Biplacenta- noen som har opplevd det?

Snartmammatilfire1979

Flørter med forumet
Hei. Er det noen som har opplevd å ha en biplacenta? Var på OUL i går og fikk vite at jeg hadde en liten ekstra morkake som lå litt bak babyen. Skal på ny UL om 8 uker for å sjekke dette opp. Men ble litt bekymret. Har jo(selvfølgelig) googlet dette. Men ser ikke noen særlig risikoer med det. Jordmor virket ikke særlig bekymret og babyen virket frisk og rask.
 
Aldri hørt om før, men godt du blir fulgt opp uansett om det er risiko eller ikke :)
 
Hei. Er det noen som har opplevd å ha en biplacenta? Var på OUL i går og fikk vite at jeg hadde en liten ekstra morkake som lå litt bak babyen. Skal på ny UL om 8 uker for å sjekke dette opp. Men ble litt bekymret. Har jo(selvfølgelig) googlet dette. Men ser ikke noen særlig risikoer med det. Jordmor virket ikke særlig bekymret og babyen virket frisk og rask.

Mistenkte at jeg hadde det i et svangerskap, men det var noe annet. Uansett fikk også jeg inntrykk av at det var noe uproblematisk :)
 
Hei. Er det noen som har opplevd å ha en biplacenta? Var på OUL i går og fikk vite at jeg hadde en liten ekstra morkake som lå litt bak babyen. Skal på ny UL om 8 uker for å sjekke dette opp. Men ble litt bekymret. Har jo(selvfølgelig) googlet dette. Men ser ikke noen særlig risikoer med det. Jordmor virket ikke særlig bekymret og babyen virket frisk og rask.

Sniker fra Juni;)

Jeg hadde det sist gang, og fødselslegen som fulgte meg opp gjennom sv.skapet sa at dette ofte var anlegg til en tvilling som hadde gått til grunne. Så ikke noe å bekymre seg over fikk jeg beskjed om, den var ikke i veien for noe;)
 
Jeg hadde det, men det ble ikke oppdaget før etter fødsel da morkaken ble undersøkt. Hadde et helt ukomplisert svangerskap og relativt ukomplisert fødsel.:happy:
 
Back
Topp