Blødning etter Cytotec-behandling (MA) - hjelp!

LilleVimsen

Gift med forumet
Septemberskattene 2023
Hei. Jeg hadde en MA da jeg var i uke 8, oppdaget det da jeg skulle vært i uke 13. Det er i dag 15 dager siden jeg tok cytotec-pillene, og jeg tror de funket som de skulle. Det var en stor blødning samme dag jeg tok pillene, og blødningene har avtatt siden da og jeg har ikke hatt noen smerter (smertene jeg hadde varte i ca 3 dager etter jeg tok Cytotec). Den siste uka har det vært mer rosa/oransje på papiret og jeg trodde det var på vei til å stoppe. MEN så begynte jeg plutselig å blø litt mer i går kveld og i dag. Blodet er mørkere og noen små koagler (på ca 5mm). Kjente litt stikninger i livmorområdet for et par dager siden, og tenkte det kaaaanskje kunne vært eggløsning. Er dette normalt, eller burde jeg kontakte sykehuset? Har altså blødd i 2 uker nå (står man kan blø 2-3 uker på infoarket jeg fikk men at det skal være avtagende, og mensen ville komme 4-6 uker etter). Synes det er rart om jeg får mensen så tidlig etter aborten…?
 
Hei. Jeg hadde en MA da jeg var i uke 8, oppdaget det da jeg skulle vært i uke 13. Det er i dag 15 dager siden jeg tok cytotec-pillene, og jeg tror de funket som de skulle. Det var en stor blødning samme dag jeg tok pillene, og blødningene har avtatt siden da og jeg har ikke hatt noen smerter (smertene jeg hadde varte i ca 3 dager etter jeg tok Cytotec). Den siste uka har det vært mer rosa/oransje på papiret og jeg trodde det var på vei til å stoppe. MEN så begynte jeg plutselig å blø litt mer i går kveld og i dag. Blodet er mørkere og noen små koagler (på ca 5mm). Kjente litt stikninger i livmorområdet for et par dager siden, og tenkte det kaaaanskje kunne vært eggløsning. Er dette normalt, eller burde jeg kontakte sykehuset? Har altså blødd i 2 uker nå (står man kan blø 2-3 uker på infoarket jeg fikk men at det skal være avtagende, og mensen ville komme 4-6 uker etter). Synes det er rart om jeg får mensen så tidlig etter aborten…?

Så leit å høre at du har mistet :Heartred Jeg mistet også i MA i uke 8, men hos meg ble det oppdaget i uke 9. Jeg blødde i 12 dager etter cytotec, og det tok 6 uker før jeg fikk første mens. Det virker som det er veldig individuelt hvor lenge man blør, når man får el tilbake, og når første mens kommer. I og med at det kommer koagler så høres det ut som det er noen rester som kommer ut. Ville bare si at jeg hadde symptomer på eggløsning, masse menssmerter, ømme bryster, vondt i ryggen i mange uker før mensen endelig kom. Jeg tror heller ikke jeg hadde el den perioden, selv om kroppen kanskje prøvde med tanke på at jeg hadde el-symptomer. Kroppen min var i veldig hormonell ubalanse etter aborten, og jeg følte på en hel del vondter og ting jeg aldri har kjent på før. Så tror det er ganske normalt hvert fall. Du må nesten bare se an litt, og kanskje regne med at det tar litt tid for kroppen å komme seg igjen. :Heartred
 
Hvis blødningen øker veldig på ville jeg tatt kontakt for å se om du har rester, etter to uker skal det helst være avtagende. Men veldig vanlig med masse symptomer på el/graviditet i de første syklusene etter en graviditet, fordi hormonene fortsatt er i ubalanse etter svangerskapet og det tar litt tid før det stabiliserer seg.
Jeg blødde selv i litt over 2 uker, men kun spotting de siste dagene.
 
Jeg blødde lenge og litt av og på etter min første MA. Tok lang tid før syklusene var på plass igjen. Trolig hadde jeg noe rester, men det var ikke noe helsevesenet var interessert i å ta tak i. De sa bare vent og se. Men du kan jo høre med sykehuset der du var så kan de gjøre en vurdering.
 
Back
Topp