blåneger tråden

okei,her kommer kanskje dagens DUMMESTE spørsmål...

Men hva betyr blåneger...?

**

Snur jeg meg etter en farget mann på gata, er det fordi han er sexy/pen/ attraktiv osv [:)] Samme som med alle andre hudfarger.

syns HI bør ta en grunndig tenkerunde overfor sine meninger angående andre hudfarger [;)]

Nå er det vel ikke lenger sosialt akseptert å kalle noen for neger uansett hva man mener om afrikanere, og dette har jeg tenkt å respektere. Ordet blåneger er for meg udiskutabelt rasistisk.

Hva med utsagn som "Hvite menn kan ikke hoppe da"..... Er det rasistisk?

Er myten om store peniser og sprettrompe hos mørke menn rasisitisk?

Er Eddie Murphy en rasist med alle sin vitser om asiatere og hvite mennesker?

[8|]

ORIGINAL: ¤Snart mamma igjen?¤

sinnsykt rasistisk sagt av deg....

En dørselger er en dørselger

[8|][8|][8|][8|][8|][8|][:-][:-][:-][:-][:-][:-]

Usikker, men antagelig at de er såpass mørke at om man legger til litt, betraktes de altså såm så svarte at det går over i blått.... Rett på meg hvis jeg tar feil...

Jeg er såpass blek at jeg også nesten skinner i blått, men liker ikke å bli kalt blåbleking....

quote:

ORIGINAL: Inmari

Usikker, men antagelig at de er såpass mørke at om man legger til litt, betraktes de altså såm så svarte at det går over i blått.... Rett på meg hvis jeg tar feil...

Jeg er såpass blek at jeg også nesten skinner i blått, men liker ikke å bli kalt blåbleking....

haha,skummamelk!

Hehe, ja, er vel kanskje riktig nyanse[8D]

Seriøst?!

hmm..Det var da også noe å si..
Da må vell jeg bare kalle meg for blå-bleikfis. For jeg er så bleik at jeg nesten er blå[;)][:D]

hei.

jeg vil gjerne ønske deg velkommen til 2008. jeg ser at du er fra tidlig 50tall da invandrere og adopterte var uvanlig her i Norge.

nå derimot har vi fått flere innvandrere og det er derfor ikke så uvanlig  møte en av annen hudfarge enn deg selv.

det er ikke noe vi kaller en nyhet når du har møtt en.

men bli gjerne hos oss i 2008, det er trivelig her.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Inmari

Nå er det vel ikke lenger sosialt akseptert å kalle noen for neger uansett hva man mener om afrikanere, og dette har jeg tenkt å respektere. Ordet blåneger er for meg udiskutabelt rasistisk.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med dere i Sarpsborg,men her i bergen er det fortsatt akseptert[;)]

Jeg sier også neger, og så sier jeg indianer uten at det heller sier noe om hvor personen kommer fra. Det er for å beskrive en person, ikke mer enn det. En hvit person kaller jeg hvit, en jøde for en jøde.  Ser absolutt ingenting galt med det, syns det blir VEL hysterisk og jeg da.Det er da forskjell på å kalle en neger for neger eller å kalle han for nigger liksom. MEN om jeg vet hvilket land personen kommer fra så kaller jeg de for somalier, nigerianer, eller svensk for den saks skyld.

Når jeg vet at somaliere og andre afrikanere ikke liker å bli kalt negere, hvorfor i all verden skal jeg kalle dem neger da? Om ikke det er rasistisk, så er det iallefall en dårlig uvane...

ORIGINAL: Wenchus

Er vel èn ting å snu seg på gata etter folk man synes er litt rare, men en annen ting å diskriminere folk etter farge.. Det synes jeg er smålig og utrolig at noen fortsatt kan gjøre i 2008..
Nå har jeg ikke lest den andre tråden da men...

Amen!

ORIGINAL: Mamasan

ORIGINAL: turbo trash

hei.

jeg vil gjerne ønske deg velkommen til 2008. jeg ser at du er fra tidlig 50tall da invandrere og adopterte var uvanlig her i Norge.

nå derimot har vi fått flere innvandrere og det er derfor ikke så uvanlig  møte en av annen hudfarge enn deg selv.

dette er noe av det beste jeg har lest på lenge!!!

Du må begynne å lese mer[8D]

prøver du å si at jeg ikke er morsom.. prøver du å ta fra meg det smilet og gleden jeg fikk av annerkjennelsen til mamasan? det er ikke spesiellt trivelig synes nå jeg.

ORIGINAL: klaratara

jeg vil bli kalt somalieren istedet for neger

og jeg vil at unga mine skal bli kalt norske, når mora deres tross alt er født og oppvokst her

Men visst du er født og oppvokst i norge så er vell du og norsk??

Men somalier er ofte tungt og si.. syns du svarting er like fælt som neger eller omvendt..

mange her som kaller mørkhudene folk for svartinger her på vestalandet, syns faktisk da e 10 gonga verre en neger..

Eg er sikker fæl eg og, for eg sier utlendinger uansett farge.. Er ikkje rasistisk på noen måte, har en stefar fra irak som eg er kjempe glad i, men han er jo en utlending...

ORIGINAL: *Snepsi*

Jeg synes det er like dumt å kalle en mørkhudet for neger som det er å kalle en med downs syndrom for mongoloid. Mongo er en betegnelse på en (genetisk) sykdom og var tidligere akeptert å bruke, men har i senere tid blitt oppfattet som et negativt ord siden det ofte blir brukt i sammenheng med skjellsord, samme gjelder ordet neger.
Det er min mening[;)].

ordet mongolid kommer fra gammelt av.. de med downs syndrome ble kalt mongo fordi de lignet på folkegruppa fra mongolia.. så det så

ORIGINAL: Mamasan

hei.

dette er noe av det beste jeg har lest på lenge!!!

Du må begynne å lese mer[8D]

prøver du å si at jeg ikke er morsom.. prøver du å ta fra meg det smilet og gleden jeg fikk av annerkjennelsen til mamasan? det er ikke spesiellt trivelig synes nå jeg.

Den smilyen bak setningen,står der av en grunn. Om du ikke skjønte spøken så er jo det så klart beklagelig.

jeg forstod det..

Back
Topp