Bittelillesøster

Jo, men ikke akkurat nå....[emoji24] Fryktelig vondt!
Har fått legetime, og satser på taxi ned....Kan ikke kjøre bil i denne feberørska....
Åh, får så vondt av deg! Du må ha riktig god bedring!!! [emoji173] [emoji173] [emoji173] håper at du får antibiotika som hjelper fort!
 
Åh, får så vondt av deg! Du må ha riktig god bedring!!! [emoji173] [emoji173] [emoji173] håper at du får antibiotika som hjelper fort!
Tusen takk!! Det håper jeg også....Fått 4 barn, og aldri opplevd brystbetennelse før..... Fysj så ekkelt og vondt [emoji24]
 
Au, så fælt :( Håper du får noe som slår det ned med en gang! God bedring [emoji173]
 
Høy CRP og antibiotika behandling...En skikkelig hestekur på 10 dager
Feberen og ubehaget er egentlig verst, og føler meg slett ikke i stand til å ta meg av en liten baby og 2 andre barn i denne tilstanden.
Pappaen kommer hjem i kveld/natt og skal være her til jeg er bra igjen- heldigvis,!!!
 
475977f3f293ff1f4f516c367a9406ed.jpg

ENDELIG FRISK IGJEN!
Lukten av penicillin er påtagelig...Men jammen har jeg blitt kvitt brystbetennelsen og feberen er borte!!
Litt pjusk og hormon-ubalansert, men klager ikke når storesøster på 5 og meg kunne ut på trilletur med hver sin vogn igår ettermiddag [emoji3]
Guuri så godt å kjenne at man fungerer sånn tålig igjen, vårluft og blide mennesker gjør underverker!!
 
475977f3f293ff1f4f516c367a9406ed.jpg

ENDELIG FRISK IGJEN!
Lukten av penicillin er påtagelig...Men jammen har jeg blitt kvitt brystbetennelsen og feberen er borte!!
Litt pjusk og hormon-ubalansert, men klager ikke når storesøster på 5 og meg kunne ut på trilletur med hver sin vogn igår ettermiddag [emoji3]
Guuri så godt å kjenne at man fungerer sånn tålig igjen, vårluft og blide mennesker gjør underverker!!
Dette ser jeg virkelig frem til også! Så nydelig:)
 
475977f3f293ff1f4f516c367a9406ed.jpg

ENDELIG FRISK IGJEN!
Lukten av penicillin er påtagelig...Men jammen har jeg blitt kvitt brystbetennelsen og feberen er borte!!
Litt pjusk og hormon-ubalansert, men klager ikke når storesøster på 5 og meg kunne ut på trilletur med hver sin vogn igår ettermiddag [emoji3]
Guuri så godt å kjenne at man fungerer sånn tålig igjen, vårluft og blide mennesker gjør underverker!!
Åh, dette var koselig lesning :D
 
475977f3f293ff1f4f516c367a9406ed.jpg

ENDELIG FRISK IGJEN!
Lukten av penicillin er påtagelig...Men jammen har jeg blitt kvitt brystbetennelsen og feberen er borte!!
Litt pjusk og hormon-ubalansert, men klager ikke når storesøster på 5 og meg kunne ut på trilletur med hver sin vogn igår ettermiddag [emoji3]
Guuri så godt å kjenne at man fungerer sånn tålig igjen, vårluft og blide mennesker gjør underverker!!
Såherlig da <3
 
87d2080ddff6327b00a662471333c91f.jpg


Igår morges våknet jeg til alarm på telefonen: "TERMIN BITTELILLESØSTER [emoji175]"
Igår var lille snuppa vår 3 uker allerede....!
Vi er endelig kvitt gulsott og startvansker, og koser oss glugg!
Lille Hedvig sover og spiser, og har noen veldig våkne perioder i løpet av dagen. Da ser hun på omgivelsene sine, følger lyder, gjenkjenner stemmer og sanger jeg sang som gravid...Og fester blikket....Et blikk som får hormonelle mamma til å strigråte....Det er så vakkert, samtidig blir jeg så grepet av tanken på hvor hjelpeløs en liten baby er, hvor avhengig hun er av oss....Åååå, jeg renner over av følelser og tanker og UENDELIG KJÆRLIGHET [emoji175]
 
c0b4e66847cac70d7b336a591e35be7d.jpg


Onsdagskveld sammen med mamma og pappa i sofaen....Påskekrim og marsipan og pupp :)

Idag har bittelillesøster fått navnet sitt registrert; og vi endte opp med Hedvig Kristine [emoji175] oppkalt etter sin oldemor (Hedvig) og bestemor+tippoldemor (Kristine)
 
På besøk hos bestefar, hvor vi fant påskeegg, var med på lammefødsel (tvillinger!!) og fikk holde søte lam :) det ble en flott langfredag!!
ed31aba77016b79bebd8f87147ed822f.jpg
 
60d870db79df93d9c95f01bdc68421ba.jpg


Tenk, allerede 4 uker!!!
Det er helt utrolig hvor fort tiden går....Ukene fyker avsted! I dag er det 4 uker siden bittelillesøster kom til verden!
Mange ting har begynt å falle bedre på plass, av rutiner og amming....Og det å skille mellom de ulike signalene hun gir oss er stadig enklere.

