Biting i barnehagen

liviliv

Glad i forumet
Det er en biter i barnehagen til guttungen. Skjønner dette er vanskelig å håndtere både for foreldre til biteren og i barnehagen - og ikke minst oss. Men det er sønnen vår som blir bitt, og det finner jeg uakseptabelt.
Jeg har selvfølgelig tatt opp dette i barnehagen. Får til svar at de følger med så godt de kan, men at det skjer jo så fort...
Denne uken har han kommet hjem med nye bitemerker tre dager.
Hvordan hadde dere håndtert dette?

min datter har blitt bitt av samme gutten et par ganger også..

Skjedde vel 3 ganger på en uke..

Men så gikk det over. Og har ikke sett/hørt noe mer..

Martine er heller ikke "redd" for denne gutten.
Så kommer nok ikke til å gjøre noe mer denne gangen..

men jeg hadde nok blitt temmelig sint hvis det hadde vært så ofte som du forklarer..

Og rett og slett bedt dem prioritere dette. det går jo ikke an at han blir bitt hver eneste dag..

Da må dem rett og slett gjøre jobben sin bedre og finne andre løsninger på ting..

At de ikke få være i samme rom eller at det er noen med biteren eller din sønn til en hver tid en periode..

Biter denne gutten andre også!?

Det har jo vært ekstremt denne uken - og jeg merker at jeg bare blir mer og mer irritert. Får jeg høre om mer biting når jeg henter han i dag...

Det er selvfølgelig ikke kult for foreldrene til han som biter heller - har all forståelse for det. Men noe må jo allikevel gjøres.

Disse to guttene (min og biteren) er mye sammen, og de blir visst fort venner igjen. Har forstått det slik at det ikke er andre han biter... men "tantene" sier svært lite. Egentlig har de heller ikke fortalt meg hvem som biter. Det var tilfeldigvis bare ei som gjorde et nikk mot gutten en gang vi pratet om det.

Back
Topp