Bipolar 2

Ikke helt, men en litt diffus "utgave" av diagnosen...
 
Ja!

Er det noen her som bruker eller har prøvd noen medisiner?
 
Jeg bruker cipralex, Lamictal og quietapin..
Blir veldig trøtt av den siste så det er litt kjipt.. Men funker ganske bra sånn ellers. :)
 
Av antidepressiva har jeg brukt lamictal og cirpalex i fem år, frem til i fjor vår. Da byttet jeg cipralex ut med zoloft. Sluttet på alt når jeg ble gravid i vinter [:)] Og det har gått overraskende bra. Har ellers gått på Efexor og Quetiapin med dårlige erfaringer. Forruten disse har jeg gått på flere typer antipsykotika, beroligende og sovemedisiner, med ulike erfaringer.
 
Jeg har brukt (bruker egentlig) zoloft og quetiapin.. Synes quetiapinen kan henge så igjen dagen etterpå (tar om kvelden), og søvnen blir forferdelig tung.. Zoloften virket vel litt, men ikke godt nok. Nå har jeg kuttet ut alt, og kjenner at det er deilig, men slitsomt. Man er jo mer våken og tilstedeværende i sitt eget sinn. Vurderer å begynne på igjen, ettersom jeg kjenner at jeg trenger det. Men oppstarten er alltid grusom!
 
Har har bipolar..
Før gikk jeg på cipralex og byttet til efexor.
Men når jeg fikk diagnosen Bipolar ble jeg satt på Wellbutrin Retard..
Har gått på sistnevnte i 6 mnd nå, å ting har vært veldig bra fram til nå...
Fått heftige bivirkniner og er langt nede psykisk[&o]
Skal til psykologen min til å uka å snakke om tilstanden min nå..
Håper at det finnes noe der ute som funker 100% på meg, for nå er jeg i tvil om Wellbutrin fungere mer[>:]

Noen som har hatt Bipolar over flere år, som vil fortelle hvordan hverdagen og livet har vært?
 

Hei:D

Jeg har hatt diagnosen bi-polar i 8 år nå.

Jeg har brukt zyprexa i 5 av di(funker som bare det,men man dobler vekta og muligens litt til....blir lat og sover mye-)I  tilegg har jeg brult saroxat.kansje det var kombinasjonen som var dårlig. Nå bruker jeg abillify-kan anbefales,men alle er jo forskjellige.
Har etter mye dritt og mange dårlige perioder blitt enige med psykologer om at alkohol er drepen for en med bi-polar. Har også sluttet å røyke(jippi-det er jo ikke nødvendig,men synes jeg har vert flink,hehe)drikker lite koffein.Det siste halvåret har gått over enver forventning,Jeg får kjempe god oppfølging på dps,noe som har vert dårligere en stund da jeg falt litt mellom stoler. Men jeg var 57 kg før zyprexa og nå er jeg 110(dønn seriøs nå)

Nå er jeg nygift,med verdens beste og snilleste mann og vi prøver på en liten(med støtte fra dps og fastlege)men jeg må absolutt finne formen og slanke meg.Så viss det er noen her inne  i samme situvasjon så send en pm. Bare å kunne snakke litt med en annen med bipolar 2 hadde vert greit for meg.(trenger så klart ikke vere noen som trenger slanke seg)

*liny* Jeg kan gjerne fortelle viss du vil,men da på pm-bare send en viss du er intresert ..

 
Jeg har hatt diagnosen Bipolar type 2 i 7 år, men de regner med lidelsen har vært aktiv i ca 15 år. Så det gikk en del år før jeg fikk en endelig diagnose :)

Har vært innom litt forskjellige medikamenter, men de siste årene har jeg gått kun på lamictal. Er nå halvveis i mitt første svangerskap, noe som er en berg og dalbane. Men gått bedre enn hva jeg hadde fryktet.

Som Emma11 har noen av medisinene påvirket vekta negativt. Heldigvis gav det seg med lamictalen. Men kiloene henger som sement :S
Har også dårlig erfaring med alkohol så drikker det kun i moderate mengder...mange år siden denne jenta har vært på "fylla" hehehe..

Min erfaring i løpet av alle disse årene er at Bipolarlidelse er ingen hindring for et godt liv, men det krever mer selvinnsikt og hele tiden jobbe med seg selv og lytte til kroppen :)
 
Back
Topp