Bitter eks.. What to do?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Altså, for straks 4 år siden kom min eks mann hjem fra gutte tur å fortalte han ville avslutte forholdet vårt. Vi hadde da vært sammen nesten 7 år. Hadde være gift i 4, prøvd å bli gravide ganske lenge. Men gitt litt opp. Jeg var enig i at det var lurt å gå vært til vårt. Men pga jeg stilte dårligst økonomisk måtte jeg flytte. Å dette var jo veldig trist, å tøft for meg.

Men etter som ukene gikk ble jeg veldig letta og glad for å være ute av det forholdet. Så jo mer å mer som ikke hadde vært bra. Han hadde psyka meg veldig ned. Å drive med mye psykisk terror.

Jeg hadde et fantastisk år der jeg var singel å koset meg maks. Han var i nytt forhold før det var godt to mnder.

Etter et år hadde jeg forelska meg å fått meg kjæreste. 8 mnder ut i forholdet var jeg gravid. Da babyen kom fikk meg melding fra barnevernet. Da hadde noen sendt anonym bekymrings melding til dem på meg og min evne til å være mor. Jeg dro på møte med Bvt, las meldinga. Viste med en gang det var eksen som hadde sendt den. Jeg ble veldig sjokka å lei meg. Forsto ikke at han kunne være så stygg, det var en skikkelig person angrep melding. Uten noen hold i, men likevel.

Så la han seg etter eks dama til broren min da det ble slutt mellom dem. Det varte ikke så lenge, så var han på dama jeg kjøpte hesten min av. Som bodde ganske nært foreldrene mine. Hun solgte huset sitt å flytta til han i nabo kommunen ganske kjapt.

Nå blir de to, observert ofte. Kjørende forbi gården til foreldrene mine. De stopper å ser og studerer. De kjører aldri lenger forbi enn at de kan få snudd, å kjøre tilbake igjen. Dette skjer særlig vis jeg er der på besøk el. Å de kjører hennes bil som vi kjenner godt. Å vi ser tydelig at det er dem. Dette bekymrer meg litt, lurer på hva dem er ute etter. De har jo ingenting der å gjør. Jeg blir litt paranoid.

Hva kan man gjøre med sånt? Kan man gjøre noe? Må jeg bare prøve å overse det? Håpe at ikke de (han) plutselig finner på noe galskap?

Takk vis du gadd å lese hele greia, kanskje jeg bare er for bekymra. Men syns det er ekkelt! :(

Søk råd hos noen, og registrer hver gang de er ute og sniker. Skriv det ned med dato og klokkeslett, og dokumenter gjerne med bilde eller film.

Kanskje du kan spørre om samtale på familievernkontoret, de kan kanskje hjelpe deg med hva annet du kan gjøre.

Hvis du er bekymret kan du ta kontakt med politiet og få dem til å registrere at du føler deg trakassert, og fortelle om hva som har skjedd tidligere. Spør dem hva du kan gjøre med det, si ifra om din bekymring.

Men ellers så kan du prøve å heve deg over det, lat som ingenting. Pass på at du ikke kommer i en situasjon der du lar deg hisse opp.

Det virker som at du bor på eller kommer fra en liten plass, så ikke skap problemer av ingenting, hvis du er litt paranoid og det kanskje kan være tilfeldigheter. Det er jo ikke sikkert det har noe med deg og gjøre.

Høres ut som noe jeg hadde blitt paranoid av også :p Enig med hun over, dokumentasjon er viktig!

Enig med de andre dokumentasjon er viktig som bilder osv. Men jeg ville ringt politiet med en gang å fått registrert det der. Greit å vite hvis han finner på mer tull eller ringer bv for noe mer alvorlig. Veldig greit for både politi og bv å vite at denne mannen plager dere og følger med dere. Man skal ta sånne saker alvorlig. Min eks sto plutselig utenfor der jeg bodde en gang og var ett venner som sa ifra. Han var kjempe bekymrer for meg og ville ikke at jeg skulle være hjemme alene den dagen. Er ganske skummelt det der. Min eks gjorde det bare en gang og jeg så han aldri igjen.

Enig med dem over. Skriv ned alt, hver minste ting. Politiet må ha en del før dem kan gjøre noe. Du burde også åpne en sak hos dem,

Min eks stalket meg da det ble slutt. Fikk besøksforbud, men han brøt det stadig.

Nei kjære vene så ekkelt a! Enig med de over, dokumenter. Og få med foreldrene dine også. Snakk med de du stoler på. Det går også ann å søke råd hos politiet. Så du går frem på riktig måte :-)

Takk for svar, da skal jeg gjøre det! Føler meg jo litt på tuppa, men føler meg aldri helt trygg liksom. Har snart to barn jeg skal beskytte. Har allerede ordna strenge ordninger for hvem som får hente småen i barnehagen.

Det er så utrolig kjipt når ekser oppfører seg sånn, her ga det seg etter 2 år heldigvis men det var to år med galskap( han kjørte blant annet 50 mil for åkjøre opp og ned gata der jeg bodde)

Det er så utrolig kjipt når ekser oppfører seg sånn, her ga det seg etter 2 år heldigvis men det var to år med galskap( han kjørte blant annet 50 mil for åkjøre opp og ned gata der jeg bodde)
Hadde det vært meg som stakk å heiv han på dør. Så kunne jeg kanskje forstått at det var vanskelig for han. Men her var det han som heiv meg ut, fikk seg ny dame relativt raskt og virka tilsynelatende fornøyd med livet. Å plutselig begynner han sånn etter all den tia?

Skjønner ikke at man orker å bruke tid eller energi på det?!

Huff. Skjønner det kan være vanskelig å ignorere. Jeg ville nok sagt ifra..

Hadde det vært meg som stakk å heiv han på dør. Så kunne jeg kanskje forstått at det var vanskelig for han. Men her var det han som heiv meg ut, fikk seg ny dame relativt raskt og virka tilsynelatende fornøyd med livet. Å plutselig begynner han sånn etter all den tia?

Skjønner ikke at man orker å bruke tid eller energi på det?!
Skjønnet heller ikke at man orker det men noen er bare ikke riktig skrudd sammen..

Hos oss var det jeg som gjorde der slutt, han fant ny dame raskt og etter 3 mnd sammen fikk han henne til æ ringe meg og fortelle at hun hadde overtatt ringen som jeg hadde sendt tilbake til han ...

Æsj, så ekkelt O.o snakk med politiet, før logg med bilder og dato/klokkeslett. Du kan jo også vurdere å skrive et brev for hånd og beholde kopi av brevet. Spørre hvorfor han oppfører seh som ham gjør, om det er noe han lurer på ol..

Lykke til :)

For å være helt ærlig hadde jeg ikke brydd meg. Så utrolig kjipt å være så opphengt og nyskjerrig på andre at de kjører forbi for å glane - stakkars patetiske folk!
Hadde antageligvis gått ut og vinket til de hver gang els:p Altså han har jo fremdeles makt over deg ved å drive med slik kontrollerende atferd. Ta kontrollen tilbake!
Har du ingenting å skjule så er det ingenting å være redd for.

Back
Topp