Biopeis!

PappanTilLåbens

Betatt av forumet
Noen som har erfaringer med Biopeiser her?
Avgitt effekt, brennetid etc........!???
Kjøpte en i dag, og skal hjem og montere den etterpå!
Skrellet (Tussa) legger vel ut noen bilder senere tenker jeg!
 
Ja da! faktisk :) mine foreldre har en sånn biopeis. Jeg vet ikke om alle er like, men den de har avgir meget lite varme.Men dette er samme som med brenntid (avhengig av modell)  vil den gi rundt 3 - 4 kw.brennetiden varierer jo litt fra modell til modell men ca 3 timer pr liter kan man regne med.
 
ORIGINAL: PappaenTilLillePrins

Ja da! faktisk :) mine foreldre har en sånn biopeis. Jeg vet ikke om alle er like, men den de har avgir meget lite varme.Men dette er samme som med brenntid (avhengig av modell)  vil den gi rundt 3 - 4 kw.brennetiden varierer jo litt fra modell til modell men ca 3 timer pr liter kan man regne med.

Ok. Da er den montert! Ikke syyyyk varme, men varmet mer enn forventet! Er jo uansett bare for kosens skyld!
brennetiden stemte godt! 2 timer på "halv tank"![;)]
Takk for tilbakemelding!
 
tøft! Ja-.det er mest for kosen man har biopeis..så er det bra alternativ til folk som ikke KAN ha pipepeis. Vi skal også kjøpe, men må spare litt først. Kos dere med nye peisen ikveld! =) hehe
 
Brennetiden kommer an på størrelsen på brennkammeret :) Vi har også gått til innskaffelse av en biopeis, og vi er veldig fornøyde. Så mye tryggere med biopeis fremfor vanlig vedovn når barna løper rundt. Helt eng, peisen er mest for kosens skyld, men avgir overraskende mer varme enn jeg hadde trodd. Kos dere med peisen :)
 
Back
Topp