blåmerker med øynene..

AB

Forumet er livet
Mamma datt og slo seg kraftig i hodet på en ovn i går.. hun fikk en kul som var litt blå, men ikke noe mer.. i dag har hun plutselig fått blåmerker i øyekrokene, som går nedover mot nesen.. de har gått lengre ned i løpet av dagen..  Hun sier hun ikke har noe vondt...

bør jeg ringe legevakta å snakke med dem? eller er det greit å vente til i morgen?

ser ut som hun er banka opp[8|]

er nok et såkaldt blekkaua! Er veeeldignormalt og pleier å blir verre den 2 og 3 dagen.. Men er dere usikre på noe så ta kontakt med legevakt!

ORIGINAL: anniie6

er nok et såkaldt blekkaua! Er veeeldignormalt og pleier å blir verre den 2 og 3 dagen.. Men er dere usikre på noe så ta kontakt med legevakt!

ble mye roligere med en gang du sa det.. takk[:)] du har sikkert rett.. men det bare så dramtaisk ut[8|]

kan godt forstå det..  har selv hatt det og det begynnte med det samme, en kul så ble det etterhvert blått rundt hele øyet og ned mot nesen..
Men som sagt,  hvis dere er usikre på noe så er det jo bare å ringe legevakt å høre![:)]

Ehh... Slo hun seg der hun har blåmerker? Har hun blåmerker på begge øynene??
Blåmerker på begge øyne hvis man har slått seg i hodet kan være såkalt "brillehematom" og kan tyde på brudd i hodeskallen! Ikke for å skremme altså, men dersom hun har det så bør hun sjekkes på legevakten.

ORIGINAL: SannaSol

Blåmerker på begge øyne hvis man har slått seg i hodet kan være såkalt "brillehematom" og kan tyde på brudd i hodeskallen! Ikke for å skremme altså, men dersom hun har det så bør hun sjekkes på legevakten.

nei, hun slo seg ikke ved øynene. Hun slo seg i hodet. og det rundt øynene har kommet i dag..
burde man ikke verke hvis man har brudd i hodeskallen?

ved brudd på hodeskallen så hadde hun vel hatt smerter? Og hadde vil ikke vært så fin i formen?

ORIGINAL: AB

nei, hun slo seg ikke ved øynene. Hun slo seg i hodet. og det rundt øynene har kommet i dag..
burde man ikke verke hvis man har brudd i hodeskallen?

Trenger ikke verke så utrolig mye! Har hatt folk på jobb som har falt hjemme, deretter fått brillehematom og kom gående selv fra legevakten. Etter en CT kunne vi se brudd/sprekk i hodeskallen.
Tror jeg hadde fått henne på legevakta jeg. Dersom hun har blåøyne på begge sider uten å ha slått seg der. Bedre føre var...

hmmz, nå ble jeg jaggu usikker jeg og asså, sorry.. Men i bakhodet eller no hu slo seg ? Eller en plass langt  ifra øynene?  Når du sa hodet og blåmerker i øynene så tenkte jeg med en gang at det var ikke så veldig langt fra øynene.. (når jeg fikk blekkøye så slo jeg meg ikke i øyet men et GODT stykke fra.. 

Back
Topp