Blødning 5+0

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Hei dere!

Hadde mandag og tirsdag beige/brunlig utflod, roet meg ned med at det er vanlig. Før jeg la meg i går var jeg på do, og på papiret ble det lyst utvannet blod. Ble selvfølgelig redd, men klarte å ta kveld.

I morges var det først mye utvannet blod, men var på do en gang til før jobb og da var det mye blod, friskere/rødere og litt klumper. Hadde også i morges smerter i rygg og mage, likt slik det er når jeg har mens dag 2. Nå har jeg litt murringer i ryggen, oppblåst mage.

Nå er jeg lei meg og skuffa, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette er første gang jeg har testet positivt og blitt gravid. Ringer jeg lege? Jordmor? Har ikke hatt kontakt med noen enda så derfor jeg ikke vet :(

Hei dere!

Hadde mandag og tirsdag beige/brunlig utflod, roet meg ned med at det er vanlig. Før jeg la meg i går var jeg på do, og på papiret ble det lyst utvannet blod. Ble selvfølgelig redd, men klarte å ta kveld.

I morges var det først mye utvannet blod, men var på do en gang til før jobb og da var det mye blod, friskere/rødere og litt klumper. Hadde også i morges smerter i rygg og mage, likt slik det er når jeg har mens dag 2. Nå har jeg litt murringer i ryggen, oppblåst mage.

Nå er jeg lei meg og skuffa, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette er første gang jeg har testet positivt og blitt gravid. Ringer jeg lege? Jordmor? Har ikke hatt kontakt med noen enda så derfor jeg ikke vet :(

Har dessverre ikke noe svar å komme med, annet enn at jeg har opplevd akkurat det samme du beskriver igår og idag. Våknet med masse blod i do og på papiret idag. Er så skuffet og lei meg. Men mange sier dette kan være uskyldig :Heartbigred håper det går bra med deg!

Kanskje ringe legen å få tatt en hcgprøve?

Klem

Hei dere!

Jeg ville ringt lege :)

Hei dere!

Blødde selv igår, gikk over til smålig brun utflod nå ingenting! Men man vet jo aldri hva som skjer!!

Jeg drar til legekontoret for å ta hcg prøve idag og på nytt fredag, så får jeg svar på de på mandag om det er stigning eller ikke!
Det bør du også gjøre.

De sier det kan være uskyldig, jeg har opplevd dette to ganger før som endte i SA, lurt å få sjekket!

Jeg har også opplevd brun utflod, og brunt blod de siste dagene. Tok første hCG prøve i går og ny imorgen. Håper jeg får svar på fredag!

Har ellers mistet mye av symptomer og innstiller meg på at dette desverre ikke har gått bra. Så får jeg heller bli positivt overrasket :Heartred

Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du kontakte legen din. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen :Heartpink

Tenker på dere

Trådstarter her.

Har prøvd å få kontakt med lege og resepsjon uten å lykkes; så satser på at jeg kanskje kommer meg i morgen. Har blødd mye i dag så har ikke akkurat så mye håp men...

Trådstarter her.

Har prøvd å få kontakt med lege og resepsjon uten å lykkes; så satser på at jeg kanskje kommer meg i morgen. Har blødd mye i dag så har ikke akkurat så mye håp men...
Huff håper natten blir grei og at du får kontakt med lege imorgen

Trådstarter igjen.

Fikk snakket med de på legevakta og fikk dermed roet meg. Blir det verre sa de at jeg kan komme inn, men pr nå råder de meg til å slappe mest mulig av også dra til legen i morgen :)

Trådstarter igjen.

Fikk snakket med de på legevakta og fikk dermed roet meg. Blir det verre sa de at jeg kan komme inn, men pr nå råder de meg til å slappe mest mulig av også dra til legen i morgen :)
Så bra du fikk pratet med noen

Trådstarter her.

Fikk komme til GU idag og tatt ultralyd, desverre ikke noe liv der. Ønsker alle inne her masse lykke til!

Trådstarter her.

Fikk komme til GU idag og tatt ultralyd, desverre ikke noe liv der. Ønsker alle inne her masse lykke til!

Kjære deg! Så utrolig leit å høre. Håper det går bra med deg. Jeg mistet også i uke 5+1 første gangen jeg ble gravid og syntes det var utrolig trist og vondt. Hvis det kan være noen trøst, ble jeg gravid igjen med en gang etterpå. Har hørt om mange som blir raskt gravide igjen etter en spontanabort, så ikke mist motet eller tenk at det er noe galt med deg når det etter all sannsynlighet ikke er det ❤️ kjenner ikke til historien din eller om du har vært prøver lenge, men send meg gjerne en pm hvis du har behov for å prate med noen/lufte tanker.

så trist, stor trøste klem til dere

Back
Topp