blødende brystvorter! hjelp

Turjenta86

Elsker forumet
Jeg har såre brystvorter,i begge har j i tillegg fått en liten sprekk som j blør av. Og i morges gulpa gutten min opp blod!
Huff..[:(][:(][:(]
Hormonene strømmer og tårene spruter.. Det gjør såå vondt! Noen som har et tips mot sprukkede vorter..? Kjerringråd eller lignende?
Jeg må bare gi han flaske imens, er helt uholdelig smerte. Jeg vil jo amme!!!![:(]

Jeg har det akkurat sånn som deg.. Å sitter å gråter nesten når jeg gir han flaske.. Vil amme jeg og.. Og jeg har merket at han har blitt mer urolig etter jeg begynnte med flaske.. Men, smerten er helt forferdelig.. Så jeg tar imot råd med ett smil jeg og :)

Fint jeg ikke er helt alene om det..
Huff, ikke noe moro nej[:(]
Håper noen har et lite råd

Hadde faktisk absurd såre brystvorter i fjor engang. Brukte Skin Repair, som man får kjøpt reseptfritt på apoteket, og ammeskjell. Kremen hjalp, og skjellene lindret veldig. Siden har jeg brukt kremen på sprukken eksem (i tillegg til kortisonkrem) med gode resultater. Så kan bare anbefale det.

Etter ca en uke fikk jeg også sår og etter hvert skorper på den ene puppen. Smurte litt salve på, men det hjalp lite syns jeg. Det som funket var å presse ut en dråpe melk etter måltidet og la den lufttørke. Ikke la puppene bli kalde og ikke unngå å gi fra den puppen selv om det gjør vondt! Prøv å huske hvilken pupp du ga først fra sist du ammet sånn at de blir sugd på like mye - gjør nemlig godt.

Gikk heldigvis fort over for min del, så får vi håpe det samme skjer med deg.

Brukte denne uten særlig bedring, PureLan fra Medela. Fikk anbefalt Unguentum M av helsesøster, denne kan også ammes med, og den hjalp veeeldig.
Ellers er det lurt å ta en prat med helsestasjon å få sjekka ammeteknikk, ofte er det den som er feil!

ORIGINAL: ninrosa

Brukte denne uten særlig bedring, PureLan fra Medela. Fikk anbefalt Unguentum M av helsesøster, denne kan også ammes med, og den hjalp veeeldig.
Ellers er det lurt å ta en prat med helsestasjon å få sjekka ammeteknikk, ofte er det den som er feil!

Jeg har brukt PureLan med stort hell! Unguentum fungerte ikke på meg, så jeg tror man bare må prøve seg frem....

har i tillegg brukt ammeskjold for å gjøre det lettere for jenta mi å skjønne hvordan hun skal suge, hun har så liten munn at hun ikke klarte å ta tak på riktig måte de første dagene..
Jeg prøvde avent sine skjold først, men de var for store. Medela sine som jeg kjøpte på apoteket er helt perfekt! [:)]
Nå tar hun den ene puppen uten, og den andre med.. Satse på at hun klarer begge uten å suge på meg sår snart.

Måtte finne frem flaska og pumpe meg i dag jeg og. Holdt ikke ut lenger, akkurat likt som deg. Skikelig såre og blødende brystvorter, hun gulpet opp blod i går kveld. Jeg er bare så redd vi ikke ska få det til med pupp etterpå, men brystene mine trenger litt hvile. Ligger og biter i en klut når jeg ammer for ikke å skrike. Ikke noe godt nei. men tenkte meg avgårde i morgen å kjøpe skjold, for å se om det hjelper.

en liten periode i begynnelsen hadde jeg å blødende brystvorte på det ene brystet og jeg begynte å pumpe meg og ga pupp bare med det andre, ble bedre etter ca. 1 uke, trodde brystvorta skule dette av, for den begynte å dele seg i to.. det var kjempe vondt

Back
Topp