Blæh..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Tviler på at sambo kommer til å gjøre så mye med dette jeg.. Han er så dypt skuffa over de han jobba sammen med, at han vet ikke hvor han skal gjøre av seg.. Han han kjøre med i dag, trodde det var en spøk.. Så han forstår ingenting.. Men men.. Sånn er det nå engang..

[:(]

WHAT??
Er sånt mulig? Å si opp noen på så dårlig grunnlag?

Håper det ordner seg slik at han kan si opp selv når han har funnet en ny jobb, det kan ikke være noe ok sted å være!!![:'(]

Trøsteklem

Fy fader for en arbeidsgiver!! Og hva er det med å gi noen sparken uten en advarsel først da? Om de synes han jobber sent så må de si noe, ikke gi fyren fyken, hvordan skal han vite det da? Og har han sagt at det gikk sakte fordi han jobbet alene?

Nei, på en måte er det jo bra, for han kommer helt sikkert til å finne noe som er bedre, på den annen side er det alltid bedre å vite at man har en jobb før man sier opp i den andre... det er greit med den tryggheten!

Off.. [:(] Jeg er helt knust.. [:(]
Fatter og begriper det bare ikke..
Sambo er jo så skuffa over de han jobber med og, for han aner som sagt ikke om andre har sagt noe.. [:(]
Han ringte til han som var formann før (som slutta ene og alene pga sjefen i firmaet), og han forsto det ikke.. Men han kunne jo fortelle hvem som hadde klagd da.. Den ene personen iallefall.. Så da vet han jo det..

Jeg synes det høres ut som om han sies opp på usaklig grunnlag jeg altså, kan da aldri være lovlig å si opp folk på den måten. Nei, be han ta det opp med forbundet, så kan de kreve at han får fortsette å jobbe der. På den måten kan han søke jobber og få seg noe nytt før han sier opp selv.

Lykke til!

Har lest litt på nett, og der står det faktisk at arbeidsgiver kan si opp en arbeidstaker dersom han ikke jobber som de har forventa liksom..
MEN det står og at de SKAL ha muntlig advarsel først.. Men jeg vet ikke.. Jeg kjenner at jeg blir helt matt av dette.. Jeg har ikke ord..
Ikke kommer sambo hjem heller, fordi han vil ikke svikte han som han jobber med i dag liksom.. Så han er jo på jobb.. Selv om han ikke har jobb liksom.. [:'(]

Dette er tragisk!!!! Helt utrolig at det er slik!!![&:]

Stakkars, jeg får så vondt av han jeg. Håper virkelig han kan finne en jobb hvor sjefene ikke er helt åndssvake!!! [:@]

Stakkars mann [:(]
Og nei, det er ikke lov å si opp noen på den måten!
De skal ha en advarsel først, og den mener jeg skal
være skriftlig...
Man skal gjøre noe ganske alvorlig for å kunne få sparken
på den måten liksom...

Jeg håper han tar dette videre til forbundet selv om han ikke vil
fortsette i denne jobben....noe jeg skjønner utrolig godt!!!!!!

Masse lykke til til din sambo!

Jeg tror han er litt mer villig til å ta denne saken videre i kveld.. Noen av de på jobben har sagt han MÅ gjøre det..! De fikk sjokk når han fortalte det..
Alt her har jo skjedd feil.. Så jeg håper jo og tror at han har en god sak da.. Så får vi bare vente og se..!

Merkelig at en mann skal klare og ødelegge da.. De andre på jobben hans var jo ikke enige i det han formannen hadde sagt da.. Men men.. Han blei vel fornærma for sambo hadde sagt noe til han når han ikke kom ut og hjalp til..

Back
Topp