Blå eller brune øyne?

Anni94

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Hei,

Jeg er så spent på hvilke øyenfarge lille får da jeg har lys gråblå og mannen har veldig mørkbrune øyne :)

Hvordan så deres babys øyne ut ved 2 mnd alder og hvilke farge er de idag?

Legger ved bilde fra jenta vår som er 2 mnder i dagslys :)
 

Vedlegg

  • PSX_20191025_075005.jpg
    PSX_20191025_075005.jpg
    16,5 KB · Visninger: 85
Jeg og mannen har akkurat samme øyenfarger som dere. Junior er en tro kopi av pappaen med store, mørkebrune øyne og de var egentlig slik fra dag 1 :p
 
Jeg og barnefar har grønne øyne. Sønnen vår hadde lenge mørkeblå øyne men nå i alder av 20 mnd har han grønn ytterst og brun innerst.
 
Hei,

Jeg er så spent på hvilke øyenfarge lille får da jeg har lys gråblå og mannen har veldig mørkbrune øyne :)

Hvordan så deres babys øyne ut ved 2 mnd alder og hvilke farge er de idag?

Legger ved bilde fra jenta vår som er 2 mnder i dagslys :)

Jeg har veldig blå øyne, mannen hat mørkebrune. Min hadde denne fargen ved 2 mnd som din har og han har nå lys gråblå øyne med noen brune/grønne spetter. Men de ser først og fremst gråblå ut :)
 
Jeg og mannen har akkurat samme øyenfarger som dere. Junior er en tro kopi av pappaen med store, mørkebrune øyne og de var egentlig slik fra dag 1 :p
Spennende! Så øynene var aldri blå som her? Værste er at jeg ikke vet helt hva jeg håper på heller, synes jo pappaen har nydelige øyne, men vil jo at hun skal ligne litt på meg og :hilarious:
 
Jeg og barnefar har grønne øyne. Sønnen vår hadde lenge mørkeblå øyne men nå i alder av 20 mnd har han grønn ytterst og brun innerst.
Spennende, grønne øyne er vel det som er mest unikt også! Blir gøy å se om de forblir sånn :)
 
Jeg har veldig blå øyne, mannen hat mørkebrune. Min hadde denne fargen ved 2 mnd som din har og han har nå lys gråblå øyne med noen brune/grønne spetter. Men de ser først og fremst gråblå ut :)
Morro, hvis det blir likt her så får hun sikkert min øyenfarge :)
 
Jeg har blå og mannen har brune. Jenta vår hadde blå lenge før de fikk mer grå og brunskjær. Nå er hun to år og øynene har blitt grønne
 
Nr 1 har hatt knall blå øyne siden fødsel
Nr 2 hadde brune øyne ved fødsel og ble blå i løpet av 1 år
Nr 3 er snart 6 uker og har brune, regner med at de blir blå også

Jeg har grønne mens far har blå
 
Jeg har brune og sambo blågrå.
Sønnen vår hadde stålgrå fram til 3 måneder ca, hvor de gradvis fikk mer og mer brunskjær.
Ved 6-7 måneder hadde han fått mine mørkebrune øyne.
 
Jeg har grønne øyne og mannen sine er en relativt lys brunfarge (bare hakket mørkere enn det amerikanerne kaller hazel tror jeg). Men noe overraskende har begge ungene våre fått knallblå øyne :) Skal sies at både mormor og farmor har blå øyne, så det er åpenbart en del av det i slekta, men jeg ble likevel overrasket da jeg trodde mannens brune øyne ville trumfe de blå genene :)

Spent på hva lillebror i magen får, syns det hadde vært koselig om han arvet mannens øyefarge :)
 
Jeg har grønne øyne og mannen sine er en relativt lys brunfarge (bare hakket mørkere enn det amerikanerne kaller hazel tror jeg). Men noe overraskende har begge ungene våre fått knallblå øyne :) Skal sies at både mormor og farmor har blå øyne, så det er åpenbart en del av det i slekta, men jeg ble likevel overrasket da jeg trodde mannens brune øyne ville trumfe de blå genene :)

Spent på hva lillebror i magen får, syns det hadde vært koselig om han arvet mannens øyefarge :)
Hans brune øyne vil jo i teorien kun "vinne" halvparten av gangene ca om han har anlegg for blå også fra foreldrene sine. Sånn i teorien.

I praksis er de genene litt mer komplisert, det er derfor øyefarge er så gøy :D
 
Jeg har mørkebrune øyne og mannen har knallblå. Gutten vår på 2,5 år har arvet øyefargen til faren sin, men de er ikke like knallblå lenger som de var da han var baby ;)
 
Jeg husker helsesøster si at jenta vår kom til å få brune øyne, de har vært mørke hele veien, nå som hu snart er 2 har hu ikke brune eller blå øyne, hu er vel heller mot det grønne faktisk. Jeg har brune, barnefar har blå :)
 
Jeg har grønne og mannen blå. Barna våre hadde begge mørk blå da de ble født og så har de blitt gradvis lysere blå etterhvert :)
 
Hei,

Jeg er så spent på hvilke øyenfarge lille får da jeg har lys gråblå og mannen har veldig mørkbrune øyne :)

Hvordan så deres babys øyne ut ved 2 mnd alder og hvilke farge er de idag?

Legger ved bilde fra jenta vår som er 2 mnder i dagslys :)
Jeg har blå øyne og mest sannsynlig bare blå øyne bakover og pappaen har brune øyne og meste sannsynlig bare brune bakover i sin slekt men vår lille hadde helt blå øyne i noen måneder som nå er ganske blå med brunt innerst :) Hun er snart et år.
 

Vedlegg

  • IMG_20191110_113747.jpg
    IMG_20191110_113747.jpg
    15 KB · Visninger: 18
  • Screenshot_20191110_113614.jpg
    Screenshot_20191110_113614.jpg
    21,6 KB · Visninger: 18
Eldste hadde mørke øyne som baby. Nå er de grønne. Mener de var blå lenge. Så nydelige øyne:Heartblue Yngste på 2 år har blå nå. Selv har jeg gråblå og samboer blå.
 
Mine to eldste har nøttebruneøyne, og født med det. Eldste har lysebrune øyne med mye grønt i, veldig blå lenge.
 
Back
Topp