Bivirkninger av drikkevaksina?

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Jenta mi fikk vaksina igår og store deler av dagen idag har hun skriki masse, svetter og skikkelig utilpass! Gjør vondt i mammahjertet :( noen fler med bivirkninger på baby? Må jo være den drikkevaksina?

Trodde først evt bivirkninger kom etter ei uke? Venter liksom på at det skal bryte ut noe her i morgen da det er ei uke siden.

Vi fikk beskjed om at bivirkninger vanligvis varte en uke etter vaksinen ble gitt? Lille her fikk litt luft i magen og sjeldnere bæsjebleier.. Men ellers gikk det greit..

Vi fikk beskjed om at bivirkninger kom det første døgnet vi, da. Han fikk den i forrigårs, var litt mer urolig etterpå, fant liksom ikke roen og i går hadde han 2 bæsjbleier i motsetning til 1. Men ellers merker vi ikke noe.

Fikk også beskjed om at hvis det var noe, så kom det første døgnet. Knøttet var veldig urolig sent på natta/tidlig neste morgen og da kom det noen heftige bæsjebleier + to runder med bæsjing uten bleie på stellebordet. Etter det var han helt fin. :)

Vi fikk beskjed om at bivirkningene kunne vare i opptil en uke, men at de vanligvis kom ganske raskt. Her hadde vi en skikkelig skrikedag, diaré og veldig hyppige bæsjebleier som bivirkninger.

Ingen bivirkninger her. Stakkars lille, vondt når de små ikke har det godt!

Så rart de gir forskjellig informasjon. Ja her var det skriking og diaré stort sett hele gårsdagen. Var så ille at vi til slutt tydde til sukkervann! Tok 30sek ca så ble hu helt rolig og sovnet fredfullt. Det var godt for både baby og foreldre :)

hmm vi fikk beskjed om at hun kunne få feber det første døgnet, og at vi i så tilfelle skulle gi paraset. Men hun fikk heldigvis ingen bivirkninger. Men vi fikk også beskjed om å være ekstra påpasselig med håndvask ved bleieskift fordi vaksina inneholder omgangssyke-bakterier som kan smitte den første uka...

hmm vi fikk beskjed om at hun kunne få feber det første døgnet, og at vi i så tilfelle skulle gi paraset. Men hun fikk heldigvis ingen bivirkninger. Men vi fikk også beskjed om å være ekstra påpasselig med håndvask ved bleieskift fordi vaksina inneholder omgangssyke-bakterier som kan smitte den første uka...

Såpass! Den informasjonen fikk ikke vi :-o

Her varte det ca en uke med det jeg antar er bivirkninger.. reagerte med sjeldnere bæsjebleier enn normalt (0-1 i døgnet) og mye luft (som jeg nevnte tidligere i tråden). Nå er det tilbake til normalt :) fikk ikke feber.. Fikk heller ikke beskjed om å være spesielt nøye med håndvask?

Her varte det ca en uke med det jeg antar er bivirkninger.. reagerte med sjeldnere bæsjebleier enn normalt (0-1 i døgnet) og mye luft (som jeg nevnte tidligere i tråden). Nå er det tilbake til normalt :) fikk ikke feber.. Fikk heller ikke beskjed om å være spesielt nøye med håndvask?

Hmm, da er det kanskje bivirkninger som henger i enda her også, for mini er mer urolig enn vanlig, kaver og styrer og finner liksom ikke roen. Kjenner det igjen fra før vi startet med Minifom.

Hmm, da er det kanskje bivirkninger som henger i enda her også, for mini er mer urolig enn vanlig, kaver og styrer og finner liksom ikke roen. Kjenner det igjen fra før vi startet med Minifom.

Kan godt hende det :) vi fikk iallefall beskjed om at luftsmerter/magetrøbbel kunne inntreffe og vare ca en uke. Har vært mer urolig også, ikke sovet så godt på dagen.. Får håpe din lille blir bedre etter en uke:)

mi ble dårlig 2.gangen. sov urolig, lite og ville ikke ha mat, skrek, gråt og svettet. generelt veldig utilpass. varte i 4 dager før det roet seg 1 dag og begynte igjen i 3-4 dager til, og DA var det endelig over... hang in there, det blir bedre :) <3

Gruer meg allerede til 3 måneds vaksinene :-P hehe. For sånnen hyling som han holdt på med fra noen timer etterpå og ca 1 døgn var forferdelig. Både å høre på og se at han var så utilpass. Han hørtes ut som en stukket gris som hyler og viste veldig på han at han hadde vondt i magen og ellers ikke helt med. Flere vanndiarébleier, men heldigvis ikke feber.

Heldigvis er det for noe bra vi gjør det. Bedre dei har det litt utilpass bare noen dager ved vaksine, en at dei skal bli alvorlig syke :-)

Hun fikk ingen reaksjoner heldigvis. Hun fikk 3 vaksiner på 6 ukers kontrollen, så jeg regna egentlig med at det skulle bli en form for reaksjon, men det ble det ikke :)

Hun fikk ingen reaksjoner heldigvis. Hun fikk 3 vaksiner på 6 ukers kontrollen, så jeg regna egentlig med at det skulle bli en form for reaksjon, men det ble det ikke :)

3 vaksiner :-O Hvorfor det? Skulle dere ut å reise siden din fikk 3?

Back
Topp