BLØDNING!!!

Ekstremtglad

Blir kjent med forumet
Torsdag: tidlig UL. Alt så bra ut.

Fredag: fortalte familie.

Lørdag: Fikk en liten blødning på kvelden(friskt blod). Truseinnlegget var blødd igjennom. Tok på meg et bind før jeg la meg to timer senere. våknet opp med kun en liten flekk brunt utflod/gammelt blod(?).

Søndag: kun brunt utflod etter toalett besøk.

Mandag: lyse, lysebrunt utflod(slimete). Litt tråd-aktig på en måte.

Tirsdag: svak farge til helt vanlig uflod. Har vanligvis utflod og har hatt ekstra nå som jeg er gravid.

Onsdag(i dag): vanlig uflod

Noen som har opplevd dette?

Ble ganske redd, men føler på meg at alt er fint pga at alt er på normalen nå. Men jeg har jo hørt historier om de som spotter brunt i en uke før "fossefallet" kommer og spontanabort blir påvist.

Hjelp:-(

Hvor langt er du på vei? Ville kontaktet sykehuset/lege for ny ultralyd for og forsikre meg om at alt er bra der inne!!

Jeg har hatt 3 mindre blødninger før jeg hadde en større på lørdags morgen.
Søndag ringte jeg legevakta - fikk komme, og fikk ul. Fikk se en frisk baby! Hos meg var det to faktorer som kunne forårsake blødning. Og beggge var vanlige. Jordmor jeg var hos mandagen etter kunne fortelle at så mange som 1/3 (håper jeg husker rett), kunne blø tidlig i svangerskapet. Men; føler du deg redd og usikker ville jeg kontaktet lege. Jeg selv er en person som ikke blir så lett bekymret, så hos meg var det faktisk de i rundt som sa jeg kunne/burde snakke med lege i det minste. Og jeg angrer ikke på at jeg gjorde det ;-)

Det ville jeg også gjort for å være på den sikre siden. Håper alt er bra med den lille!

Kontakt lege så du får sjekket det ut. Mange som blør i svangerskapet og det er ufarlig. Krysser fingrene for at alt ser bra ut med den lille <3

Du kan jo ringe og sjekke med sykehuset/lege. Denne gangen har jeg ikke blødd, men når jeg var gravid med sønnen min så blødde jeg litt hver dag de første 4 månedene, da trodde jeg det gikk galt helt til jeg hadde vært på oul selv om jeg hadde to tidlig ul pga blødningene. Jeg tror det går bra siden du ikke har blødd noe mer og ikke hatt smerter :-)

fikk beskjed av legen min at man alltid skal ta kontakt med lege ved blødning. Da måler de hcg nivået i blodet, og eventuelt henviser til ultralyd, for å være sikker på at det ikke er spontanabort.

Jeg var ca 14 uker på vei på lørdag da blødningen skjedde!
Er i dag 14+5 i følge beregninger fra tidlig ultralyden og i følge mens. 15+0.

Jeg møtte på en tante av samboer på butikken nå nettopp, og da hun ga meg en klem hvisket hun "gratulerer så mye". Kjente umiddelbart at jeg ikke ble superglad, men heller mer nervøs og sa bare takk. Da begynte tankene mine å flakse igjen- hva om, hva hvis.. Osv!

Kontakter lege så fort jeg våkner i morgen! Er et stykke unna og har ikke mobil før i kveld og samboer er på jobb.

Bra der finnes gode historier der ute:-) krysse fingrene for den lille i magen!

Jeg har hatt tre styrtblødninger hittil og baby har det helt supert :) Det er nok ingen fare men fint å få sjekket så du kan slappe av :)

Fikk du tak i legen din?

Takk som spør. Jeg har ikke pratet med min egen lege, men har snakket med både legevakten og de på medisinsk.
Fikk en ganske lik blødning i dag, en uke senere. Våknet av at jeg blødde, lik mengde som om man våkner med menstrasjonsblødning. To tørk med masse blod, så "plutselig" stopp. Jeg kjenner meg på en stiv i magen og har vært sengeliggende hele dag.

Hva burde jeg gjøre?
De kom med betryggende ord. De sa vi måtte kontakte de om smertene og blødnigene ble verre. Vil så gjerne vite at alt er bra.

Takk som spør. Jeg har ikke pratet med min egen lege, men har snakket med både legevakten og de på medisinsk.
Fikk en ganske lik blødning i dag, en uke senere. Våknet av at jeg blødde, lik mengde som om man våkner med menstrasjonsblødning. To tørk med masse blod, så "plutselig" stopp. Jeg kjenner meg på en stiv i magen og har vært sengeliggende hele dag.

Hva burde jeg gjøre?
De kom med betryggende ord. De sa vi måtte kontakte de om smertene og blødnigene ble verre. Vil så gjerne vite at alt er bra.
Syns de burde tatt deg inn! Tror kanskje jeg ville ringt igjen og sagt at du blør litt mer eller har litt smerter..

Huff :-( jeg ble sendt på ultralyd når jeg hadde en liten blødning på torsdag. Alt var heldigvis bra! Syntes de kunne tatt deg inn til en sjekk :-/

Back
Topp