. Det stopper liksom opp etter litt og.. Merklige greier. Lurer på om jeg kanskje sprekker blodkar viss jeg "presser" hardt? Noen som har opplevd det samme?
 
Har 3 ganger nå hatt litt blødning fra skjeden når jeg har hatt avføring. Er litt hardere i magen og går ikke like ofte som jeg gjorde (beklager detaljer). Men det kommer friskt blod, ikke så veldig mye, pleier å "vaske utav" meg i dysjen. Har ikke noe smerter. Det stopper liksom opp etter litt og.. Merklige greier. Lurer på om jeg kanskje sprekker blodkar viss jeg "presser" hardt? Noen som har opplevd det samme?

Har ikke hørt om det før desverre men kan jo være det er det som skjer(hvis du er sikker på at blodet ikke kommer fra bak, da kan det være hemeorider som blør). Skjønner at det ikke er noe særlig hverken med hard mage eller blødninger. Du kan kjøpe f.eks "frukt og fiber" , duphalac(olje) eller lignende som vil gjøre avføringen mykere/lettere å få ut. Så kan du se om det kan hjelpe? :happy:
 
har aldri opplevd blødninger fra skjeden v avføring, men når jeg har hatt blødninger fra skjeden og vært bekymret, så har jeg gått til legen å tatt hcg prøver med en uke mellom. Da slipper man hvertfall å bekymre seg for baby.
 
Jeg har opplevd det et par ganger og det er iflg gyn ikke noe å bekymre meg for :) Den ene gangen fikk jeg en frisk rød blødning og frika helt ut. Bestilte ul time og fikk sjekka at alt var ok, og forklarte gyn sammenhengen. Hun sa da at det ikke var uvanlig med blødninger ifbm at man presser for hardt/har vansker med å få ut avføring. Det skyldes at blodkar i underlivet sprekker ved trykk. Er blodkaret stort nok vil blødningen komme raskt pga mengden blod.
 
Jeg har opplevd det et par ganger og det er iflg gyn ikke noe å bekymre meg for :) Den ene gangen fikk jeg en frisk rød blødning og frika helt ut. Bestilte ul time og fikk sjekka at alt var ok, og forklarte gyn sammenhengen. Hun sa da at det ikke var uvanlig med blødninger ifbm at man presser for hardt/har vansker med å få ut avføring. Det skyldes at blodkar i underlivet sprekker ved trykk. Er blodkaret stort nok vil blødningen komme raskt pga mengden blod.

Det jeg tenkte meg:) Håper alt er ok og at det ikke er noe farlig:)
 
Neppe farlig, men man bør vell unngå og trykke såpass hardt uansett. Gravid eller ikke.
 
Jeg har hatt hatt det helt likt to ganger. Null problem for babyen her. :)
 
Back
Topp