Bipolar ?

tuppis

Glad i forumet
dere som har bipolar ,
Hvordan merker dere det ? Hvordan har dere det ?
Hvordan fikk dere medisin?
Og hvor begynner man?
Har mistenkt at jeg har en form for bipolar i mangen år.
Men har ingen fast lege så jeg gruer meg så fælt for å gå å ta dette opp.
Vet ikke hvor en skal begynne, hva en skal si Osv.
Kjenner vare jeg vil forsøke med en form for medisin for å se om det har noe virkning.
Er blitt verre det siste året..
Må en gå via fastlege for å evt forhøre seg om medisin?
 
Merker det u form av store svingninger i humør/stemningsleie. Har oppturer hvor jeg føler meg som en verdensmester, trenger lite søvn, økt sexlyst osv. Så kommer det gjerne en nedtur etterpå fylt med angst, depresjon og selvmordstanker blant annet. Veldig slitsomt!!

Jeg merket det ikke selv, men min bror som har det samme gjorde det. Han anbefalte meg å ta det opp med legen, og han sendte meg videre på utredning på dps hos en psykiater. Det er der man får medisin om man er bipolar.

Tror nok ikke at du får prøve medisin før du er ferdig utredet, og fram til man har funnet rett dose til å holde seg stabil er man innunder dps. Først etterpå føres man tilbake til fastlege, og det skjer gjerne med et overføringsmøte der psykolog, psykiater, fastlege og pasient er tilstede :)
 
jeg ville tatt kontakt med fastlegen og tatt det derfra! =)
Lykke til!
 
dere som har bipolar ,
Hvordan merker dere det ? Hvordan har dere det ?
Hvordan fikk dere medisin?
Og hvor begynner man?
Har mistenkt at jeg har en form for bipolar i mangen år.
Men har ingen fast lege så jeg gruer meg så fælt for å gå å ta dette opp.
Vet ikke hvor en skal begynne, hva en skal si Osv.
Kjenner vare jeg vil forsøke med en form for medisin for å se om det har noe virkning.
Er blitt verre det siste året..
Må en gå via fastlege for å evt forhøre seg om medisin?


Har bipolar og fikk diagnosen etter å ha gått til psykolog i flere år. Har hatt perioder der jeg har vert nedstemt/deprimert og perioder der jeg har vert veldig glad men mest depresjons faser. Humøret svinger veldig og kan føle at en ikke har kontroll på seg selv. Blir for sint, glad, sur, lei veldig variert. Har prøvd flere medisin typer og doser men ingenting som har fungert optimalt enda men jobber med saken.

Jeg vil anbefalle deg å snakke med legen angående dette og få henvisning til psykolog. Der får du snakket ut om det, rettleiing og støttw og minst fått tatt tester for å finne ut om deg er bipolar eventuelt noe annent.

Masse lykke til! Jeg vet det er veldig tungt så ønsker deg alt godt. Stå på!
 
Back
Topp