[emoji175] Hedvig Kristine [emoji175]
 
ecdf96041108f342b3933ddab46710b4.jpg


Bittelillesøster har blitt 7 uker, smiler og prater og er rene solstrålen :)
Deilig å ha funnet en slags rutine og ikke minst et fantastisk vårvær, som fører til trilleturer og mer energi til solcellene mine :)
 
2 måneder siden lillegull kom til verden....det har gått veldig fort, samtidig som jeg synes jeg har hatt henne her i lang tid.
Rutiner er mer på plass, hormoner mer balanserte og hetetoktene noe færre [emoji23]
Helt ærlig synes jeg at de første ukene er kavete og tildels oppskrytt.....iallefall når man har flere barn og høy grad av dårlig samvittighet for alt man ikke får gjort. Følelsen av utilstrekkelighet er fryktelig vond og destruktiv, og hjelper ikke når hormoner herjer i kroppen, når babyen bare vil ha pupp og ikke vil sove, når storesøsken blir forkjøla og mannen er bortreist på jobb.....
Nei, det er så mye lettere når man har blitt bedre kjent med det lille mennesket, når melkeproduksjonen er godt regulert og nattesøvnen sakte men sikkert blir mer sammenhengende og stabil.
Enda bedre er smilene og kontakten med bittelillesøster, prat og kos og lek varmer mitt mammahjerte og gir masse energi [emoji175] idag lo lille Hedvig såvidt, en herlig liten trill innimellom mange hjertelige smil.
3b8a2d04df20d58593620871bb4a4e2c.jpg

0db55470ddc85b879c705df2847f19da.jpg
 
2 måneder siden lillegull kom til verden....det har gått veldig fort, samtidig som jeg synes jeg har hatt henne her i lang tid.
Rutiner er mer på plass, hormoner mer balanserte og hetetoktene noe færre [emoji23]
Helt ærlig synes jeg at de første ukene er kavete og tildels oppskrytt.....iallefall når man har flere barn og høy grad av dårlig samvittighet for alt man ikke får gjort. Følelsen av utilstrekkelighet er fryktelig vond og destruktiv, og hjelper ikke når hormoner herjer i kroppen, når babyen bare vil ha pupp og ikke vil sove, når storesøsken blir forkjøla og mannen er bortreist på jobb.....
Nei, det er så mye lettere når man har blitt bedre kjent med det lille mennesket, når melkeproduksjonen er godt regulert og nattesøvnen sakte men sikkert blir mer sammenhengende og stabil.
Enda bedre er smilene og kontakten med bittelillesøster, prat og kos og lek varmer mitt mammahjerte og gir masse energi [emoji175] idag lo lille Hedvig såvidt, en herlig liten trill innimellom mange hjertelige smil.
3b8a2d04df20d58593620871bb4a4e2c.jpg

0db55470ddc85b879c705df2847f19da.jpg
Så enig med deg i at de første ukene er kaos og oppskrytt! Lenge leve rutiner [emoji23]
Heldige deg som opplever latter og smil hos Hedvig! [emoji173] ho er jo bare nydelig! :D [emoji173][emoji173][emoji173] smilet har kommet her også, men latteren har vi langt igjen til ;) husker du når det er vanlig at den kommer? slik glemmer jeg alltid fra forrige baby [emoji85]
 
Så enig med deg i at de første ukene er kaos og oppskrytt! Lenge leve rutiner [emoji23]
Heldige deg som opplever latter og smil hos Hedvig! [emoji173] ho er jo bare nydelig! :D [emoji173][emoji173][emoji173] smilet har kommet her også, men latteren har vi langt igjen til ;) husker du når det er vanlig at den kommer? slik glemmer jeg alltid fra forrige baby [emoji85]
Rutiner er det beste som finnes [emoji4]
Jeg trodde det var langt igjen til latter jeg også...men det var tilfeldig da jeg lekte med henne...tok armene hennes og liksom klappet hender over hodet, at hun plutselig lo :)
 
4b065b76de117b6e6180e9209ec19aeb.jpg


Så søt når hun ligger på magen og betrakter verden rundt seg [emoji254] 10 uker gammel....har jammen gått fort!
 
720fee5a4c8738ffbf2665bff2a0d5b7.jpg


Hei Alle sammen!
Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, både fordi appen har vært høyst ustabil og lite brukervennlig...men også fordi vi har hatt barnedåp, fullt hus og travle dager før sommerferien endelig var et faktum.
Tiden går så fort!
Hedvig er allerede snart 3,5 mnd, og hun overrasker stadig med nye triks og kunster. Det er så herlig å være mamma til den herlige blidfisen av ei prinsesse [emoji175]
de5abf2355d863b027a9761682302cd2.jpg
 
Back
Topp