bitting

surra

Glad i forumet
hei hva hadde dere sagt om barnet deres kom hjem med et bitemerke i magen? ( kunne telle melketennene)jeg ringte barnehagen og fortalte det og da sa dem bare at dem ikke hadde sett noe og at ungene bare hadde sitti på magene til hverandre, var til lege og han sa at jeg måtte ta det opp med dem på avdelingen for det skulle ikke forekomme, da jeg sier det i barnehagen dagen etter bare sier dem at det er slikt som skjer. jenta mi på to år går bare og sier m..... bitti meg i magen

Hadde det problemt i bhg til Isa og Thia også...I løpet av 2 uker ble Thia biti 4 ganger og klort 1 gang, og bitemerkene var så store at hun hadde merker nesten 2 uker etterpå. Vi var så heldige at barnet som beit slutta, men var veldig bekymra en periode!!! De voksne i bhg bør ta det litt mer alvorlig enn det det høres ut som de gjorde i bhg til barnet ditt. Snakk med styrer i bhg om du ikke blir hørt av de på avdelingen.

jeg opplevde å bli bitt i dag [:(]
av min egen unge.
thats a slap in the face! eller a bite in the boob om vi skal være nøyaktige.
ble helt sjokka.

Ganske vanlig at de biter og slår i den alderen. Regner med barnehagen reagerer når de ser de skjer, men sjelden det hjelper så mye, er noe som gir seg når de blir litt eldre. Noen barn er verre enn andre når det kommer til dette. Kommer mye an på hvor lett de har for å gjøre seg forstått.

Dette er noe bhg må gjøre noe med!

Jeg/vi opplevde det selv for noen år siden, og det ble tatt hånd om og jobba med av bhg på øyeblikket! Foreldrene til barnet som beit ble informert og måtte jobbe med det hjemme. Nå kjenner jeg en som til nå har bitt ganske mye....og egne tiltak har blitt satt i gang for å jobbe med at han må slutte å bite.......og foreldrene valgte å følge samme "straffemåte" hjemme......

Min datter har blitt bitt flere ganger i bhg... Det er visst 2-3 barn på avdelingen som reagerer med biting
Syns ikke noe om det men det skjer så fort at det kan være vanskelig å unngå det...
Emilie har kommet hjem flere ganger og sier "ahmed eller amanda bet meg..."  Men det jeg vet er at min datter kan være ganske nærgående og da kan de barna som ikke har språk bite... Emilie har aldri bitt, men hun begynte å prate veldig tidlig... Har lest at det kan være en sammenheng.... Men biting kan komme av utrolig mye...

Jenta mi har blitt bitt en del ganger. Det er et par bitere i bhg. Jeg har alltid fått beskjed når det har skjedd og de fotfølger barna som biter, men de er kjappe. Ofte kan bitinga skje i kosesituasjoner også, så det er nok ikke lett å forutse at det skal skje..
De ringte til legen en gang for å høre om det var nødvendig å ta stivkrampesprøyte når bittet gikk gjennom huden, men det var visstnok ikke nødvendig når hun var så ung/lita.

Jeg synes selvfølgelig det er kjipt at jenta mi blir bitt men iom at bhg-personalet er såpass obs på det så stoler jeg på at de gjør hva de kan for å få slutt på det! (Jeg er utrolig glad det ikke er jenta mi som biter da...)

Mi datter har blitt bitt av samme gutt 2 ganger denne uka. Personalet sa at det er deres ansvar å si i fra til de som har unger som biter og de som har barn som blir bitt. For det er noe som ikke skal skje. Men er jo vanlig å ikke alltid få med seg sånt. Men i snuppa sin barnehage prøver de å ta barna ut av situasjonen å prøve å forklare. I vår situasjon så var det en biteunge som hadde bitt dattera mi. Og var helt tilfeldig hvem som ble bitt. Så de prøver å analysere grunnene også.

Sånn du beskriver det så virker det som de i barnehagen til barnet ditt ikke bryr seg. Det syns jeg er uprofft.

Det er jo egentlig sånt som skjer på småbarns avdeling... Unger som ikke har språket skikkelig på plass kommuniserer ofte med det. De skjønner vel ikke helt hvor hardt de biter heller.
I bhg til eldstemann pleier de å gi beskjed når det har skjedd og jeg kan ikke si annet enn "ja ja, det er sånt som skjer men det gikk vel bra med han etterpå?" Jeg vet at de prøver å stoppe slike ting men det er jo ikke alltid de rekker det før skaden har skjedd. Men jeg hadde ikke godtatt det hvis de ikke prøvde å avverge det. Du kan jo høre med de hva de pleier å gjøre når sånne ting skjer. I bhg vår der pleier de å fjerne barnet fra situasjonen og forklare at det ikke er lov. De pleier ikke å si hvem som har gjort ting, men nå har jo gutten min kommet i den fine alderen der han pleier å fortelle hvem som har gjort det etter vi kommer hjem da. [8D] 

Back
Topp