Bivirkninger

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Jentungen hadde 3mnd vaksinen i går, de skrikene som hun ga fra seg da hun fikk sprøytene ville eg aldri høre igjen, men... Hun har fått forferdelige bivirkninger, hun hadde høg feber og var urolig i hele går, da ga eg hun stikkpille. I dag har hun hatt feber og vært veldig utilpass, og så i sted våknet hun fra en dupp og illskreik! Det var så såre skrik og tårene trillet ned, det var ingen måte å roe hun ned på, til slutt måtte sambo holde hun igjen mens eg fikk satt inn en stikkpille, da tok det noen minutt til hun så roet seg.
Hadde dere slike bivirkninger?

Jentungen hadde 3mnd vaksinen i går, de skrikene som hun ga fra seg da hun fikk sprøytene ville eg aldri høre igjen, men... Hun har fått forferdelige bivirkninger, hun hadde høg feber og var urolig i hele går, da ga eg hun stikkpille. I dag har hun hatt feber og vært veldig utilpass, og så i sted våknet hun fra en dupp og illskreik! Det var så såre skrik og tårene trillet ned, det var ingen måte å roe hun ned på, til slutt måtte sambo holde hun igjen mens eg fikk satt inn en stikkpille, da tok det noen minutt til hun så roet seg.
Huff stakkars! Hvor høy feber hadde hun?

Er dessverre ikke uvanlig med bivirkninger og de blir dårlige, det behøver ikke være veldig ekkelt for dem heller før de skriker stakkars. Heldigvis går det over etter 1-2 dager (skal det i hvertfall). Hvis hun har feber i mer enn 3 dager, eller nærmere 40 i feber, må dere til lege da. Selvom hun har fått vaksine.

Huff stakkars! Hvor høy feber hadde hun?

Er dessverre ikke uvanlig med bivirkninger og de blir dårlige, det behøver ikke være veldig ekkelt for dem heller før de skriker stakkars. Heldigvis går det over etter 1-2 dager (skal det i hvertfall). Hvis hun har feber i mer enn 3 dager, eller nærmere 40 i feber, må dere til lege da. Selvom hun har fått vaksine.
Hun har hatt rundt 39 i feber. Synes det er fryktelig synd på hun :(

Uff stakar lita! Håper det går over fort! Vi skal på tirsdag, gruer meg :(

Eldste min var helt lik!! Var grusomt!! Han nå fikk heldigvis ikke feber, men var utilpass. Å lese denne tråden var som å se seg selv for 3,5 år siden! Helt forferdelig for mammaen

Ja, klart det er det :( Får gi masse kos, det gjør dere vel allerede :) Men vær obs på feberen.
Takk for tipset, tar temperaturen relativt ofte. Koser veldig med hun ja :)

Uff stakar lita! Håper det går over fort! Vi skal på tirsdag, gruer meg :(
Er ikke så ofte de tar det så ille, men ser ut som mi skal ta alle bivirkninger, fikk også veldig bivirkninger av rotavirus vaksinen. Håper det går bra for dere <3

Eldste min var helt lik!! Var grusomt!! Han nå fikk heldigvis ikke feber, men var utilpass. Å lese denne tråden var som å se seg selv for 3,5 år siden! Helt forferdelig for mammaen
Uff :( stakkars, men lille nå da, gikk det bra? Eller har du det igjenn?

Akkurat sånn var det her og.mn dagen etter ijen var han helt fin igjen :)

Uff :( stakkars, men lille nå da, gikk det bra? Eller har du det igjenn?
Har du det igjenn!? Ka var det eg holdt på med :P mente om det er sånn denne gangen også eller om det gikk bedre med lille

Jeg deler våre erfaringer, så dere som gruer dere til vaksinene ser at det KAN gå fint. :)

Junior hylte selvfølgelig høyt mens sprøytene ble satt. For meg var det godt å få holde ham selv mens det pågikk. Disse sprøytene tålte jeg mye bedre enn da han tok blodprøve i armen og jeg stod "hjelpesløs" på avstand og hørte på hylingen. Og etter et minutt eller to med byssing var han rolig igjen.

Han hadde litt høyere temperatur enn vanlig de to kveldene, 37,7 og 37,5. Gikk ned igjen til ca 37 om natta.

Samme dag og neste dag hadde han litt magesmerter, men ikke verre enn at vi klarte å roe ham ned igjen. Han har hadde flere lange sovestrekk (2-3 timer) på dagtid.

Nå er det tredje dagen, og han virker helt normal.

huff ikke noe greit når den lille ikke har det bra..:/ her vil jeg si det gikk veldig fint forløpig. tok den på mandag, vært sutrete og vondt i magen innimellom. temp på max 38.litt trettere enn vanlig

Back
Topp