Blått og rosa

Lykke81

Forelsket i forumet
Hvordan er det med dere? Er dere opptatt av jente og guttefarger. Jeg irriterer meg veldig over at folk bare går utifra at Selma er en gutt, siden hun ikke går i BARE rosa. Jeg syns de ser ut som små sukkertøy når de er kledt i rosa fra topp til tå. Jeg syns ikke det er noe fint. Og med kvinnedagen i tankene vil jeg lære jenta mi at hun har andre kvaliteter enn å bare vere søt og yndig.

Her bruker vi rosa,brunt,blått,rødt..
Ja vi bruker litt forskjellig[:)]

neh har alle farger på min gutt. eneste er rosa har jeg enda ikke fått på han. 

ORIGINAL: Tvilling74

Her bruker vi rosa,brunt,blått,rødt..
Ja vi bruker litt forskjellig[:)]

Gikk mye i blått da han var baby......følte det var normalt..

Vel, jeg kler ikke Harald i rosa...

Men han har rødt, lyseblått, mørkeblått, brunt, grønt, hvitt...

Jeg må dog innrømme, det er litt bevisst at vi har et blått teppe over posen i vogna. Han har nemlig rød og grå sportsvogn, og posen er rød på innsiden...

Han ble tidvis omtalt som jente FØR vi bytta vogn (første gang av jordmora som hadde tatt mot ham...) så nå har jeg blått teppe på. I tillegg til at han stort sett bruker smokker med navnet sitt på, i ulike blåfarger (når han ikke har en rød BRANN-smokk da) så det BURDE ikke være så lett å ta feil...

Jeg har bedt folk IKKE kjøpe bare rosa til nuska. For jeg liker ikke rosa så godt selv.

ORIGINAL: EmmaT

neh har alle farger på min gutt. eneste er rosa har jeg enda ikke fått på han. 

snuppa har masse klær i forskjellige farger.
men kan godt kle henne opp i baaaare rosa:)
synns hun er nydelig og søt i rosa og jeg tviler på at det lærer henne at di eneste kvalitetene hennes er å være søt og yndig.

va masse rosa når ho va mindre!! men no trur i i har meir av andre farga faktisk... kjøpte en mørkeblå hettegenser her en dag feks... med rosa skrift da men[8D] har masse brunt, svart, grått... begynne å bli driiiitlei rosa[:D]

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

Her går det i typiske jentefarger og kjoler i haugevis[:)]
tar på henne ull underst og en kjole over - skjønnelina mi! snart får hun vilje nok til å bestemme klærne selv, og da er det vel slutt på å dolle henne opp som den prinsessa hun er[8D]
Har ingenting grønt, brunt eller annet som kan minne om gutt!
Men har hun på seg et rødt/hvitt strikketsett så tror folk hun er gutt da... hun er tjukk og rundt, og tydeligvis tror ihvertfall eldre at gutter er slik bygd[:'(][:)]

Selma har fine klær hun også altså. Jeg benytter sjangsen til å kle henne i andre farger enn rosa nå, for når hun blir større vil hun nok bare går i rosa. Jeg syns det er utrolig trist at det blir fokus på hva som er in allerede i barnehagen.

Jeg tenker ikke noe noye over det, jeg synes det er utrolig kjekt og ta blaa paa gutt, og rosa paa jente, men det betyr jo ikke at det ikke er mulig og ha paa andre farger.

Hvis jeg får jente denne gangen, blir det nok mye lilla, hvitt, rosa, blonder, sløyfer, volanger, kjoler, blomster og sommerfugler[:D] Men skal nevnes at jeg har 2 gutter fra før av...

Da disse var baby gikk det stort sett i blått, hvitt og brunt. Nå går de også i rødt og oransje f.eks, men ikke rosa og lilla[8|]

ORIGINAL: maryjoleen

snuppa har masse klær i forskjellige farger.
men kan godt kle henne opp i baaaare rosa:)
synns hun er nydelig og søt i rosa og jeg tviler på at det lærer henne at di eneste kvalitetene hennes er å være søt og yndig.

Helt greit at du syns det. Men jeg mener at vi er med på å si hvilke kvaliteter en jente skal representere og hvilke kvaliteter en gutt bør inneha. Vi begrenser barna våres med å kjøpe "jenteleker" "jentefarger" og det samme når det gjelder gutt. Det er noe jeg er bevisst på. Men om du mener noe annet, så må du få lov til det[;)]

ORIGINAL: Bdancer

jeg synes ofte jenter blir for sukkersøte i bare rosa ja... synes hvertfall ikke sånn helt bleikrosa farge... ser bare ut som "møkkete hvitfarge"[8D]

Odin har hatt rosa på seg flere ganger. Er ikke så nøye her i gården[;)]

Og her både rosa og blått for å forvirre folk på butikken[8D][8D]

Fantastisk!!! [:D]

Snuppa her har en del rosa klær og noe lilla.
I tillegg har hun myyye lyseblått og turkis og det kler henne så utrolig godt.
Rødt har vi minimalt av for det kler henne absolutt ikke.

Jeg prøver å være bevisst på å kjøpe inn klær i alle mulige farger.
Jeg kjøper ALDRI klær, leker og gardiner med prinsesse motiv på. Vil ikke gi henne slike forbilder og synes personlig det er noe kliss uten like.

jeg er generelt glad i rosa selv da. Men snuppa her har hatt rosa, lilla, rødt, brunt, oransje, turkis... etc.
Nå velger hu litt selv og da er det som regel enten rosa eller svart hu vil ha.. hehe
Tror ikke at fargen på klærne har så grusomt mye å si i forhold til at hun skal tro at hun må være så innmari yndig og søt, jeg da.. (siden hu  har mye rosa, mener jeg..)
..
på gutt er jeg ikke overbegeistret for bare lyseblått, mn liker brunt, knallgrønt etc

marcus går ofte i rosa[:D]

har alle mulige farger til han. mye i rødt og en del i rosa.. synes det er søtt jeg[8D][:D]

Back
Topp