Bivirkninger av Effedrin?

x1xLykkeMamma

Gift med forumet
Har dere fått noen bivirkniger ved bruk av det på barna deres?

Snuppa har fått effedrin mot hoste og tetthet siden søndag, etter avtale med sykehuset og barnelege der. Og siden har hun sovet ekstremt dårlig om natta, ikke hylgrin men kan ligge å furte av og på fra 24.00 til 05.00 (som i natt) og andre ganger våkner hun hele natta hver time for smokk.
Leste på bivirkninger at den kan gi søvnløshet, noen som har opplevd det?

Skal en tur til hs i morgen og spørre de om det. Har mest av alt lyst til å kutte ut effedrinen, men da kan hun hoste opp til 1,5-2 timer før hun sovner og er veldig tett stakkars. Så vi begrenser bruken VELDIG, og bare til kvelden før hun legger seg og evt en gang om natta hvis vi må.

Har ei vennine som har gått idrettshøyskolen og hun sider at inne treningsmiljøet så blir effedrin bruk som jentedop, fordi det virker oppkvikkende, og jenter hun vet om so m har tatt den nærmere kvelden har ikke sovet da. Gurriland, hva skal jeg gjøre?
 
Ingen bivirkninger her. Hun sov godt hele natta, hostet minimalt og var nesten ikke surklete.
 
Han her ble lik som din. Det virker oppkvikkende. Tror det skal stå i listen over bivirkninger som du får med?[8|] Husker jeg  forbanna meg på at jeg ikke sjekka før jeg ga det til han.
 
Takk for svar.
Du husker ikke doseringene? var det den sterkeste hun fikk? 2,5mg?
 
Flere?
 
 
ORIGINAL: Kranglefanten

Ingen bivirkninger her. Hun sov godt hele natta, hostet minimalt og var nesten ikke surklete.
 
ORIGINAL: Snappis

Han her ble lik som din. Det virker oppkvikkende. Tror det skal stå i listen over bivirkninger som du får med?[8|] Husker jeg  forbanna meg på at jeg ikke sjekka før jeg ga det til han.

 
Jaja det står på flaska altså, bare lurer på om flere har erfaringer med dette.
Gikk det seg til når dere sluttet med det? er jo forferdelig slitsom når de står på sånn..
 
effedrin er en oppkvikker ja....
 
ORIGINAL: Bagheera

min ble turbo, helt stressa og fikk ikke sove[&:]

 
Se det ja, er flere som har den erfaringen ja...
Hva gjorde dere?
 
Gutta her hadde heldigvis ingen bivirkninger med den, og minstemann har stort sett fått efedrinen rett før sengetid.
Vi fikk beskjed av legen at han kunne bli litt hyper en liten periode etter medisineringen, men det slapp vi heldigvis.
 
Håper snuppa di ikke reagerer like mye i kveld da, så hun får sove litt bedre i natt! [:)]
 
Nicholas sov veldig dårlig av det, og ikke funket det heller. Måtte gi kun på morgen og ettermiddag den perioden vi gav det.
 
ORIGINAL: Looney

Nicholas sov veldig dårlig av det, og ikke funket det heller. Måtte gi kun på morgen og ettermiddag den perioden vi gav det.

 
Kanskje det vi burde også, men hun er liksom verst på kvelden og natta.
Men kanskje det roer det litt om kvelden også dersom man gir på dagen også
 
ORIGINAL: Rosie

Gutta her hadde heldigvis ingen bivirkninger med den, og minstemann har stort sett fått efedrinen rett før sengetid.
Vi fikk beskjed av legen at han kunne bli litt hyper en liten periode etter medisineringen, men det slapp vi heldigvis.

Håper snuppa di ikke reagerer like mye i kveld da, så hun får sove litt bedre i natt! [:)]

 
Takk takk, men har desverre vært sånn siden søndagen som er ikke noe kjempe optimist.
Men for all del henne det er synd på ikke meg altså.
 
Back
Topp