Blødd litt idag

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Jeg er 8+5 og har idag fått blod på papiret etter å ha vært å tisset. Bare litt men ble skremt da jeg aldri har gjort det før. Hadde en del stikninger inni i skjeden tidligere med litt mens smerter men ikke nå. Er bare fortsatt kvalm. Noen flere?

Sånt kan være skremmende.

Så lenge du ikke fyller bindene eller har store smerter er det sannsynligvis ufarlig. Både kvalmen og litt mensmurringer er symptomer på at graviditeten går bra. Hormoner og økt blodmengde gjør at slimhinnene i skjeden, nesen og tannkjøttet blør lettere når vi er gravide.

Det offisielle rådet er vel å ikke gruble, men nevne det på første kontroll. Klarer du ikke la være å gruble, kan det gjøre mye for nervøse mamma-hoder å få en sjekk hos lege, jordmor e.l.

Klare nok ikke å vente helt til kontroll i uke 12 ...for se hvordan det utvikle seg til imorgen

Jeg er i uke 13 nå og jeg har blødd av og på siden uke 5 el. 6 nå tror jeg. Får ilninger/stikninger også i rykk og napp. Samt mensmurringer og vel :p føles ut som om at jeg revner i magen innimellom også. Er mye som strekker og tøyer på seg i systemet. Og små blødninger er nokså normalt :) fikk høre liv for en uke siden.

MEN, å gå å bekymre seg er ikke bra. Så ring legen eller legevakten om det kan gi deg ro i sjela.

Sånt kan være skremmende.

Så lenge du ikke fyller bindene eller har store smerter er det sannsynligvis ufarlig. Både kvalmen og litt mensmurringer er symptomer på at graviditeten går bra. Hormoner og økt blodmengde gjør at slimhinnene i skjeden, nesen og tannkjøttet blør lettere når vi er gravide.

Det offisielle rådet er vel å ikke gruble, men nevne det på første kontroll. Klarer du ikke la være å gruble, kan det gjøre mye for nervøse mamma-hoder å få en sjekk hos lege, jordmor e.l.
Jaaa... det å pusse tenner nå er jo som å få mensen i munnen omtrent. Uansett hvor forsiktig og myk tannbørsten er :o
Neseblod også :p minst en gang om dagen..

Hadde også blødninger i uke 7 og en gang i uke 8, gikk bare til legen å snakke med han for at eg sko slappe av mer fikk ul og alt var bra, så vist det forsetter å komme blod å du ikke klare å roe deg så bare gå til legen. Husk at du kan få blod av mange ufarlige ting og.

Har ikke hatt blødninger selv, men velldig mange bekjente har opplevd dette og med dem så var alt kjempe fint da de var på ultralyd :)

Hvordan har det gått med deg?

Jo hadde bare litt blødning lørdag og søndag. Har ikke hatt noe mer så da har jeg roet meg ned med at det ikke var noe farlig.

Det er nok helt ufarlig, og veldig vanlig :)
Har gjort det samme selv siden uke 5-6, men her kjenner jeg sprellingen inni magen mer for hver dag. Så man må bare ta tiden til hjelp, som regel er det ingen grunn til bekymring :)

Jeg også har blødd mye av og på, senest i dag :) Det går nok bra så lenge det ikke er mye eller vondt.

Uff, det er aldri noe gøy!
Blødde selv (faktisk ganske mye synes jeg selv..) da jeg var mellom uke 6-7.. ringte legevakten og de sa det er ikke så mye å få gjort enn å vente å se. Jeg var sikker på det gikk galt, for jeg hadde også mens smerter og det var friskt blod.. men så ble det brun aktig den i løpet av den 4 dagen, så Ga det seg. Jeg er fortsatt gravid så det trenger absolutt ikke være noe som helst galt.
Men vet hvor bekymret man kan bli, mange tanker som går gjennom hodet.
Ser du skriver du ikke blør mer, så var nok helt ufarlig! :)

Back
Topp