Biting

Virretrollet

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
❤️Mailykke 2022❤️
Noen av småtrolla som biter...? :/

Har ei tulle som biter mye om dagen, uansett hva jeg sier gjør i situasjonen så fortsetter hun bare...
Er desverre noen tilfeller i barnehagen også.. Kjenner jeg blir litt lei meg da det går ut over andres barn og ikke bare meg selv..

Hadde en periode når ho var 10-11 mnd da hun drev med det men det stoppet. Nå er ho i full gang igjen.. På 3 timer prøvde ho å bite meg 10 ganger ( fikk tak 3 av dem)

Ikke funnet noen "logisk" forklaring på hvorfor hun gjør det.. Er i forskjellige situasjoner hele tiden..

Hvis du har barn som biter, hvordan prøver du/dere å irettesette barnet?
 
Nei, og det er jeg så glad for. Han ble dessverre bitt i barnehagen. Et stort bitt i haken, og tre litt svakere på brystet. Jeg klandrer selvfølgelig ikke foreldrene. Men hadde jeg sett det selv hadde jeg irettesatt barnet.
 
Nei, og det er jeg så glad for. Han ble dessverre bitt i barnehagen. Et stort bitt i haken, og tre litt svakere på brystet. Jeg klandrer selvfølgelig ikke foreldrene. Men hadde jeg sett det selv hadde jeg irettesatt barnet.
Jeg irettesetter barnet hver eneste gang, ikke bare når hun får tak men også idet hun prøver.

Har god dialog med barnehagen om det så de "slår hardt" ned på det de også. Men desverre er det ikke uvanlig. Krysser fingrene for at det snur snart. Får så vondt av de andre barna som blir utsatt for det...
 
Biter mye her også, bare ler om vi tar han for det ( nei, det er ikke lov p bite, XX får vondt ol). Når han biter, eller prøver, så stopper jeg han og sier at han kan kose istedenfor, og viser hvordan. Da gjør han det. Virker som han gjør det når han blir veldig ivrig. Har ikke hørt om biting i bhg, men tenkte å spørre de. Begge de eldste her var bitere hele første året i bhg, håper vi slipper det nå, det er ikke gøy..
 
Jeg irettesetter barnet hver eneste gang, ikke bare når hun får tak men også idet hun prøver.

Har god dialog med barnehagen om det så de "slår hardt" ned på det de også. Men desverre er det ikke uvanlig. Krysser fingrene for at det snur snart. Får så vondt av de andre barna som blir utsatt for det...
Jeg skjønte det. Var ikke ment som kritikk, tvert imot. Jeg vet det er veldig vanlig og dessverre vanskelig å stoppe.
 
Jeg har en liten gutt som biter....! Og det er så vondt!!! Når han prøver å jeg ser det sier jeg ååååå så god og da koser han I stedet, men når han allerede har bitt følger jeg han bort fra situasjonen.
 
Back
Topp