Bitt i bhg

Lisse86

Forelsket i forumet
I dag kom lillegutt hjem med bitemerke fra bhg :( skikkelig bitt. Er det dagligdags i bhg? :( får helt vondt i mammahjertet

mejebuby.jpg

Hei :-( huff. Stakkasj liten. Men det e nok dessverre normalt i barnehage... jeg har ei datter som er en biter, hun biter når hun ikke får oppmerksomheten fra den personen hun vil ha oppmerksomhet fra... :/ det værste er at det er ikke alltid de voksne i barnehagen merker det i og med at barna (sorry sterke ord) er noen jævler på å skjule at de har gjort noen noe vondt.

Oida! :confused: Stakkars lillegutt.
Det så ikke noe særlig ut. :(
Vi har jenta vår hos dagmamma, så jeg er ikke kjent med hva som er "vanlig" i bhg.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Næmmen stakkars liten da, det der så ikke noe godt ut! :(
Vår jente har aldri blitt bitt i bhg, men tror ikke det er noen bitere på hennes avdeling.

Ga de voksne deg beskjed om dette da du hentet han? Biter dette barnet ofte? Har de tiltak for å forhindre biting?
Jeg vet at der jeg jobber har vi bitere med jevne mellomrom, og da er det ALLTID en voksen som hele tiden overvåker leken slik at "bitebarnet" er under oppsyn og stanses før han/hun biter.

Hvis dette skjer flere gang kan det hende at bitebarnet har "pekt seg ut" din tass som "offer" av en eller annen grunn, og da råder jeg deg til å få et møte med bhg om hvordan de skal arbeide med saken ;)

Fikk helt vondt. Vi var på foreldresamtale for 6 dager siden. Da ble vi informert om at de hadde problemer med biting på avdelingen, og at de hadde gitt beskjed til foreldrene til den/de det gjaldt. Men han ble ikke bitt før i dag.
Nei, de sa ingenting. Skulle ønske de sa i fra.
Mulig de ikke merket det, men han må ha hylgråtet etter det bittet vil jeg tro.
Tenkte å beskjed i morgen.
Ikke for å klage, men lyst til å nevne at han har blitt bitt

Fikk helt vondt. Vi var på foreldresamtale for 6 dager siden. Da ble vi informert om at de hadde problemer med biting på avdelingen, og at de hadde gitt beskjed til foreldrene til den/de det gjaldt. Men han ble ikke bitt før i dag.
Nei, de sa ingenting. Skulle ønske de sa i fra.
Mulig de ikke merket det, men han må ha hylgråtet etter det bittet vil jeg tro.
Tenkte å beskjed i morgen.
Ikke for å klage, men lyst til å nevne at han har blitt bitt
Ja, når de VET at de har en biter på avdelingen kan de ikke unnskylde seg med at "vi har en biter og foreldrene vet det".
Og du KAN klage synes jeg, for de har ansvar å informere om slikt, er bittet gått gjennom huden skal jo ungen ha stivkrampesprøyte!

Jeg ville nok bedt dem passe ekstra godt på biteren, slik at de kan avverge slike situasjoner! ;)

Så forferdelig vondt det må ha gjort :( var en biter i bhgen når eldste var liten! Men hun ble ikke bitt og problemet var fort borte.. men jeg er enig med Marian87! De kan ikke uskylde seg når dem vet om dette, for da MÅ dem ha full oversikt over barnet som biter! Går det hull når noen blir bitt, så er det ganske alvorlig :(

Dessverre er det normalt at slikt kan forekomme, i hvertfall på småbarn når de er i den fasen hvor språket ikke er utviklet. Nasse kom hjem med bitt en dag hun også, det så enda verre ut:( Enda jeg jobber i barnehage, så kjente jeg godt på det selv som mor:(

Vi har desverere endel erfaring med at storebror her har blitt bitt mye i perioder. Litt i høst, men mest da han (og biteren) var endel yngre. Det var absolutt ikke hver gang vi fikk beskjed, og jeg er enda litt usikker på om det var fordi de ikke fikk det med seg, eller fordi det bare ikke ble gjort. Men de fulgte det bra opp synes jeg.
Barnehagen har i grunn ikke lov til å si hvem som har bitt (det har vel for så vidt ikke noe å si heller), men i vårt tilfelle var det tydelig hvem det var da vi omgåes det barnet mye privat også og var klar over situasjonen.
Det er skikkelig fælt når ungene blir bitt slik.
Det må også være fælt for den som biter, da biting som regel er uløp for stor frustrasjon.
Håper barehagen deres jobber med å hjelpe ungen å finne andre måter å få ut frustrasjon på.

Snakket med bhg i dag. De var ikke klar over bitingen, men de forstod nå hvorfor han gråt så. Sånt kan skje, men var en kjip opplevelse. Håper det er siste gang

Snakket med bhg i dag. De var ikke klar over bitingen, men de forstod nå hvorfor han gråt så. Sånt kan skje, men var en kjip opplevelse. Håper det er siste gang
Ja det er utrolig vondt å tenke på at de kan bli bitt så hardt.
Men desverre forekommer slike ting i en barnehage :(

Huff, så dumt! Men greit at de ikke var klar over det da, siden du ikke fikk beskjed. Håper de følger litt bedre med framover ;)

Eldste her fikk to bitt da han var rundt 15 mndr, første gang så de det ikke, andre gang hadde de tatt den skyldige på fersken og det har ikke skjedd igjen. Første gangen var der kinnet hans, herregud så synd jeg synes på han da!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er så kjipt å se de små med bitemerler!! Her var det en lang periode for et års tid siden at Nikolai kom hjem med nye bitemerker støtt og stadig. Sikkert fler ganger i uka :o tok det såklart opp med barnehagen, og det var er veldig kjent problem. De fortalte at han som beit var så kjapp at det var nesten umulig å unngå. Selv om de hadde en til en-bemanning på han/hun. Det ga seg heldigvis etterhvert. Nikolai hadde også et stort bitemerke på kinnet, så IKKE bra ut..

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Back
Topp