Blødning etter dobesøk

Kiinec

Andre møte med forumet
Hei jeg er 7+1 i dag. Fredag for to uker siden begynte jeg å blø pitte litt etter at jeg hadde vært på dobesøk. Og har småblødd nesten hver dag etter det. Det kommer spesielt hvis jeg har vært på toalettet og bommelommet (og nei, det kommer ikke at av det hullet). Da kan det komme fersk rødt blod. Var i forrige uke og fikk testet HCG nivået og det så fint ut og steg veldig bra.

Noen som har vært borti noe lignende og har noen slags forklaring på dette?

Man er veldig skjør der nede når man er gravid, noen mer enn andre. Og når man bommelommer så kan man bruke ekstra krefter som gjør at blodkar sprekker. Det er ikke uvanlig å småblø og så lenge hcg fortsetter å stige og legen er fornøyd med det så tenker vel h*n at alt er i orden. Men jeg må innrømme at jeg hadde lagt inn et lite ønske om en tidlig ul... Men det er meg da:rolleyes:

Tusen takk for svar! Men jeg føler at jeg maser veldig på legen min hvis jeg ringer igjen. De sier bare på legekontoret at det er normalt å blø tidlig i svangerskapet. Men hvis det forsetter i to uker til så skal jeg ringe tror jeg

Jeg blødde fra forventet mens til ca uke 8-9 i forrige svangerskap, både lite og litt mer. Tok hcg-prøver og fikk ultralyd i uke 8 og 12. Fikk beskjed om at det skyltes skjøre slimhinner i livmorhalsen, altså ingen blødning fra selve livmoren. Gikk kjempefint med meg og den lille, men jeg var veldig bekymret. Synes absolutt du skal be om henvisning til ultralyd! Det er ikke å mase!! Resultatet er jo bare at du kan slappe litt mer av og sove bedre om natta. :)

Tusen takk for svar! Men jeg føler at jeg maser veldig på legen min hvis jeg ringer igjen. De sier bare på legekontoret at det er normalt å blø tidlig i svangerskapet. Men hvis det forsetter i to uker til så skal jeg ringe tror jeg

Dette må du selvfølgelig kjenne på, da jeg ikke kan ta den telefonen for deg :P Men hvis dette er noe du går og beskymrer deg over så anbefaler jeg at du er litt masete! Heller at de skal bli irritert enn at du skal bruke energi på tanker du egentlig ikke trenger! Og hvis legen sin er noe i nærheten av min så kan h*n ikke huske at du har vært der før engang :P Men hvis du vil vente så gjør du jo det :)

Blødde eg og, både ved do besøk (nr2) men hadde også rosa på papiret etter at eg bare hadde tissa. Fikk tidlig ul og fikk se hjerte slå ;) Med meg var det mormunnen som var "sår", og hadde ingenting med babyen min å gjøre :)

Jeg blødde fra uke 5+4 til 7+4 i mitt første svangerskap. Å det gikk veldig bra:) fikk ikke noen forklaring på hvorfor men var på ul og fikk se at alt var fint :)

Det er akkurat sånn som du beskriver Aprilknøttet<3! Måtte dere spørre legen deres som tidlig ul eller? Har veldig lyst på det, hvertfall i og med at jeg mistet rett før jeg ble gravid nå. Så man er jo ekstra bekymret.

Det er akkurat sånn som du beskriver Aprilknøttet<3! Måtte dere spørre legen deres som tidlig ul eller? Har veldig lyst på det, hvertfall i og med at jeg mistet rett før jeg ble gravid nå. Så man er jo ekstra bekymret.

Eg sa bare at eg hadde blødd og at eg var bekymra.. Legen sa at då kunne vi ta HCG prøve, og videre ta en tidlig ultralyd for å sjekke hvordan ting låg an :) Hadde ikkje ho sagt det, så hadde eg nok bedd om det selv, ja :)

Tror legen ordnet det uten at jeg spurte, jeg visste jo ikke hva jeg kunne forvente eller "kreve". Hadde aldri hørt om gravide som blødde uten at de mistet.. Oppdaget fort at jeg absolutt ikke var alene. Hadde det skjedd nå hadde jeg nok bedt om ultralyd hvis legen ikke hadde foreslått det selv. :) Lykke til til deg!

Back
Topp