Biter i puppen!

Pingumamma

Flørter med forumet
Min lille håpefulle har begynt å bite i puppen. Har bare en tann ennå (heldigvis!), men satan så vondt det gjør! Tør snart ikke putte puppen inn i den lille rovdyrkjeften lenger.... Gode råd??

Startet med det for et par dager siden han her også. Men her er det ikke kommet noen tenner enda da, men vondt alikevel. Jeg prøver å ikke reagere når han biter, innbiller meg at det fort kan bli veldig morsomt hvis jeg skvetter til osv. Men det er ikke alltid like enkelt da, hehe... Følger med denne tåden jeg, trenger tips ;)

Med storebror så hjalp det at jeg hylte til slik at han ble redd. Etter under en uke bet han ikke lenger.

Med lillebror var det ingenting som hjalp. Endte med at han sluttet med pupp,vil rett og slett ikke ha den. Så går kun i flasker her nå :/

Tøysejenten vår begynte også å bite..og selv om hun ikke har fått tenner enda gjør det utrolig vondt! Helsesøster anbefalte å "klype" i kinnene hennes når hun biter, på en sånn måte man gjør for å åpne munnen til barn når de har spist noe de ikke har lov til. På den måten tar man jo fra barnet matfatet, og forhåpentligvis lærer det hva det IKKE skal gjøre;-) Dette prøvde jeg ved neste angrep, og lille har ikke bitt siden!:-)

Har desverre ikke så mange gode råd til deg.. Her gjør han det noen ganger før en tann kommer igjennom, og jeg hyler jo til, så da blir han jo helt forskrekket stakkar.. her er tann nr 4 på vei igjennom nå så jeg smører med Dentinox når han virker plaget, og håper på det beste.. himla vondt er det iallefall.. 
Husker at storebror også beit når det nermet seg tannfrembrudd..

Det er en trøst om det bare er i forbindelse med tannfrembrudd. Det kan jeg leve med. Verre om dette skulle bli trenden fra nå av...

Petit skrev:
Det er en trøst om det bare er i forbindelse med tannfrembrudd. Det kan jeg leve med. Verre om dette skulle bli trenden fra nå av...

Hvordan går det ?? Blir du bitt fremdeles, eller har det roet seg? Her er det enda flere nye tenner på vei, og igjen...hiiiimla vondt altså

Biter fortsatt, men så er det også fortsatt tenner på vei. 1 down, 19 to go, så sånn blir det vel en stund... Prøvde trikset med å klype i kinnet. Kløp ikke hardt så klart, men han så på meg dødlig fornærmet med sjokk og vantro og alt det der og satte i å ilskrike! Da det hadde gjentatt seg et par ganger hadde jeg jo ikke hjerte til å gjøre det igjen. Men Dentinox funker fint! Gull verdt om natta når han våkner og surver. Litt på gommen og inn med smokken, så blr det som oftest stille igjen :-) Vi får vel bare bite tenna sammen vi også :-)

Back
Topp